19 e etappe van grijo naar ff buiten Porto 25km.

5 oktober 2018 - Senhora da Hora, Portugal

Gisteravond nog een leuke avond gehad met de plaatselijke bevolking in de stamkroeg naast de albergue. Het traditionele kopkluiven tijdens de voetbalwedstrijd van sporting Lissabon tegen een Poolse club werd in stand gehouden ondanks dat ik erbij zat. Bordje kipkluiven met patat en een biertje ging er best in. Daarna was het nog lang onrustig in het buurtschap. Je zal zo' n man thuis krijgen rondom in het vet en bier . Vanochtend weer op pad. Eerst koffie met croissant. Altijd goed en dsn op weg naar Porto. Altijd indrukwekkend die binnenkomst over de ijzeren brug ontworpen door ei fel. Dezelfde als die van de eifeltoren in Parijs. Dan aan de overkant langs de kerk en, toch  aar ff een stempeltje gehaald. Daarvoor moest je wel langs smalle straatjes met veel klimwerk en dalen. Pelgrims worden klimgeiten. Daarna een lange rechte weg om porto uit te komen, 10km na de brug de afslag voo de albergue de peregrinos. Beetje achteraf maar netjes verzorgd. Bed opgemaakt , de was gedaan, gedoucht geschoren en een tukkie. Welverdiend. Temperatuur was een stuk minder dan de vorige dagen. Het schommelt nu rond de 24gr. Ach in Nederland willen ze dit graag hebben. Voor vanavond heb ik een aardig restaurantje gevonden. O ja. De reden dat ik bij de brug rechtdoor ben gegaan i.p.v. langs de rivier naar de kust, ligt in het feit dat ik er al 15km op had zitten en er weinig tot geen slaapgelegenheid was langs de kust. Vanuit de albergue kan ik na 2 km de splitsing nemen centraal of de kust. De kust dus.

Nou iedereen weer de groeten en een fijn weekend.

Imre

1. Ria de Jonge:
    5 oktober 2018
    Mooi daar! Mooie foto"s!!! Ook foto's vanaf de hoge (?) brug genomen?
  2. Maria Franssen:
    5 oktober 2018
    Bedankt voor je mooie verhaal. Ik krijg weer zin als ik het lees. Maar ja, gaat toch nog even duren voor ik in die contreien kan gaan lopen. Bom Caminho
  3. Petrum Henricum:
    5 oktober 2018
    In welke herberg zit je nu? En hoe wist je die te vinden?
  4. Helma Bexkens:
    5 oktober 2018
    't Blijft leuk om je verhalen te lezen