12 etappe naar coimbra 11km.

29 september 2018 - Coimbra, Portugal

Korte etappe vandaag na een prima nacht.mocht ook wel na al die toestanden met bedwantsen. Gisteravond een prima menu de peregrinõs weggewerkt waar een paard de hik van krijgt. Vanochtend eerst langs de bakker voor ovenvers brood, prima koffie en verse jus. Mooi kort loopje naar coimbra. Wel wat lastige heuveltjes, maar ach die tellen we haast al niet meer. Voor 11en stormden we letterlijk en figuurlijk Coimbra binnen. De brug over en op naar de hostel. De hoofdstraat door ergens rechtsaf en sodeju een oneindig hoeveelheid aan trappetjes op. Naast de kathedraal lag onze hostel sonate, prima de luxe voor de pelgrims. Prachtig oud goed onderhouden gebouw. En wie stonden daar uit te checken, juist mijn lieve 3 italiaanse vriendinnen  van de eerste 10 dagen. Na ze te hebben uitgezwaaid,  douchen en verfrissengen gelijk eerst de kathedraal  bezocht. De moeite waard, daarna ergens beneden op een terras gezeten. Een soort kruising tussen julio iglesias en steve wonder deed verschrikkelijk zijn best en keyboard te spelen en te zingen. Zo vals nog nooit gehoord. Gieren van de lach met elkaar. Alleen zijn vriendin applaudiseerde en die vond het allemaal prachtig. Verder wat rondgesjouwd en nu even op rust. Tegen de avond de stad maar in en ergens wat op een terras eten. Temperaturen zijn wat aan het zakken, maar nog steeds rond de 28gr.  Relaxt dagje zo. Morgen weer ergens in de buurt van  de 25km.

Met een groet uit coimbra,

Imre

1. Petrum Henricum:
    29 september 2018
    Imre, reserveer jij vooraf een slaapplaats in een Hostel of Albergue? Of ga je op goed geluk op zoek naar een plekje?
  2. Imre:
    29 september 2018
    Hoi Piet,
    Tot nu toe niet gereserveerd.
    1 keer vooraf moeten bellen ivm ophalen sleutel.
  3. Maria Franssen:
    30 september 2018
    Gezellig verhaal van een ontspannen dag. Ik vind dat je op mooie relativerende manier schrijft. Bom Caminho 🌞