25 set etappe van Vigo naar Arcade. 26km

12 oktober 2018 - Sotomayor, Spanje

Bij het wakker worden was het muis, maar dan ook muisgrijs. Dikke donkere wolken  voorspelden niet veel goeds vandaag. Tijd om me om te draaien en verder te tukken. Maar ja, de plicht roept en een uurtje later toch maar op stap. Het was nog droog en daar was alles mee gezegd. Al een de regenkap over de rugzak was genoeg en een fleecejack aan. T-shirt eronder en hoppeldepop niet zeuren. Temperatuur was evengoed nog  23gr. Het zou zomaar een prettig wandeldagje kunnen worden. Tot aan de koffie nog droog over. In redondela aangekomen nog steeds op de l ucky route. Hier was de samenkomst van de route centraal en de route kust. Dat was duidelijk te merken. Meer ponchopelgrims op route naar santiago. Bij de kerk stonden de rugzakken al in een rij. 2 uur ging de kerkelijke albergue open. Ik keek op mijn klokje, oh die heb Ik niet, maar op de iPhone. Te vroeg om te stoppen en besloot verderop te gaan. Na 3 km ook deze albergue nog dicht. Volgende in Arcade was open en het lijkt er  op dat hoe dichter je bij santiago kom er meer en mooiere albergues komen. Dit ook weer zo een prachtige nieuwe. Hier gestopt en ingeschreven. De laatste 100 meter in de miezer doorgebracht. Niet slecht voor zo een muisgrijze dag. Alleen jammer van de  fleecejack, toch nat. De route van vandaag was redelijk vlak en ging door een natuurlijke omgeving met constant uitzicht op de baai. Onwijs heerlijk gewandeld en daar mag ik straks met mijn Schotse caminovriend een Jan Wandelaar op nemen. beetje doorwarmen kan geen kwaad. Extra deken op bed is ook een prima optie. Voor morgen de hele dag regen voorspeld. Het is maar zo. Na 25 dagen zon moet dat kunnen. We zien het wel weer. Gewoon zingen tijdens het wandelen. " we walking in the rain". Beetje vrij vertaald. Of " raindrops keep faling on my head" en zo zijn er meer varianten. Die komen straks ongetwijfeld. Hoofdprijs is een camino naar keuze op eigen kosten.

Allemaal de hartelijke groeten van Jacobus uit santiago.

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fred Daniël:
    12 oktober 2018
    Hallo, Het is erg leuk te lezen wat je op zo,n dag/avond mee maakt. Succes met de laatste loodjes
  2. Mieke:
    12 oktober 2018
    Stoere Imre!!!!! Hier in Santiago komen ook allerlei ponchokleuren binnenwandelen in de Huiskamer. Ik schenk grote mokken warme thee en koffie met veel koekjes. Succes morgen.
  3. Mimi:
    12 oktober 2018
    Geweldig Imre, ik lees je verhalen met belangstelling. Volgend jaar rond deze tijd hoop ik op dezelfde route te lopen.
  4. Elisabeth:
    12 oktober 2018
    Goed bezig man. En van je hela hola vergeet je nog! Lekker verder genieten!
  5. Maria Franssen:
    13 oktober 2018
    Dank je voor je verhaal. Hopelijk de komende dagen nog wat zon en veel genieten.