Dagje pendelen.

17 april 2022 - Siena, Italië

De avond in in San Gimignano had ook weer een leuke wending. Om 20.00 uur zouden in de refter van de kerk gaan eten. Worden we eerst uitgenodigd naar buiten te komen. Wat is er aan de hand. Schoenen en kousen uitdoen. I.v.m de paas kregen we een voeten wassing. Bijzonder. Daarna het ( niet het laatste) avondmaal. Prima kost. Pasten, bonen en aardappelen. Omdat de dag van gister niet verliep zoals zou moeten en niet naar colle val d'elsa zijn gegaan omdat daar geen slaapplek meer was, besloten we ( ik en nog een zwik anderen) de bus te nemen naar dat plaatsje. Ik zou anders deze dag 43 km moeten lopen op een circuit van Stada Bianchi. Gravel waar auto's over reden met veel stof. Onderweg 1 barretje waar ik van heb gemaakt voor eten en drinken. Heel weinig schaduw van bomen en door al het stof en warmte schoot het allemaal niet erg op. In de verte zag ik Monteriggioni al liggen. Stadje boven op de top van de berg. Wat een hel of een klim. En we hadden er nu 25 km opzitten. Wat de doen eerst maar even pauze. Ik ging hier in dit stadje niet blijven. Ik had voor 2 dagen geboekt in Siena. Ik was wel een beetje klaar met de dag. Zelfde pad maar weer naar beneden. Veel mountainbikers die fietsen omhoog gingen. Elektrische mtbs. Ach ja, ieder zijn meug. Beneden weer aangekomen en bij de bushalte gaan staan. Aan iedereen. Nog vragen hoever nog lopen naar Siena? Op de grote weg nog 10 over het pad nog 14 , afijn heel verschillend allemaal. Dus de bus was een goede opties. In Siena mijn kamer opgezocht en even op rust. Morgen komt het verslag wel. Vandaag de tourist uithangen en relaxen. Twee etappes even herzien. Ik had wat reserve dagen. Dus ik maak van 2 dagen over de 30km 3 dagen van in de 20. Ik wil heel aankomen in Rome en ook weer thuis. Met mijn 73 jaar mag het even minder. Morgen weer op pad. 25km. Mooi zat. Groetjes en fijne paasdagen.

Imre

Foto's plaats ik even later

1. Pim:
    17 april 2022
    Fijne rust dagen gewenst.
  2. Marianne:
    17 april 2022
    Jammer dat het wat moeizaam gaat, maar een voetwassing is wel speciaal. Goed dat je niet tot het gaatje gaat en je rust neemt. De foto's staan nu weer bij het verslag..... Groetjes.
  3. Ria van de Ven-Landzaat:
    17 april 2022
    Heel bijzonder... zo'n voetwassing! En fijn dat de foto's direct bij het verhaal staan! Mooie Paasdagen en groetjes.
  4. Annelies:
    17 april 2022
    Poehhh pittig, ik doe je het niet na…..
  5. Marc Maryns:
    17 april 2022
    Proficiat dat u op uw ouderdom nog aankunt, ik met mijn 75 moet passen. Maar ik geniet wel van uw verhalen.
    Geniet van uw rustdag. Zalig Pasen.
  6. Ellen:
    17 april 2022
    Je krijgt het niet cadeau! Een echte pelgrimage met ook nog een voetwassing, heel speciaal! Helemaal rein het Paasfeest tegemoet! Rust op zijn tijd is zeker belangrijk !
  7. Helene van Veen:
    Siena , prachtig
    Geniet er van 😉
  8. Andy:
    17 april 2022
    Je maakt weer wat mee zeg! Een echte voetwassing. Maar ook pittig tochtje soms. Gelijk heb je om dan eea aan te passen. Respect voor jou hoor. Fijne Pasen nog🐣
  9. Patrick kleuver:
    17 april 2022
    Goed om weer te lezen dat je eeer op pad bent. buon viaggio
  10. Annemieke Blom:
    17 april 2022
    Fijne welverdiende rustdagen in Sienna!
  11. Marian en Wim Brundel:
    18 april 2022
    Ik denk dat Siena er al bijna op zit wij hopen dat jij er van heb genoten en gelijk dat jij je niet voorbij loopt. Wees maar een beetje zuinig op jou zelf. Bedankt weer voor jou verslag.