26 ste etappe van Caldais del Rei Naar effecbuiten Padron. 25km

14 oktober 2018 - Padrón, Spanje

Vannacht eindelijk die beloofde regen gevallen. Dat merkte je onderweg, veel bagger. Mijn Ierse onderbuurvrouw vond het blijkbaar welletjes met mij boven, dus om half  6 wekker  boeltje gepakt en ze was pleitte. De Canadese gedwee achter haar aan. Je heb wel eens te maken met dat soort koppels. Niks zeggen, gewoon meegaan. Ik draaide mij maar nog eens om op het wiebelbed. Half 8 vond ik een betere tijd. Lekker de kamer voor mijzelf met mijn ontplofte rugzak. Ja overal lag wat, ach dat heb je zo de laatste dagen dat je wat makkelijker wordt. Hoppa je pakt het hele boeltje en propt het in je plunjebaal.  net het leger, thuis maar weer uitzoeken. Dan schud ik de hele baal in de tuin leeg. links is voor de kliko rechts gaat in de wasmachine. bij twjjfel wordt het een poetsdoek. Nu doe ik net of ik al thuis ben , maar mag morgen nog even. Genieten van de laatste kilometers. met een glorieuze binnenkomst op het plein bij de kathedraal. De fanfare "wel hard, niet mooi" uit santiago staat al te trappelen van ongeduld. Maar ff vandaag nog. Heerlijk gelopen, alles drooggehouden in tegenstelling tot de vroeglopers. Ze luisteren ook niet. Tot Padron ging het snel en in Padron, oeps daar ligt  de zondagsmarkt  op de route. Zag al die Schots en scheef geparkeerde auto's wel  maar geen idee wat er aan de hand was. De zondagsmarkt, de klapper en uitgaansdag van Padron e.o.Net de Albert Cuyp. Ik heb weer wat voor hij zien gaan. Troep uit de jaren 50, maar tegenwoordig heet dat nostalgisch inkopen. Ouwe spanjaarden die lingerie verkopen en bevallige dames doen de assecoires voor de iphones en smartlhones en verder allerlei produkten die vers van het land komen. En die smaken verdomd goed. Zo een kilometer markt doe je minimaal een uur over. Iedereen tegen je zeggen, buen camino. Ik dacht dat ga ik ook roepen, krijg ik de ruimte, En Ja hoor dat werkte. In no time einde markt. Padron uit en buiten de stad een Albergue opgezocht. Weg uit de drukte, met naast de albergue een tent met eet en drinkbare spullen. Heerlijk gedoucht en nu ontspannen op de bank. Prima albergue buiten de stad aan de route.

Wens jullie een fijne zondag verder en de huiskamer van het ned. Genoodschap in Santiago, tot morgen

Imre

1. Annelies:
    14 oktober 2018
    Succes. Bij de laatste loodjes. Kan je nog mooi naar Lieses verjaardag.... doeiiiiii, groetjes uit een warm, zonnig Holland
  2. Ria de Jonge:
    14 oktober 2018
    Het schiet op, zal vreemd zijn om weer thuis te zijn, lijkt me.
    Loop/bus je nog door naar zee, of bewaar je dat voor een volgende keer?
    Superfijne dag en aankomst morgen!
  3. Mimi:
    14 oktober 2018
    Vind je t niet een beetje jammer dat je aan t einde van je tocht bent? Of blij dat t bijna voorbij is. Ik vind t wel jammer want ik heb met veel plezier je berichten gelezen. Volgend jaar ga ik maar vanaf Porto. Heel knap van je. Ik dacht overigens dat je last zou hebben van storm? Succes en vooral geniet van de laatste etappe. Ben benieuwd hoe je de aankomst ervaart. Hartelijke groet Mimi
  4. Simon Swart:
    14 oktober 2018
    Succes Imre op de laatste kilometertjes. En als je er nog niet genoeg van hebt kan je altijd weer teruglopen...
  5. Elisabeth:
    14 oktober 2018
    Nou kun je niet vertragen Imre.. in elk geval alvast een mooie aankomst, de doedelzakspeler staat je weer op te wachten en ik hoop dat je niet ook bijna 2uur in de rij hoeft te staan voor de Compostella! Vond het wel bijzonder m voor de 2e keer aan te komen. Fijne dag morgen nog! Enne in elk geval tot de 3e week van juli 2019
  6. Erika:
    15 oktober 2018
    Hoi Imre, heb je de laatste week gevolgd. Je schrijft mooi, recht uit het hart, fijn om te lezen.
    Geniet van de laatste dag en de mooie ontmoetingen.
    Groetjes Erika
  7. Maria Franssen:
    16 oktober 2018
    Proficiat. Je hebt het volbracht, al klinkt dat misschien een beetje zwaar. Dat aankomen vond ik ook tweemaal niet zo geweldig. Pas daags aan aankomst en op mijn gemak in de kathedraal besefte ik dat ik er was en hoe mooi de tocht was geweest.
    Ik wens nog een mooie dag in SdC, een goede terugreis en rustige rentree thuis.
    Ik heb genoten van je relaxte verhalen.