Van Cajarc naar limogne-en-Quercy

21 juli 2021 - Limogne-en-Quercy, Frankrijk

Je verveelt je nooit op de camino met mij. Begon vanochtend al met het zoeken naar de sleutel van het kluisje waar mijn rugtas in zat. Pft, beheerder was not amuzed. Uiteindelijk gevonden bij de tafel waar we gisteravond gegeten hadden. Ben gisteravond zonder sleutel met iedereen naar binnengehobbeld . Ontbijt ging voortreffelijk en daarna opstarten. Mooi rustig langs de lot. Bij de waterkrachtcentrale moest ik onhoog. Pittig schuin klimmetje. Daarna even wat platteland tot bij de brug  over de Lot. Daar kon je rechtsaf of linksaf. Rechtsaf iets langer minder zwaar, linksaf lange klim van 4km maar goed te doen. Het weer hielp ook mee. Wat bewolking en niet te heet. Top dus. Bij de eerste bevoorrading ontmoette ik de nederlandae Cecilia Vijn. Ik had haar al de eerste dag gezien. Zij gingen een dag eerder dan ik op stap. Gezellig opgelopen met elkaar. Zij had een overnachting 2km voor mijn adres. In het stadje Limogne en nog wat achter de naam had ik een plek gereserveerd in munial de Halle. Gemeente ding. Had de code van de deur gekregen en dan moest ik een nummer bellen dat ik er was. Tring. Uitgelegd wie ik was. Maar het enige wat er uitkwam was no reservasion, complete en toen werd de hoorn er op gegooid. Lekker dus. Ik naar het bureau voor tourisme. Ze begreep mij helemaal. Ze nam de telefoon en toen heb ik een receptioniste  10 minuten een ambtenaar horen uitkafferen. Kwam er op neer dat je geen code voor de deur geeft als je niet gereserveerd had. En toen ging de hoorn er op. Zo, zei ze en nu gaan we jou overnachting regelen. 10 minuten later stond ik onder de douche van een fantastische alberge. Hageltje nieuw. Prima bedden en handoeken erbij. Gite la Maison en Chemien. Straks met het hele swikkie bbq-en. Wat een lieve beheerders. Morgen weer zo’n dag.

nou de groetjes allemaal weer.

Imre

1. Helma:
    21 juli 2021
    soms kom je fantastische mensen tegen. Loop morgen maar weer lekker een eind weg.
  2. Jacqueline:
    21 juli 2021
    Ach ach ach ach ach ach ach 🤣
  3. Wim en Marianne:
    21 juli 2021
    Irme prachtig de verhalen van de overnachting en fijn dat jij redelijk goed Frans spreek geniet er van. Wij hebben er nu twee dagen op zitten van de alternatieve 4daagse van Nijmegen heel leuk jou verhalen groetjes.
  4. Ad Huizing:
    Goed gedaan! Fijne bbq.
  5. Annemieke Blom:
    21 juli 2021
    Wat is dat genieten, zo'n aardige mevrouw, zo behulpzaam. Deze gite staat op gronze.com. Geniet van de barbecue en de fijne omgeving.
  6. Judith:
    21 juli 2021
    Mooie tocht imre en wat fijn dat de overnachting weer geregeld werd
    Fijne avond
    En morgen weer een mooie trip
    Gr uit Hoogwoud 🤗
  7. Ria van de Ven-Landzaat:
    21 juli 2021
    Toch maar weer geboft met zo'n receptioniste!!!
  8. Henk Slomp:
    22 juli 2021
    Kijk had je dus verdient. Lekker.
  9. Rianne:
    22 juli 2021
    Oh wat weer een heerlijk verhaal en dan eindigen in een gloed nieuwe gite ... !! Geniet ervan!
  10. Paul:
    22 juli 2021
    Hallo Imre, als je Cecillia weer tegenkom doe de groeten van mij. Zij komt uit Heiloo en haar vader heeft daar een snackbar gehad. Cecillia haar man is een jeugdvriend van mij Herman Bolten. By the Way: je verhalen zijn heerlijk om te lezen, no nonsense!
  11. Imre:
    22 juli 2021
    Met de groeten van Cecilia terug
  12. Elisabeth:
    1 augustus 2021