Van Naverrenx naar Aroue

10 augustus 2021 - Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk

Weer een schitterende wandeling op een stukje frans Baskenland. Gisteren dus alleen op een gigakamer geslapen. Vanochtend bij de bakker koffie en een broodje gegeten. En op pad. Langs de flanken van de diverse heuvels met prachtige vergezichten. Zo op het einde van de camino een heerlijke wandeling van rond de 20km. Zonnetje er bij met 26graadjes wordt het wel wat. En als beloning een prachtige gite. Mooie kamers delend met een italiaan met de prachtige naam Valentino. De man loopt door naar Santiago. Ik wens hem al hem geluk. Zal ie hard nodig hebben. Reserveert zich te pletter. Een frans meisje had het al zien aankomen en heeft de hele route tot santiago gereserveerd. Iedereen verklaarde haar voor gek. Maar ik denk dat ze gelijk gaat krijgen. Vanavond met het hele stel buiten eten. Morgen naar Ostabat bij de bask. Daar heb ik twee jaar terug ook overnacht. Wel 25km morgen. Is te doen. Groetjes allemaal. Imre

1. Ad Huizing:
    Welkom in Baskenland.
    Ik heb inmiddels ook het restant van mijn wandeling, incl de terugreis "gereserveerd".
    Het geeft in elk geval een rustig gevoel.
    Groeten aan St Jean en veel wandellol.
  2. Marianne:
    10 augustus 2021
    Klinkt als een heerlijk relaxte dag. Hoog tijd voor een biertje..
  3. Imre:
    10 augustus 2021
    En wat denk je voor je zelf? Proost
  4. Elza:
    10 augustus 2021
    Wat een prachtige in een schitterende omgeving.
    Inderdaad hoor/lees ik aan alle kanten over het voortijdig reserveren van een slaapplek. Zal misschien ook deels komen door de vakantie van de Fransen.
  5. Jurjen:
    10 augustus 2021
    Weer zo’n topdag! Succes met de ‘laatste loodjes’!
  6. Rianne:
    10 augustus 2021
    Whoow, je bent er bijna! SJPP komt erg dichtbij. Geniet van je laatste wandeldag!! Bon Chemin.
  7. Wim en Marianne:
    10 augustus 2021
    Irme heel leuk nog een klein stukje dan ben jij er wel een gedoe dat je alles moet reserveren leuk dat je morgen naar de zingende Bask ga in Ostabat wij hebben daar ook overnacht in 2016 en ik ben daar een blauw shirt vergeten mee te nemen is aan de waslijn blijven hangen. Ik heb toen in st. Jan maar een nieuw gekocht met het logo van de camino die ik nog steeds heb. Succes de laatste twee dagen en goede reis naar huis vast.
  8. Andries Tromp:
    10 augustus 2021
    Bij de Zingende Bask! Vond het een beetje Volendam of Valkenburg. En het eten viel ook wat tegen. Maar dat was in 2015, misschien heeft ie ondertussen een opvolger.
    Buen Camino, geniet nog maar even. Ik ben vanaf maandag weer on-the-road vanaf Metz. Dus het duurt nog wel even voor ik in Le-Puy-en-Velay ben..
    Kijk maar eens op: https://andries1956.wordpress.com
  9. Elisabeth:
    10 augustus 2021
    Mooie foto's Imre en bijna in SJPdP je gaat snel. Maar wat een gedoe dat reserveren dat ging in 2015 beter. Nog even genieten het is alweer zo voorbij!
  10. Annemieke Blom:
    10 augustus 2021
    Wat een heerlijke dag! En dan ook nog een supermooie gite. Maar eh.. er gaat geen dag voorbij of er is weer gezeik over dat reserveren. Wat jammer en wat is dat een gedoe geworden. Maar laat je dag niet verpesten, nog twee te gaan…petje af..
  11. Josefine:
    10 augustus 2021
    Hoi Imre, het schiet nu op! Mooi he baskenkand! Ik sliep altijd int dorp, bijna tegen de kerk. Die man leek veel op m'n vader. Je bent een dag eerder in st jean toch.....of heb ik dat verkeerd. Nog 2 hele mooie dagen int vooruitzicht!! Geniet ervan.
    Bon chemin
  12. Elly: