Toscane in ponte d’arbia

18 april 2022 - Ponte D'arbia, Italië

Gister dus een rustig slenter dagje gehad in Siena. Waar ik op gehoopt had kwam. Niet. De paasprocessies. Het was stil op het plein, ondanks de grote stroom aan toeristen. Mudje vol. Toch een plekkie op een terras weten ge bemachtigen. Doe maar eerst een biertje. Sloeg achterover van de prijs. €7. Dat werd nippen. Zuinig aan met het naar binnenslokken. De spaghetti carabonaire smaakte goed. Mensen zullen wel zeggen carabonwatte? Maakt niet uit. Mijn Italiaans is niet meer wat het geweest is. Het was al niks, dus nu twee keer niks. Maar ik eet, drink en slaap op deze. Amino en daar gaat het toch om. Vandaag een pracht tocht over de stradie bianci wegen. Geheel gegraveld en vol met stof. Want de auto’s mogen er gewoon rijden. Een. Nederlandse jongen uit Bussum kwam mij achterop. Die liep van Venetië, Florence naar Siena en plakte er nog een weekje richting Roma aan vast. Maakte etappes van 35 a 40 per dag. Had een beetje last van zijn scheenbeen, goh. Na een tijdje met elkaar gelopen te hebben, nam hij afscheid en ging an de reet, zoals ze dat bij ois inWestfriesland zegge. Gezellige gast wel. Ik hield het bij 25 km deze dag door een prachtig glooiend landschap met mooie vergezichten. Wat prachtig hier. Het gele fluitenkruid komt al op. Nu in een jeugdherberg centro crusti.  Er tegenover staat een restaurant. Met het eten komt het dik in orde. Met de foto’s blijft het klooien. Kan ze niet op datum krijgen. Maar ze staan wel in de menubalk bij foto’s. Ik blijf er aan werken. Nu even op terrasje hier blog bij werken en morgen weer zo’n afstand. Dat gaat allemaal goed. Groetjes Imre

1. Marian en Wim Brundel:
    18 april 2022
    Mooi jou verhaal jammer van dat biertje zo te lezen heb jij mooi weer succes verder.
  2. Ad Huizing:
    18 april 2022
    Klinkt goed Imre. Pasta en pils, wie doet je wat.
  3. Ans Zonneveld:
    18 april 2022
    Zo....Die italiaanse lires doen het goed.......Laat ze goed smaken, de benzine voor je lijf is hier ook kostbaar! Zal echt heel mooi zijn nu in het voorjaar. Mijn tasje staat klaar, morgen vroeg vliegen en op naar de La Plata!@
  4. Judith:
    19 april 2022
    Wat een mooie wandeling
    En ja wat een prijzen
    Maar ook hier in Nederland even strand wandeling met mijn zus
    Een kleine versnapering twee o.o biertjes €32 00 waar gaat dit over pfff
    Imre veel wandel plezier
  5. Tiny:
    19 april 2022
    As je maar geniete  Imre, maar oei dat West-Fries…An de reed is wat aars as An de reet…..ik dacht; uhh? Geniet maar lekker verder van je tocht, wij volgen je in je verhaal en foto’s.