Van limognes-en-Quercy naar Mas-de-Ver

22 juli 2021 - Mas de Vert, Frankrijk

Vanuit gite de Pondelly, waar het nu nog 34gr is, met zweet op mijn rug een verhaaltje schrijven. Na drie keer douchen helpt niks en het zwembad in de brochure klopte ook al niet. Hebben wij dat weer. 14 dames en 2 mannen. Ja verzin je niet. De vrouwen zijn in de meerderheid op deze route. Er moet tenslotte ook nog gewerkt worden. Gisteravond heerlijk aan bbq. Best stuk vlees. Vanochtend al best warm. Het grote deel van de route ging door het bos. Dat was lekker, beetje koeling. Lange saaie paden. Dat dan weer wel. Weinig tot geen barretjes. Alleen een alternatief tentje midden in het bos had wat. Koffie en frisdrank en daar moesten we het mee doen. Ook waterpunten zijn schaars. Hier en daar een boer met een kraan en dat was het dan. Beetje je drinken indelen en dan kom je er wel. Mas-de-Ver in zicht en na 22km rugzak af en zitten. Midden in de weilanden een mooi grote gite op ecologische basis. Ging pas om 15.00 uur open. Niet echt prettig aks je 13.00 uur aankom. Onderweg ook geen zitgelegenheid dus voort met de geit.  Beter hier zitten dan ergens in het bos op een dooie tak.Dat wordt brandnetelsoep vanavond of zoiets. Geen idee. Volle bak hier. Voor een aantal geldt dat het voor hun de laatste dag is en naar huis gaan. Of er nieuwe bijkomen? Geen idee. Ga ik na morgen zien of het drukker wordt. Nu even pauze en straks aanschuiven bij het diner. Morgen 18km naar Cahor. Warmte blijft hier nog wel even. Groetjes

Imre

1. Margriet en Pierre:
    22 juli 2021
    Blijft leuk om je te volgen. In Cahors is een prachtig hotel waar je tegen zeer gereduceerde prijs kunt overnachten en dineren. Op de brug stond een welkomskantoortje en die verwezen ons daarheen. Je ziet het vanaf de brug links liggen.
  2. Imre:
    22 juli 2021
    Heel fijn dat volgers reageren. Zo leuk. Het is alleen zo , omdat het loeidruk is, je van te voren moet reserveren. Het is geen vrijheid blijheid meer zoals een jaar of wat terug. Heb nu ook al tot eind juli de boel gereserveerd. In ieder geval bedankt
  3. Andy:
    22 juli 2021
    Brandnetelsoep kan vast ook wel lekker zijn🤣
    Eet smakelijk, fijne avond en morgen weer een goede wandeldag!
  4. Elza:
    22 juli 2021
    Aha, Cahors in zicht. Daar zit ik op te wachten. Ik wil daar volgend jaar vertrekken.....
  5. Wim en Marianne:
    22 juli 2021
    Irme heel veel sterkte met de warmte weer heel leuk jou verslag wij lopen nog in en om Groesbeek er zijn veel wandellaars die hier de originele route proberen te lopen over de fietspaden van de Zevenheuvelenweg. Maar wij staan op een mooie rustige camping op de Wijlerberg. Wij wensen jou nog een goede tocht verder en genieten elke keer weer van jou verslag.
  6. Ria van de Ven-Landzaat:
    22 juli 2021
    Jammer dat je tegenwoordig al zo ver van tevoren moet reserveren, dat vond ik juist het leuke en spannende iedere dag om weer overnachtingsplekje te vinden. Verder veel wandelplezier voor morgen!!!
  7. Ate van der Zaag:
    23 juli 2021
    Leuk om je te volgen, elke dag lees ik jou reisverslag. Zo te lezen loop je met plezier, geniet van elke dag. veel wandelplezier.
  8. Elisabeth:
    1 augustus 2021
    Ah maar je loopt ook wel weer flink door meneer de Pelgrim!