23 e etappe van o Porto naar Balaris, 25km

10 oktober 2018 - Nigrán, Spanje

Vandaag  een rustige wandeling door weer een mooi stuk kust route met een stuk de berg over. Best een pittig klimmetje. Mijn Engelse maat liep wat voor mij uit. Plotseling zag ik hem niet meer. #Whereishe?# Toen ik weer boven op de weg was zag ik hem beneden ploeteren tussen de kliffen. Hij stak zijn hand op dat ie ging zwemmen. Oké dan. Later bleek dat ie een alternatieve route had genomen en ergens achter mij een albergue heeft genomen. Ook dat is de camino. De anderen waren mij al weer ver voorruit. Zo wil de een zaterdag aankomen en gaat grote stukken maken een ander zondag om het vliegtuig te halen. Zo heeft ieer zijn reden om te versnellen. Voor mij pas op de plaats. Met nog 125 km te gaan, besloten niks te gaan halen, alleen santiago. Dus ik zal ergens maandag of dinsdag aankomen en donderdag het vliegtuig nemen. Beetje genieten ook nog, nu in een mooi oud verbouwde klooster, eigen kamer. Ook wel weer eens lekker. Temperaturen gaan ook naar beneden en voor het weekend is er lichte regen voorspeld. Heb ik mijn regenjas niet voor niets mee. Verder gaat het goed met  herstel, van de bedwantsen. Weinig tot geen jeuk. De zalf en pillen doen zijn werking. Nog een 5 tal relaxte dagen naar santiago.