Afscheid Imre

10 mei 2022 - Hoogwoud, Nederland

Lieve mensen,

We voelen ons gesteund door de vele lieve reacties na het overlijden van Imre. Het is erg fijn om te horen dat hij voor zoveel mensen iets heeft betekend.

We begrijpen dat het uitblijven van informatie over de uitvaart inmiddels wat vragen oproept. Omdat we niet iedereen persoonlijk hierover kunnen benaderen, geven we op deze manier even een update.

Inmiddels zijn Sander en Eric naar Rome geweest. Zij hebben bevestigd gekregen dat Imre op 30 april vredig lijkt te zijn ingeslapen als gevolg van hartproblemen. Helaas duurt het allemaal erg lang voordag Imre terug naar Nederland kan komen. We hopen dat dit komend weekend het geval zal zijn. Enkele dagen hierna organiseren we een gelegenheid voor afscheid en condoleren. De dag hierop volgend zal de uitvaart plaats vinden in de katholieke kerk van Hoogwoud.

Nadere informatie hierover wordt via een advertentie in de krant en o.a. dit kanaal verspreid. De afgelopen periode hebben we getracht een inschatting te maken van de mensen waar we persoonlijk een kaart aan gaan richten. U begrijpt dat dit best lastig is geweest. Daarom willen we via deze weg laten weten dat, ook indien u niet tijdig of geen persoonlijke kaart ontvangt, u welkom bent om afscheid te nemen van Imre zoals u dat past.

Groeten, Sander en Elsbeth, Eric en Suzanne

1. Marian en Wim Brundel:
    10 mei 2022
    Hartelijk dank aan jullie voor dit bericht hoe triest ook wij zullen hem blijven herinneren als een medeleven mens die voor een ieder een advies had. Groetjes Marianne en Wim uit Amersfoort.
  2. Albert Visscher:
    10 mei 2022
    Gecondoleerd. Door toeval had ik de laatste dagen niet meer meegelezen. Ik schrik er behoorlijk van. Ik ken Imre verder niet, maar lees al enkele jaren mee als hij op reis is. Ik wens jullie veel sterkte, bedankt voor jullie update.
  3. Margriet Mooij:
    10 mei 2022
    Bedankt voor deze update, we leven met jullie mee en wensen jullie veel kracht.
  4. Ad Huizing:
    10 mei 2022
    Dank voor de update. Het moeten voor jullie drukke en emotionele tijden zijn. Sterkte daarmee.
    Onze plannen om samen een albergue te beginnen komen nu in een ander licht te staan.
    Ik blijf graag op de hoogte van afscheid en uitvaart.
  5. Wilma alting:
    10 mei 2022
    Jeetje. Ik schrik ervan. Ik volgende zijn blog en af en toe mailden we elkaar.
    Ik ga je berichten missen
  6. Sierk Ter Horst:
    10 mei 2022
    Dank voor jullie update. We kennen Imre van zijn prettige wandelverhalen. Sterkte voor iedereen.
    Sierk en Jelly
  7. Nicolet Janse:
    10 mei 2022
    Ach,wat verdrietig, om dit bericht te lezen..
    Mijn medeleven met het overlijden van Imre,
    Wat een troost moet het zijn, dat hij genoot van het pelgrimeren, en “ons” deelgenoot daar van maakte.
    Veel sterkte en liefdevolle nabijheid toegewenst!
  8. Helene van Veen:
    Lieve Familie.
    Dank voor jullie bericht .
    Deze week steeds in mijn hoofd .
    Het vredig inslapen stelt mij gerust.
    Had nog graag met hem gepraat over zijn ervaringen op de Camino en wandelen in West-Friesland.
    Sterkte komende dagen 😘
  9. Ad:
    10 mei 2022
    Wat een verschrikkelijke klap voor jullie.
    Mijn oprechte deelneming.
    Hoewel ik alleen maar zijn verhalen las ga ik juist die verhalen missen.
    Zijn manier van vertellen was heerlijk om te lezen.
    Sterkte voor alle dierbaren
  10. Robert Jansen:
    10 mei 2022
    Lieve vrienden en familie. Lichtelijk in shock las ik het bericht van Imres overlijden. Als pelgrim in het harnas gestorven. Met plezier volgde ik zijn belevenissen en bouwde ik op die manier een beetje een band met hem op.
    Heel veel sterkte toegewenst.
  11. Marion:
    10 mei 2022
    Nogmaals heel veel sterkte voor jullie! Ik ga zijn verhalen zeker missen. Gelukkig heeft hij niet geleden....
  12. Gerrit en Ria v Stam:
    10 mei 2022
    Dank je wel voor jullie update. Wat een zware week hebben jullie gehad. A.s. zaterdag zouden we reünie van Marienpark hebben , maar nu zonder Imre niet te bevatten.
    Sterkte voor jullie allemaal.
    Gr Gerrit en Ria v Stam,
    Harriet en Jan Bloos
    Ideke en Jan Baars.
  13. Lysandra Wiersma:
    10 mei 2022
    Dank je wel voor dit bericht! Heel veel sterkte. Ik heb genoten van Imre zijn verhalen en zal die missen! Lieve groet, Lysan
  14. Corry Pronk:
    10 mei 2022
    Lieve familie Revers bedankt voor de update. We leven heel erg met jullie mee. Sterkte in deze verdrietige periode😢🌹
  15. Veronique:
    10 mei 2022
    Zelf nu bezig op de camino Mozarabe en denk heel veel aan Imre.
    Hij heeft niet geleden, niets gemerkt.
    Hij stierf in het harnas.
    Familie gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies
  16. Paul Zaman:
    10 mei 2022
    Lieve familie Revers, blijft nog even verrassen op deze wijze een bericht van jullie op de reisblog van Imre te mogen ontvangen . Het is een mooie wijze om ons verder op de hoogte houden . Simon Swart voor jullie zeker geen onbekende blijft het aanspreekpunt wat betreft de communicatie met het bestuur van Molen Stichting Alkmaar . Nogmaals heel veel sterkte voor jullie als familie met het verlies van Imre . Ook wij van MSA gaan Imre met zijn humor en relativerende opstelling missen .
  17. Tiny Dol:
    10 mei 2022
    Lieve familie, ik wens jullie heel veel sterkte. We gaan hem missen tijdens de wandelingen in West-Friesland, Alkmaarse vierdaagse en de mooie verslagenen en foto's van zijn wandelingen. Een lieve groet Tiny Dol
  18. Ria de Jonge:
    Beste Sander, Elisabeth, Eric en Suzanne,
    Dank jullie wel voor dit bericht.
    Het is zo geruststellend te lezen dat Imre niet geleden heeft, dat is een hele opluchting.
    Wat heeft hij veel betekend voor vele mensen, waaronder ook voor mij.
    Het betekenisvolle van zijn leven gaat ook terug naar een ver verleden, samen met zijn lieve Margriet en zijn jongens: altijd klaar gestaan voor iedereen, o.a. voor hun zieke en gehandicapte medemensen. Imre leeft ongetwijfeld voort in zeer veel harten.
    Ik ga hem heel erg missen, hoe zal dat wel niet voor jullie en voor de kleinkinderen zijn..... ik denk aan jullie.
    Ik wens jullie heel veel sterkte met wat er nog allemaal op jullie af komt.
    Lieve groeten, Ria de Jonge.

Heel veel sterkte voor jullie
  19. Niek Dekker:
    10 mei 2022
    Wat een schok! Ik ken Imre al lang heb nog met hem getennist. Dacht weer eens even zijn reisblogs door te nemen en lees nu dat hij op zijn geliefde Camino is overleden. Nooit meer een praatje maken op straat hier in Hoogwoud. Ik zal hem missen. Heel veel sterkte wens ik jullie.
  20. Ans Zonneveld:
    11 mei 2022
    Wat bijzonder dat iedereen zo op de hoogte kan blijven. Doen jullie heel goed. Er wordt heel veel aan Imre en ook aan jullie gedacht..........Bedankt en we houden de krant in de gaten voor het afscheid......Imre gaat bij velen ontzettend
    gemist worden....... Wat een drukte met regelen en dat in deze zwaar verdrietige en emotione periode.
    Samen heel veel sterkte.
    Met medeleven ...Ans.
  21. Annemieke Blom:
    11 mei 2022
    Dankjewel voor dit bericht. Fijn te horen dat hij rustig is overleden. Ik hoop dat jullie nog te weten komen wat er mis is gegaan met zijn hart zodat je het kunt begrijpen en aanvaarden. Sterkte voor jullie!!
  22. Yvonne Janssen:
    11 mei 2022
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
    Wat fijn te horen dat hij ws rustig is ingeslapen en dat tijdens de Camino! Volgens mij zijn lust en leven.
    Ik heb zijn verhalen via de blog bijgehouden en had hem ws in Sevilla ontmoet maar door omstandigheden ging dat niet door.
    Rust zacht.
    Sterkte!
    Yvonne
  23. Helma:
    11 mei 2022
    Het is vast een troost voor jullie om te weten, dat hij rustig en vredig is heengegaan. Hij leefde voor zijn klein/kinderen en voor zijn hobby's wandelen en golven.
    Wanneer hij in Brunssum kwam golven kwam hij altijd even 'een bakkie' doen. Hij stond altijd voor een ander klaar.
    Ik ga hem missen.
    Helma
  24. Ria:
    Wat verdrietig..
  25. Gert Pot:
    11 mei 2022
    Gestorven in het harnas, bijna zoals hij dat zelf gewild zou hebben denk ik.
    Gecondoleerd familie en vrienden een mooi mens heeft ons verlaten
  26. Frans:
    11 mei 2022
    Lieve familie, gecondoleerd en sterkte in deze droevige periode.
  27. Marc Maryns:
    Geachte familie,
    Dank voor jullie melding, hoe moeilijk het ook is om in deze omstandigheden daarover te corresponderen.
    Ik betuig u allen mijn oprechte deelneming bij dit plotse overlijden.
    Ik vond het zo fijn dagelijks zijn "schrijfsels" = zijn wedervaren van die dag te kunnen lezen.
    Spijtig genoeg kan ik niet aanwezig zijn op de uitvaart, vanuit de Vlaamse Ardennen naar Hoogwoud is een ganse afstand maar in gedachten zal ik bij jullie zijn.
    Veel sterkte bij dit moeilijk afscheid.
  28. Greet koning:
    11 mei 2022
    Lieve jongens van Imre en Margriet, Sander en Eric en jullie partners.
    Wat een vreselijk bericht dat Imre op een van zijn geliefde wandeltochten is overleden.
    Voor hem misschien vredig, maar voor jullie intens verdrietig en zo onverwachts.
    Ik ken Imre van de Thuiszorg in Spanbroek, waar we een fijne samenwerking hadden. Ook bij zijn afscheid ben ik samen met Toos van der Meulen geweest. Toos en ik hebben hem in Hoogwoud nog wel eens opgezocht en genoten van zijn levendige wandelverhalen.
    Ik wens jullie veel sterkte met het verlies en alles wat nog gaat komen.
    Complimenten hoe jullie zo zorgvuldig de mensen om hem heen meenemen in het afscheid,
    Dank jullie wel
    Lieve groet, Greet Koning
  29. Josefien:
    11 mei 2022
    Bedankt voor jullie bericht. Ik heb er vaak aan moeten denken. 'Fijn' te weten nu dat hij vredig in zijn slaap zijn laatste reis is begonnen. Ik heb nog een gesprekje met hem gevonden in mijn messenger. Het was een man die iedereen graag hielp en adviseerde betreffende een geplande camino.
    Hopelijk kunnen jullie hem spoedig naar huis begeleiden en naar zijn laatste rustplaats. Heel veel kracht, steun en troost gewenst samen 🙏💜
    Met vriendelijke groet, Josefien
  30. Elisabeth:
    11 mei 2022
    Dank voir jullie up date. Als oud verpleegkundige was ik al tot de conclusie gekomen dat Imre een hartstilstand gehad heeft. Ik troost mij met de gedachte dat hij ingeslapen is met het idee de vlg aan zou komen in Rome maar niet meer wakker geworden is. Voor Imre een prachtige dood maar voor jullie een hard gelag. Het heeft tijd nodig om zijn dood te verwerken. Rouw heeft zijn eigen tijd. Maar eerst nu het definitieve afscheid. Neem de herinneringen mee in jullie verdere leven en blijf over hem praten. Hij wordt niet vergeten. Lieve hartegroet,
    Elisabeth
  31. Marian Swart:
    12 mei 2022
    Gecondoleerd met het overlijden van jullie (schoon)vader en opa. Jaren geleden heb ik samen met Imre bij Winterflora in het bestuur gezeten. Heb hem febr- mrt voor 't laatst gesproken. We reageerden op elkaars foto's, gemaakt tijdens wandelingen in de natuur en hij vertelde over de wandelreis naar Santiago de Compostela die hij zou gaan maken...Overleden in het harnas...tijdens een wandeling waar hij erg naar uit keek. Heel veel sterkte in de komende periode met heel veel herinneringen die hij voor jullie heeft achtergelaten.
  32. Wilma Raats:
    13 mei 2022
    Lieve Imre wat ga ik je missen, nooit heb ik je ontmoet maar toch konden we elkaar. Dankzij jou lieve mails en woorden kon ik mijn ziek zijn een plek geven en mijn leven weer oppakken. Dank je wel hiervoor 🙏
    Rust zacht Imre 💫
    Ik wens alle nabestaande heel veel kracht en sterkte en dank u wel voor de berichten.
  33. Holger:
    16 mei 2022
    Beste mensen, wat triest om te lezen over Imre’s plotselinge overlijden. Ik kende Imre alleen van een overnachting bij mij op zijn tocht in 2019, maar herkende hem meteen in het bericht in Ultreia. Ik wens jullie heel veel sterkte.
  34. Karin:
    19 mei 2022
    Lieve imre
    Rust zacht
    Mooie herinneringen bij de omring onze uitjes met de reisvereninging van toen o.a naar Papendal . De ziekte en overlijden van je lieve vrouw margriet , en alle andere mooie momenten met gesprekken als ik je zag of tegen kwam .. wat een schok toen ik vanmorgen de krant open deed lieve imre rust zacht in gedachten nabij .