7 e etappe van monsanto naar Fatima 27km

24 september 2018 - Monsanto, Portugal

Ja een dag later dan gepland een nieuw reisverhaal. We hadden een prima ontbijt met pannenkoeken, geroosterd brood, koffie, sapjes en roerei. Daar moesten we het mee doen. Niks mis mee. Na een paar km uit het niets doemde er een berg op met alleen maar klauteren via rotsblokken omhoog. Een pittige klim zeg maar en dat is zachtjes uitgedrukt. Had al een paar van die stevige jongens gehad op de del norte. Daarna goede afdaling naar minde. Alles weer bevoorraad, want we zouden weinig aan tappunten, barretjes etc tegenkomen. Op gegeven moment ben je echt wel door he voorraad heen. 4km voor Fatima een dorpje. Auto tegengehouden of er een bar of winkel in de buurt was. 2km van de route af. Dat is dus 2 heen en 2 terug. Dan maar bellen bij de voordeuren. En verdomd, prijs. Of ze fris water hadden, nou en of, bakken tegelijk. Drinken en over je heen gooien. Nauwelijks weer aan de wandel of opeens, toet, toet. De auto die we aangehouden hadden bracht water en koeken. Op de camino bestaan engelen. Beetje afgeknoedeld kwamen we in Fatima aan. In de albergue eerst gedouched, rust genomen en later naar het plein waar het gebeurt. Mijn vrouw (helaas overleden, even voor de volgers die mij niet kennen) en ik hebben als vrijwilliger gewerkt in Lourdes en Banneux. Mijn margriet zou dit zeker als heel bijzonder hebben ervaren. Het was best indrukwekkend en emotioneel hier te zijn. De heilige mis, de lichtprocessie, kaarsje opgestoken voor mijn vrouw en wat vrienden die ook hun dierbaren hebben verloren. Wel een emo momentje. Gelukkig had ik drie fijne Italiaanse om mij  heen. Een van de meiden heeft ook gewerkt in Lourdes en Fatima. Mooie belevenis met elkaar. Vandaag i.v.m de hitte, 37gr, de indrukken en het nog wat willen zien een dag rust genomen. Morgen gaan we weer op pad. Niet te gek, temperatuur morgen lager. Meer dalen dan stijgen, dus na 20km zetten we de rem er op. Daarna een etappe van 10, daarna, het kan niet anders eentje van 30. In die afstand zijn er geen albergues, of we moeten was anders vinden.

Groetjes allemaal

Imre

1. Ria de Jonge:
    24 september 2018
    Mooi om te lezen, Imre. Wat doe je een bijzondere ervaringen op. En zo'n ontbijt(je?) wil ik elke dag wel!
    De Italiaanse medepelgrims ga je nog missen, en zij jou. Tot hoever lopen jullie nog met elkaar op?
  2. Imre:
    Nog een dag of 2. 28ste gaat hun vliegtuig
  3. Willy Eradus:
    24 september 2018
    Fatima 🕯Mooie ervaring. Fijne mensen onderweg en op je pad. Ze bestaan nog gelukkig. Ontbijtje met Imre? 😉
  4. Mimi:
    24 september 2018
    Wat een bijzondere ervaringen met mensen zo onverwacht. Heel mooi om te lezen!