18 e etappe van joao de Madeira naar grijo. 25km

4 oktober 2018 - Grijó, Portugal

Vandaag een beetje een overgangsetappe door de voorsteden van Porto. Heuveltje op heuveltje af. Niet zwaar, wel warm. Allemaal weer prachtige huizen. Ook weer langs drukke wegen. Hoe zoo co2 uitstoot. Nou als je hier ff loopt heb je voor een jaar of wat meegerookt. Die gaan het klimaatverdrag nooit halen. Er rijden hier een partij brommers en diesels met enorme zwarte en blauwe wolken uit de uitlaat, daar lusten de honden geen brood van.wat me ook opviel vanaf Lissabon zijn de blaffende honden. Allemaal aan de ketting of los achter het hek. Zoals wij in Nederland meer fietsen hebben dan mensen hebben zij meer honden. Gek van dat geblaf, dat gaat ook de hele nacht door. Hou wel van honden  maar dit??. Beetje vooruit mijmerend  over de route die komen gaat. De kustroute. Beetje langs de beach en boulevards flaneren. Ik heb echt geen idee. Morgen nog een 15km richting Porto, de brug over en gelijk langs het water. Doe geen citytour. Ik ben er al eens geweest. Zit in een aardige albergue, naast het café. Dat komt mooi uit voor de dorst. Tukkie gedaan en straks wat eten. Morgen eerst nog wat heuveltjes over en dan zie ik porto aan de horizon verschijnen.

Groetjes vanuit een warm zeg maar heet Portugal.

Imre

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petrum Henricum:
    4 oktober 2018
    Je gaat lekker Imre. Ik ben blij dat je de kustroute gaat lopen vanaf Porto. Dat ben ik ook van plan, dus ik kan je blijven volgen.
    Ik was eerst van plan om in september 2019 te gaan lopen, maar dat werd mij afgeraden vanwege - te - hoge temperaturen. Jouw verslag bevestigt dat. Om die reden heb ik nu gekozen voor de periode mei/juni 2019.
  2. Astrid:
    4 oktober 2018
    Een plezier om je verslagen te lezen !
    Porto - Santiago staat op m'n verlanglijst voor over 2 jaar.
    Wens je een mooie tocht en lees graag met je mee.
  3. Wim en Marianne:
    4 oktober 2018
    Imre leuk om jou verslag te lezen een broer van mij woond vlak bij Coimbra en wij gaan 11 april lopen.vanaf Porto naar Santiago kunnen wij lezen.van jou hoe de route is, nog veel plezier en.geniet van het weer. Groetjes Marianne en Wim uit Amersfoort.