24 ste etappe van rommalosa naar vigo. 25km km.

11 oktober 2018 - Vigo, Spanje

Nou had ik gister gedacht in een albergue als deze kom ik niet meer gauw, maar die van vandaag overtreft alles. HOSTEL KAPS, net uit de steigers, behang nog nat, bedden in de verpakking. Kon zomaar van de Broer van Fred Kaps zijn. Die goochelde ook zomaar leuke dingen uit de hoed. Voor de jongere lezers: fred kaps was in de jaren 50 en 60 een bekende goochelaar op TV. Puike hostel, 200 meter van de route af. Wel een klimmetje, dat wel. Op 50 meter een cafetaria met bier en hapjes, wat wenst een pelgrim zich nog meer. Vanochtend wakker geworden met hoera, de eerste regen. Even op de weerkaart van ons aller Piet Paulisma gekeken, en ja hoor met een half uurtje droog. Dus de regenjack maar weer in de plunjebaal, hoes er af en gaan. Hele dag bewolkt en tegen een buitje aan. Onderweg: waar is de koffie? Daar is de koffie. Nauwelijks binnen of het begon weer te spatten, koffie met ham,kaas tosti en gewacht tot het weer droog was. Wel weer allemaal klimmen en dalen. Gelukkig geen prut an me leerzen, zou de westfries groep oos joos, zingen. Kwam vigo binnen vlakbij het stadion van celta de vigo. Wat een gebouw. Oud hok, met een voor 5 miljoen opgeleukte buitenkant. HOSTEL opgezocht, cafetaria bezocht. Kleintje pils is in hun ogen bijna een liter bier, met Tappaz. Weggeklokt, want een wandeling   hakt er wel in. Vanavond menu de dia voor wat het wezen mag. Zit nu op het 100km punt. Gaat allemaal lekker. En?????? Nog steeds geen blaar. Ik vraag mij af hoe dat mogelijk is. Ach,, old soldiers, denk ik maar. Lichting 69-2. De lichting van de mannen. Gewoon om in militaire termen te blijven: een ouwe 4daagse peuk. Herinner mij de dag voor de heuvelen route nog. uitdrinken bij vriend Simon swart. Die zwaaide af met een paar maten bij de luchtmachtkapel. Nou nou was het avondje wel  er gingen wat vaten door.. Met moeite heumensoord terug gevonden. 3 uur binnen. 5 uur de wekker en met kop als een asbak beginnen aan de 40km. Van de eerste 20 km weet ik niks meer. Onderweg nog duim opgestoken tegen Simon, want die speelde met de kapel langs de route. Dat waren nog eens tijden.maar wel met de groep binmen.

Ik groet u allemaal weer vanuit vigo. Temperatuur aangenaam, 22.

Imre

1. Margriet:
    11 oktober 2018
    Smeuīg verteld verhaal. Volg je trouw
  2. Ria de Jonge:
    11 oktober 2018
    Je weet het weer mooi te vertellen 😂😂😂!
  3. Mieke:
    11 oktober 2018
    Ik geniet van je verhalen vanuit de Huiskamer in Santiago. Wij zijn tot eind oktober open.
  4. Imre:
    Mieke, nog een dag of 4, dan ben ik er.zet de koffie alvast maar klasr
  5. Elisabeth:
    11 oktober 2018
    Als je de 4daagse nog eens loopt Imre sta ik voor jou aan de Via Gladiola! Voor nu weer een Buen Camino
  6. Imre:
    11 oktober 2018
    Ik heb fans. Haal de gladiolen alvast maar uit het vrt
  7. Helma Bexkens:
    11 oktober 2018
    Het einde komt in zicht. de laatste loodjes??
  8. Mieke:
    13 oktober 2018
    Succes IImre ....we zetten ďé koffie klaar over een paar dagen...
  9. Maria Franssen:
    13 oktober 2018
    Weer twee mooie verhalen. Zo kort voor het einde had ikzelf de neiging om te vertragen om het einde uit te stellen. Maar het komt toch! Buen Camino