20 e etappe van Porto naar Povoa de Varzim, 37km

6 oktober 2018 - Póvoa de Varzim, Portugal

Ja, vandaag een beetje buiten mijn boekje gegaan met die 37 km. Maar het ging zo lekker.  Gister dacht ik even dat ik de enige was in de albergue, maar dat ging al snel veranderen. Volle bak opeens en tegen twaalf en kwamen er nog binnen. Late vlucht. Metro vanaf airport stopt bijna voor de albergue. Nou dat gaat wat worden morgen dacht ik. Iedereen al om 6 uur aan het rommelen. Nou er ook maar uit dus. Niet de eerste en niet de laatste die weg ging, maar onderweg richting de kust niemand meer tegengekomen. Temperatuur was heel aangenaam. Het was echt kilometers maken, lange recht wegen en om het vliegveld heen.onderweg nog wat marktjes tegengekomen met kleding waar mijn grootmoeder nog niet in wil lopen. Uiteindelijk bj de kust in Lavra. Wat een prachtige omschakeling. Heerlijk over de vlonders langs de Oceaan . Laatste stuk opgelopen met een Engelsman. In Vila de Conde ging de albergue pas om 3 uur open. Voelde me goed en plakte er nog 4 kilometer aan.. Vandaar de afstand van 37 km. Ach moet maar een keer. dus vanmiddag met wat pelgrims op een terras bij het strand gebivakkeerd. Was een man bezig zijn stalletje aan het opzetten. Beetje wind. Man ploeteren met touwtjes om zijn parasol vast te zetten, helaas niet gelukt. Hij taaide af met zijn nog niet geroosterde noten. Morgen zie ik wel weer verder met de route, ik plan niks. Het komt zoals het komt.

Groetjes allemaal weer.

Imre

1. Ria de Jonge:
    6 oktober 2018
    37 km, wow, heb je wel eens eerder zoveel op 1 dag gelopen? Mooie tocht over de vlonders!!!
    Voor morgen alvast een mooie dag gewenst!