6e etappe van Aziz de Baixo naar mobsabto. 25km

22 september 2018 - Azóia de Baixo, Portugal

Na vertrokken te zijn uit de tot albergue omgebouwde school werd het al gauw warm en dat zonder ontbijt. In het inimini dorp was er niks. Gisteravond alleen een bar open voor bier en een broodje. Na 5 kilometer een restaurant, hoera. Koffie, amandekbroodjes, er was niks anders , cola en grote flessen water voor de bidons. Het zou bloedje heet worden. Om de 5 km zouden indien restaurants of cafe's aanwezig zijn stoppen en bevoorraden. Wel nodig. Overigens door prachtige gebieden gewandeld met af en toe een gehucht en op het plein een watertappunt.bij particulieren kun je ook Altijd terecht voor water., vriendelijke lui. Altijd lekker voor drinken en opfrissen, om 12 uur was het al 30gr en het tempo ging er euit. Meer pauzes inlassen. Om half 3 kwamen in het dorp aan waar we moesten zijn. Een van de Italiaanse meiden zat er doorheen. Dus eerst aan het begin van het dorp bij de pomp in een grote bak vers water zitten. Oh, wat lekker verkoelend . Nog 600 meter naar de albergue. Sleutel ophalen. Mooie albergue. Iets van een huiskamer met 6 bedden. Douche gaf alleen koud water, maar dat was in dit geval niet erg. Evengoed heerlijk onder gestaan. Er wordt vanavond voor ons gekookt en drank gehaald. Morgen krijgen we vroeg ontbijt aangeleverd. Voor het avondeten ging iedereen voor pasta, salade en soep. Prima vulling. Morgen 24 km met iets hogere heuvels. Die van vandaag waren al pest pittig. We komen dan aan in Fatima. Eens kijken wat ons dat voor bijzonders gaat geven. Vanuit een bloedheet Portugal, de groetjes

Imre

1. Herman de Jong:
    22 september 2018
    Kom morgen wel jouw kant uit, maar Madrid is altijd nog zo'n 600 km verwijderd van Fatima. Voor jou een peuleschil, maar voor mij te ver. Blijf je natuurlijk wel volgen de komende tijd. Hou vol!
  2. Ria de Jonge:
    22 september 2018
    Fijn dat je nu door mooie gebieden gewandeld hebt! Succes alvast voor morgen.
  3. Mimi:
    23 september 2018
    Het is fijn je zo te volgen ik ben van plan om dezelfde route te lopen veel succes groetjes Mimi
  4. Tjitske:
    Hoi Imre,
    Al enkele dagen volg ik u en ik begrijp dat u na Santarem route Fatima loopt.
    Helaas kan ik die route niet in het wandelboekje van John Brierley vinden.
    Wordt die route door pijlen goed aangegeven? Welke kleur pijl?
    Hoeveel km is die route?
    Hoor het graag.
    Veel wandelplezier.
    Ik vlieg woensdag naar Lissabon en begin de zondag erop te wandelen.
  5. Petrum Henricum:
    23 september 2018
    Ik wil volgend jaar de route via Tomar lopen, dus ik haak even af, tot je weer op "mijn" geplande route zit. Maar blijf je wel volgen.
    Bom Caminho.
  6. Patrick kleuver:
    Hoi Imre,
    Je bent al lekker onderweg. Toen wij elkaar spraken in mei in SJPdP was het niet zo warm en heb het in Spanje toen ook niet warm gehad. De route die je nu loopt lijkt mij ook wel leuk om te doen. Maar volgend jaar eerst van Vezelay via Le Puy en Lourdes naar de del Northe naar Santiago. Heb er al weer veel zin in.
    Voor jou nog een mooie tocht en geniet er van. Buen Camino.