te etappe van quinta de Burra naar Azoia de Baixo. 25km

21 september 2018 - Azóia de Baixo, Portugal

Vanochtend aan een uitgebreid ontbijt gezeten. Kon niet te gek. Uitvoerig bedankt voor de uitstekende maaltijd en ontbijt en voortreffelijke ontvangst. Ingewijde pas richting Santarem. Onderweg nog heerlijke druiven geplukt en gegeten. Nou en vlak voor Santaremgebeurde het. Ik uitgebreid verteld over het vliegveld dat haast vlak naast weg lag. Je heb eerst een landingsbaan, daarna Taliban, een heg en dan de straat. Wij liepen daar. We hoor en wel een vliegtuig aankomen, maar niet waarvandaan. Opeens dook ie voor ons op. De piloot had de verkeerde baan gekozen en kwam recht de straat op, op ons af. Op het laatst wenkte hij nog wat af. Wij liepen bij het hek. We schrokken ervan, zo laag, dat wij weg moesten duiken. Hij vloog recht over ons heen, net het hek over. Pffffffft. Wow, en we schoten allemaal in de slappe lach.hadden we staan gebleven waren we geraakt. Einde camino. Om de hoek even wat bijgekomen in een cafeetje.daarna omhoog richting Saterem.De stad bezocht en op weg richting f atima. Aangekomen bij de albergue peregrinos, niemand aanwezig. Op zoek naar de sleutel.pas om kwart voor 7 kwam er iemand langs. In ieder geval een bed. Douchen bij de voetbalclub en om 8 uur gaat pas de kroeg open. Wel een biertje verdiend op een bewogen dag. Nu wordt het landschap ook mooier met allerlei dorpjes waar je doorheen gaat. Mooi glooiend. Morgen nog eens 2tkm en de dag daarop ook en dan zijn we in fatima . Hoera, we leven nog en daar mag op gedronken worden.

Proost en gegroet, imre

1. Ans Hermelink:
    21 september 2018
    Ik loop weer mee! In 2016 heb ik de route ook gelopen, alleen niet naar Fatima maar via Coimbra. Succes!
  2. Marianne:
    21 september 2018
    Kan me voorstellen dat je ff later toch met de bibbers zit.. Eeehh Taliban?
    Fijn dat de weg nu mooier wordt.
    Bom caminho!
  3. Ria de Jonge:
    Proost!!!
  4. Amico Guiseppe:
    21 september 2018
    Nou dat is toch wat. Dan heb je een haat- liefde verhouding met vliegen en dan willen ze je nog even goed testen. Gelukkig heb je nu nog weer een verhaal erbij. Die camino’s zijn niet zonder gevaar. Succes met het vervolg.
  5. Helma Bexkens:
    22 september 2018
    is dat nou de 2e x dat je door een vliegtuig wordt aangevallen?? Levensgevaarlijk land!! Loop maar stevig door en gauw naar huis. :-))