Heuvel op heuvel af, klimmen dus

20 april 2022 - Gallina, Italië

Vandaag 17km gewandeld, zeg maar aanpoten. Vanuit het stadje San Quirico naar Gallons is werkelijk fantastisch, maar ook zwaar. Zou vandaag ook maar tot hier lopen. Morgen weer 17 maar alles omhoog. Dus dat ging er vandaag bij niet lukken. Beetje op mezelf letten. Zo gaat ie goed. Alles weer op gravelwegen. Hier denderen de auto's gewoon ka gs je heen. De via Francine a geld voor een groot deel ook voor auto. Wat wil je. Veel wijnboeren langs de route en die willen een graantje meepikken. Er zijn automobilisten  Die houden er wel rekening mee en gaan wat zachter rijden. Anderen met veel stof opwaaien en dat zie je aan de auto's. Helemaal grijs. Zeker weken geen wasbeurt gehad. Overigens prachtige uitzichten als je weer op een heuvel bent beland. Ik kan wel foto's blijven maken. Gallina in zicht en kijken of er een slaapplek in dit dorpje zit. Eerst maar even bij de plaatselijke bar langs. Of hij wat wist. Bij de hoek een bed en breakfast en 30 meter verder de plaatselijke Albergue. Ook best, dus eerst daar heen. Boel op slot. Hangt een oud vrouwtje uit het raam. Begint een heel verhaal. Ik versta er dus helemaal niks van. Foto genomen van het plankje op de deur en terug naar de bar. Stond een nummer op. De barjuf en de mijnheer van de Albergue een heel verhaal. Tussendoor een vraag of ik een slaapzak bij me had. Ik knikte ja. Even later antwoord. Hij komt om half 4 de boel openmaken. Top. Doe mij maar een broodje met een biertje. Prima combinatie. Intussen kwam de Nederlandse dame en een dame uit tjechie ook aanlopen. Die vonden het ook best voor vandaag en sloten aan bij het biertje. Prima slaapplek, gedoucht en even op rust na de blog. Morgen zit het weer niet mee hier. Wordt de voorspel. We gaan het meemaken. Groetjes Imre

1. Ans Zonneveld:
    20 april 2022
    Met handen en vooral voeten kom je erwel....acacadabra........
  2. Elisabeth:
    20 april 2022
    Mooi weer Imre je foto's, gelukkig geen regen wel wat dreigende wolken!
    Fijn dat de biertjes nog altijd goed smaken! Smakelijk straks. zijn er ook pelgrimmenu's zoals op de camino? Fijne avond verder, slaap lekker en morgen weer welgemoed op stap!
  3. Jurjen:
    20 april 2022
    Mooie tocht weer Imre! Leuk beschreven.
  4. Simon Swart:
    20 april 2022
    Gaat goed Imre, succes en je foto’s zien er al een stuk beter uit!
  5. Ria van de Ven-Landzaat:
    20 april 2022
    Ontzettend leuk je weer te volgen en te kunnen genieten van de mooie foto's!!!
  6. Ellen:
    21 april 2022
    Lijkt me een prachtig , en pittig gebied. Zolang je een biertje kunt pakken na afloop redt je het wel ! Fijne tocht