4e etappe van Azambja naar quinta de Burra. 17 km.

20 september 2018 - Valada, Portugal

Het wordt steeds leuker en gezellig er op de camino. De 3 signoritas zaten gister op een verkeerde plek en hebben 5km teveel gelopen. Moeten ze maar op de captain letten. Gisteravond weer een mooie avond beleefd. Er waren een Noor , een Ier en een Fransman aangeschoven. Die zaten bij ons in de albergue. Veel gelachen weer. De hospitalero van gister heeft een een prima idee aan de hand gedaan. Stoppen na 17km, want daarna is er 16 km helemaal niks, geen huizen  geen water, geen eten. Om half 8 vertrokken. Weer lange stukken. Daar klaagt iedereen wel over. Sommigen nemen de trein naar santarem. Van dat punt af is er wat meer afwisseling. Wij hebben ondanks de eindeloze paden prima gelopen. Heel veel tomatenvelden die ze aan het oogsten waren. Wat zijn die tomaten lekker!!!!!!!!!, ja van de vrachtwagen gevallen. Na 17km kwamen we bij de albergue in quinta de Burra aan. Wat een paradijs en wat een gastvrije ontvangst. Engelen bestaan nog. Er werd gelijk pasta, salade, brood en wijn opgediend. Wat een feest en ondertussen werd onze was gedraaid. Er was ook een italiasnse hospitalero die haar zoon aan een van de meiden wilde koppelen. De gelukkige. Wij informeerden al naar de trouwdatum. Lagge toch?. Ik zal op de caminosite nog een en ander meedelen over deze prachtige albergue, waar ze voor volgend jaar ook het zwembad klaar hebben. Vanavond eten wij hier ook. Morgen een stevig ontbijt zei de gastvrouw, omdat we onderweg niets meer krijgen.we hebben een eigen kamer met douche en toilet. Overigens staat deze albuerge niet in de boekjes en in de app. Alles  incl en een zoen van de gastvrouw voor € 20. Morgen naar Santarem of iets verder. We zien wel hoe het gaat,

Groetjes vanuit een zonnig Portugal 32gr.

Imre

1. Suzanne en Dave:
    Leuk verslag weer Imre😃👍
  2. Theo den Otter:
    20 september 2018
    Hallo Imre, wij kennen elkaar niet maar ik volg je toch "op de voet" via de PC. In 2009 heb ik dezelfde route gelopen, dus ook met de voeten door de tomatenprut ( bij wijze van spreken). Ook bij mij was het soms verzengend heet, vooral tot Coimbra. Het grootste verschil is, vermoed ik, het aantal herbergen. Die waren er toen praktisch niet tot Porto. En ook het aantal pelgrims. Ik heb toen tot Porto 2 nederlandse pelgrims en 1 italiaan ontmoet. Wel prettig denk ik dat er nu wat meer faciliteiten en dus meer reuring is. Mij is vooral bijgebleven dat de Portugezen super gastvrij waren en het lekkere eten.
    Ik hoop dat je de tijd blijft vinden om te schrijven. Ik geniet er van!!
    Theo den Otter Zaandam
  3. Helma Bexkens:
    20 september 2018
    het is zo leuk om je op deze manier te volgen.
    liefs, Helma
  4. Truus:
    20 september 2018
    Zo leuk Imre om jou te volgen , terwijl ik jou helemaal niet ken.
  5. Ria de Jonge:
    20 september 2018
    Wat een mooie ervaringen weer, Imre! En prachtig verwoord, feestje om te lezen. Kijk uit naar je volgende blog!
  6. Marcel:
    20 september 2018
    Hai oom Imre, wat leuk om weer mee te lezen; alsof we stukjes met je meelopen :-)
    Goed te lezen ook dat vliegen meeviel! Heel veel succes en plezier nog en groetjes van ons uit Dublin!