Allerlaatste eindbestemming voor Imre

4 mei 2022 - Hoogwoud, Nederland

Lieve mensen,

Hartelijk dank voor alle lieve berichten die we hebben mogen ontvangen. We hebben begrepen dat niet iedereen kennis heeft genomen van ons eerdere bericht en diverse mensen nog in afwachting zijn van zijn vermakelijke verhaal, in het bijzonder over zijn aankomst in Rome. Vandaar ook nog even een bericht op deze manier.

Helaas moeten we u laten weten dat Imre dit weekend onverwachts is overleden en hij dus zijn allerlaatste eindbestemming heeft bereikt. Rome heeft hem niet mogen verwelkomen... Verdere details zijn nog niet bekend, die volgen later. Voor nu zijn we vooral verslagen en moeten we veel zaken regelen.

Groeten,

Sander en Elsbeth

Eric en Suzanne

1. Wil Vermaas:
    Heel veel sterkte gewenst
  2. Marion de Bood:
    4 mei 2022
    Wat een verschrikkelijk nieuws, genoten van al zijn verhalen en nu nooit meer 😓 Gecondoleerd met het verlies van Imre. Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe 😢
  3. Klaas Aaij:
    4 mei 2022
    Verschrikkelijk,weet niet wat ik lees!
    Volg Imre altijd en hij volgde mij
    Hij is dus echt in het harnas gestorven
    Iedereen gecondoleerd,hij zal echt gemist worden .
  4. Gerard van Beusekom:
    Sander en Erik, Elsbeth en Suzanne,

Wat schrik ik hiervan, wat een verlies voor jullie, de kleinkinderen en natuurlijk alle anderen die hem dierbaar waren. Mijn oprechte condoleances.
    Ik heb jaren samengewerkt met Imre, in Spanbroek bij de gezinsverzorging en later in Hoorn bij Omring. Heel bijzonder was ook dat we elkaar na onze pensionering opnieuw tegenkwamen, nu in verband met de molens.
    Ik hoop dat ik bij zijn uitvaart zal kunnen zijn.
    Heel veel sterkte allemaal.

Groet, Gerard van Beusekom
  5. Ellen:
    4 mei 2022
    Oh jee, wat schrik daarvan lieve mensen en familie ! Ik heb hem jaren gevolgd op zijn reizen op de camino en hij voelde heel vertrouwd ! Ja in het harnas gestorven , op een van zijn geliefde paden ..Moge dat een troost zijn voor later. Voor dit moment mijn oprechte deelneming met dit groot verlies ..sterkte en kracht gewenst .Hartelijke groet van Ellen van Gils Gulpen
  6. Jan Hogeveen:
    4 mei 2022
    Wat een verschrikkelijk nieuws. Met pijn in mijn hart lees ik dit bericht. Heel veel sterkte toegewenst
  7. Paul Ursem:
    4 mei 2022
    Familie van Imre, dit is schrikken! Zo onverwacht. Ben er ff stil van (en dat gebeurt niet vaak) Ik heb alle verhalen van Imre (heerlijk nuchter en op zijn West Fries geschreven) met plezier gelezen. Sterkte de komende tijd.
    Paul Ursem
  8. Janine Verhaaf:
    4 mei 2022
    Gecondoleerd met het verlies van jullie ondernemende vader die met zoveel humor zijn reisverhalen beschreef.
    Heel veel sterkte voor jullie die nu zonder hem verder moeten.
  9. Jan van Mierlo:
    4 mei 2022
    Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte voor jullie.
  10. Herman de Jong:
    4 mei 2022
    Beste familie, wat een onverwacht en ongelooflijk verdrietig bericht. Van harte gecondoleerd met dit verlies van een bijzonder mens. Maandag zou hij terugvliegen en dan gelijk dinsdagmorgen zouden we elkaar treffen op de golfbaan. Gistermorgen stonden we klaar om te beginnen, maar geen Imre. Geen bericht van afzegging en telefonisch niet bereikbaar, eigenlijk niets voor Imre. Nu weten we waarom. We zullen hem erg missen! Veel sterkte de komende tijd.
    Zijn golfmaten van de Vlietlanden, Herman de Jong en René Roos
  11. Ans Hermelink:
    4 mei 2022
    Gecondoleerd met het verlies van jullie vader, schoonvader en opa. Ik kende Imre nog vanuit Hoogwoud en heb hem door zijn belevenissen nog beter leren kennen. Hij is gestorven op een reis die hem veel vreugde gegeven heeft. Sterkte
  12. Elma:
    4 mei 2022
    Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd! Wat een onverwacht en verdrietig bericht. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en jullie (groot)vader snel thuis mogen hebben.
  13. Corry Pronk:
    Wat een vreselijk bericht! Kan het gewoon niet geloven. Ben effe sprakeloos 😪
    Heel veel sterkte voor jullie❤️🌹
  14. Clarie Bart:
    4 mei 2022
    Ik miste hem al....., wat een nieuws. Geen woorden. Sterkte gewenst. Kaarsje voor de pelgrim.
  15. Roel Gaasbeek:
    4 mei 2022
    Woorden schieten tekort. Vreselijk nieuws. Heel veel sterkte gewenst aan jullie allemaal. Nooit meer een Imre blogje. Lezen over een pilsje na aankomst. Nogmaals sterkte en liefs. Roel.
  16. Astrid:
    Beste familie,

Wat een onvoorstelbaar bericht. Veel sterkte en kracht toegewenst.

Ik ken Imre niet persoonlijk maar las met veel plezier zijn verhalen en miste zijn bericht al even.
    Goed dat jullie hier een bericht geplaatst hebben.
  17. Wilma Raats:
    4 mei 2022
    Gecondoleerd 🙏 wat een verdrietig bericht! En wat gaan we deze mooie man missen rust zacht Imre 💫❤️
  18. Sierk Ter Horst:
    4 mei 2022
    Gecondoleerd met het heengaan van Imre. Hij was weer zo mooi onderweg. We lazen zijn verslagjes graag. Hij enthousiasmeerde mij om ook weer op pad te gaan.
    Heel jammer. Ik volgde Imre een paar jaren.

Sierk en Jelly Ter Horst.
  19. Andries Tromp:
    4 mei 2022
    Beste familie. Wat een schrik! Ik wens jullie veel sterkte met het verlies van Imre!
  20. Anna Dijkstra:
    4 mei 2022
    Beste familie! Wat een schrik! Wij wensen jullie heel veel sterkte met het verlies van Imre!
  21. Marian en Wim Brundel:
    4 mei 2022
    Beste Sander enElsbeth en Eric en Suzanne.
    Wat erg voor jullie dit bericht dat Irme is overleden, wij hebben hem nooit persoonlijk ontmoet maar ik moet nog denken toen hij overnachte in Frankrijk een paar jaar terug bij mensen met een groot zwembad in huis. Waar wij een paar jaar terug ook hadden geslapen hij heeft ze toen nog de groeten van ons gedaan. De zingende Bask in zuid Frankrijk. Te veel om op te noemen al zijn verhalen. Wij wensen jullie heel veel kracht en sterkte toe met dit verlies. Wij zullen zijn verhalen missen.
    Groetjes van Marianne en Wim Brundel uit Amersfoort. Dank voor jullie bericht dat wij dit ook nu weten.
  22. Heleen en Gerard:
    Beste familie
    Hoewel ik Imre niet persoonlijk heb gekend, volgde ik zijn blog met veel plezier.
    Wat een schrik om dit akelige nieuws te lezen.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
  23. Petra de Vries:
    4 mei 2022
    Gecondoleerd met jullie (schoon)vader en opa, wat een schrik dit verlies.
    Ik heb Imre leren kennen voordat ik vorig jaar zelf op pelgrimstocht ging. Hij had vele wijze tips en deelde graag zijn verhaal en ideeën. Erg dankbaar dat ik van zijn ervaring heb mogen leren.
    Veel sterkte de komende tijd.
    Groet, Petra
  24. Ate van der Zaag:
    4 mei 2022
    Wat een vreselijk bericht, dit is echt schrikken. Ik wens jullie heel veel sterkte.
  25. Dussel A:
    Wat een nieuws
  26. Aad van den Berg:
    4 mei 2022
    Wouw, wat is dit schrikken. Ik ken Imre van één van onze Pelgrims tochten naar Santiago de Compostela. Ook kwam Imre regelmatig langs bij ons in Gaanderen. Ik wens. de familie en vrienden heel veel sterkte toe. We zullen zijn mooie verhalen en foto's gaan missen.
  27. Erika:
    4 mei 2022
    Wat schrikkend dit. Wat zal Imre gemist worden vooral door zijn kinderen en kleinkinderen. Maar ook door zijn wandelmaten en om zijn vermakelijke verhalen en belevenissen. Sterkte allemaal😢
  28. Elza:
    4 mei 2022
    Wat erg en onverwacht. Gecondoleerd.
  29. Liana:
    4 mei 2022
    Ik wens jullie heel veel sterkte.
  30. Gerard Heidema:
    Beste Familie,
    Lees zojuist dit totaal onverwachte en droeve bericht over het overlijden van Imre.
    Ik volg de pelgrimsverhalen van Imre sinds 2019 en heb hem een aantal malen ontmoet op de Regiobijeenkomsten Benoorden 't IJ, zoals dat zo mooi heet.
    Het overlijden van Imre heeft mij erg geschokt en ik zal de verhalen en belevenissen van Imre zeker erg gaan missen.
    Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte gewenst!
  31. Josefien:
    4 mei 2022
    Jeetjemineetje, ik schrik hiervan.
    Ik heb hem steeds gevolgd middels zijn reisverhalen en foto's. Wat in en in triest :-(
    Uiteraard wens ik jullie heel veel kracht, steun en troost toe in deze bizarre tijd en komende tijd.
    Beste Imre, dit was je laatste reis, R.I.P. mooie man, dank voor al je leuke reisverhalen waarvan je ons deelgenoot maakte. Een laatste pelgrimsgroet 🥾🥾
  32. Ria van de Ven-Landzaat:
    4 mei 2022
    Wat een verschrikkelijk bericht... niet te bevatten.
    Enorm genoten van al zijn mooie foto's en reisverhalen!!!
    Gecondoleerd familie en allen die hem dierbaar waren.
    Heel veel sterkte!!!
  33. Greet:
    Wat een verschrikkelijk nieuws
    Gecondoleerd en heel veel sterkte
  34. Ans Zonneveld:
    4 mei 2022
    Nog steeds ongelooflijk dat Imre de eindstreep in Rome niet heeft behaald...............
    Wat een verlies voor al zijn dierbaren en vrienden.
    Komt gewoon nooit meer ff een koppie halen en bijpraten, als hij onderweg was naar Hoogwoud/Spanbroek.......Heel veel sterkte samen......., de mooie herinneringen en verhalen koesteren........
  35. Annemieke Blom:
    5 mei 2022
    Wat een verschrikkelijk naar bericht over Imre. Wat is er toch gebeurd?Dank Imre voor al je mooie reisverhalen! Je woonplaats Hoogwoud ligt dichtbij mijn geboorteplaats Spanbroek. Dat maakte het extra boeiend. Heel veel sterkte voor de familie.
  36. Mickey van Hout:
    5 mei 2022
    Gecondoleerd. Wat in en in 😢. Ga zijn mooie manier van vertellen missen. Hoop dat hij de overkant in het licht mag bereiken👣rust zacht mooi mens.
  37. A. Jacobs:
    5 mei 2022
    Wat een verschrikkelijk verdrietig bericht. Ik volgde Imre altijd op zijn tochten en genoot van zijn mooie verhalen. Heel sneu dat hij de laatste etappe niet meer heeft mogen afmaken en Rome niet heeft mogen bereiken. Rust zacht Imre. Zal je verhalen missen. Heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
  38. Gury Grootjes:
    5 mei 2022
    Lieve mensen, wat een schrik. Gecondoleerd met dit verlies. Volgde Imre op zijn reizen en heb erg genoten van de Alkmaarder en West-Fries.
    Oud collega en leeftijdgenoot van SKH.
  39. Helene van Veen:
    Beste Familie
    Wat kan je verdrietig zijn om iemand die ik in wezen nog niet persoonlijk ontmoet heb.
    Ik lees zijn verhalen sinds ik zelf ben gaan pelgrimeren. Zijn tocht van Hoogwoud naar Santiago iedere dag gevolgd . Soms persoonlijk via online contact om tips uit te wisselen. Zijn laatste tocht is nu naar zijn vrouw . Ik ga hem missen en betreur dat ik nooit de tijd heb gehad een koppie bij hem te doen tijdens mijn wandelingen vanuit Hoorn.
    Veel liefs Helene 🌸
  40. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    5 mei 2022
    Heel veel sterkte gewenst. Zo onwerkelijk dit.
  41. Pelgrim Henk:
    5 mei 2022
    Pelgrim Henk heeft genoten van irme's tochten met veel herkenning en ontmoetingen , hij heeft hier van genoten en ik ook, ik wens jullie sterkte met het verlies van jullie Irme
  42. Marc Maryns:
    5 mei 2022
    Via via las ik een berichtje als zou Imre overleden zijn. Nu ik dit blog lees is het zeker. Wat spijtig voor zijn familie en de vele kennissen.
    Langs deze weg betuig ik u allen mijn oprechte deelneming. Ik zal zijn geschrijf en foto's missen.
    Buen camino, Imre!
  43. Patrick kleuver:
    5 mei 2022
    Gecondoleerd met dit onverwachte verlies. Ik was aan het wachten op zijn laatste verhaaltje hoe hij in Rome zou aankomen. Helaas dit heeft hij niet meer mogen schrijven.
    Imre die me volgde toen ik in 2018 mijn eerste camino liep vanaf Utrecht naar Santiago de Compostella. Bijna elke dag een verhaaltje geschreven zoals hij dat ook deed en op elk verhaaltje kwam een reactie van Imre wat mij weer motiveerde. Ergens bijna Frankrijk uit, kreeg ik een bericht van hem persoonlijk, zullen we elkaar eens ontmoeten, hij was daar in Saint Jean Pied de Port met zijn camper. Gezellig samen een biertje gedronken en over mijn belevingen verteld, hij luisterde goed want een jaar later ging hij zelf de camino lopen vanaf zijn huis. Maanden lang elke dag zijn verhaal gelezen wat me zo bekend voor kwam. Jammer dat hij afscheid van ons genomen heeft. R.I.P.
  44. Cees Vlaar:
    5 mei 2022
    Ik was zeer geschokt door zijn plotselinge overlijden. Heb gelukkig nog een prachtige herinnering aan Imre toen ik 5 jaar lang naast hem liep in het Trompetterkorps Alkmaar. Leerde ook nog het een en ander van hem. Zijn jarenlang bevriend geweest toen hij nog op het Oudorperdijkje woonde in Alkmaar bij zijn ouders en zus. Maar helaas na die periode geen contact meer gehad. Maar wat overbleef een herinnering aan een heerlijke tijd. Ik wens al zijn familie zeer veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
  45. Annemiek:
    5 mei 2022
    Wat een intens verdrietig nieuws. Gecondoleerd met jullie verlies.
    Ik heb Imre nooit ontmoet, ik ken hem sinds een paar jaar alleen van zijn reisverhalen. Heb er al die jaren op gehoopt dat ik hem nog in keer in het echt zou tegenkomen. Helaas. Ik zal dit najaar een kaarsje voor hem aansteken in Santiago de Compostela.
    Heel veel sterkte.
  46. Annigje Jannink-Annink:
    5 mei 2022
    Wat een schok om te moeten lezen dat Imre is overleden.Ik heb genoten van zijn verhalen zoals hij genoot van zijn pelgrimstochten, van de mensen die hij tegen kwam, zijn welverdiende biertje na een dag lopen, van het eten.
    Ik herinner me hoe blij verrast en trots hij was toen jullie hem geheel onverwacht op zijn verjaardag kwamen opzoeken, ergens in Frankrijk. Jullie mogen trots zijn op zo'n vader die zo duidelijk van het leven hield. Je had hem ongetwijfeld nog vele jaren bij jullie gehad, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn. Zijn overlijden laat zeker een grote leegte achter, maar wees ervan overtuigd dat hij ons veel plezier heeft bezorgd met zijn verhalen. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
  47. Ton Vlaar:
    8 mei 2022
    Ton Vlaar
    Door familie leerde ik Imre jaren geleden kennen. Hoewel we niet zoveel contact hadden, hoorde ik af en toe wel eens wat verhalen.
    De laatste keer dat ik Imre sprak was bij het overlijden van zijn vrouw Margriet, die ik goed kende. Beiden waren mooie mensen.
    Ik bewonderde Imre om zijn manier van leven, waarin hij zeer actief was.
    Ik was zeer verbaasd dat ik het bericht van zijn plotselinge overlijden vernam.
    Het doet me verdriet, ook om het feit dat zijn
    Kinderen, kleinkinderen en familieleden geen afscheid van hem hebben kunnen nemen. Ik wens hun veel sterkte toe.
  48. Jurjen:
    Beste familie van Imre,
    Wat een vreselijk bericht. Zijn blogs heb ik altijd met plezier gelezen, ook al volgde ik hem niet dagelijks, zoals nu blijkt. Het is bijzonder dat Imre is overleden tijdens iets wat hij graag deed: een wandeltocht maken. Natuurlijk is zijn overlijden te vroeg. Toch heb ik het gevoel dat hij als het ware in het harnas is gestorven.
    Ik wens alle nabestaanden zijn positieve levenshouding toe om met dit verlies om te gaan. Heel veel sterkte!
  49. Ger Faas:
    10 mei 2022
    Heel sterkte met het onverwachte verlies van Imre
  50. Karin:
    10 mei 2022
    Wat een vreselijk nieuws.... Ook ik kende Imre niet persoonlijk maar ik heb zó genoten van zijn verhalen.... En nu is hij er opeens niet meer.... Van harte gecondoleerd voor jullie allemaal met dit grote verlies. Ik wens jullie heel veel sterkte. Imre zal zó gemist gaan worden...
  51. Margreet:
    10 mei 2022
    Lieve familie van Imre, voor jullie zo heel veel sterkte en troost gewenst bij het gemis van Imre. Zijn verhalen waren altijd geweldig om te lezen en een enorme inspiratie en bemoediging voor het lopen op de Camino en dat leeftijd dan niet uitmaakt. Ik fa zijn verhalen erg missen en zal vaak aan hem denken als ik straks weer een stuk op mijn eigen Camino ga lopen.
    Bon voyage Imre, buen Camino!
  52. Jennifer van Vliet:
    12 mei 2022
    Lieve familie,
    Wij zijn erg geschrokken van jullie bericht. Imre was een ontzettend lieve en betrokken man. Wij hebben op de golfbaan altijd erg genoten van zijn mooie verhalen en warme persoonlijkheid. Als Marshal zette hij zich altijd in voor de club en hij was een bijzonder warme en vriendelijke gastheer. Wij zullen hem hier dan ook heel erg missen, niet alleen als Marshal en golfmaatje maar vooral vanwege zijn mooie persoonlijkheid. Wij wensen jullie heel veel sterkte de aankomende tijd, namens de hele club van golfbaan de Vlietlanden, Rob en Jennifer van Vliet
  53. Anneke Gnade:
    13 mei 2022
    Lieve familie van Imre,
    Gecondoleerd met het verlies van Imre.
    Ik heb met Imre samengewerkt en volgde zijn reisverhalen zo nu en dan.
    Imre was een lieve man met veel humor en zijn verhalen brachten een glimlach op mijn gezicht.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
  54. Nel en Anne Steunebrink:
    17 mei 2022
    Lieve familie van Imre,

Ik heb Imre tijdens onze gezamenlijke tijd bij de technische commissie bij de tennisvereniging Hoog-Op meegemaakt en denk daar nog steeds met een warm gevoel aan terug. Ook maakten we vaak een praatje met hem als hij langs ons huis wandelde. We wensen jullie heel veel sterkte om met dit verlies om te gaan.