Van maslac naar Navarrenx

9 augustus 2021 - Navarrenx, Frankrijk

Ach ach ach ach zou Jacqueline gezegd hebben. De wijn en het bier ontbrak gister bij de maaltijd. Jammerrrrrr. Gemiste kans. Zo’n doe-het-zelf pakket aan eten werd gebracht. €15 de man aftikken. De forel met rijst was te hachelen. Eigenlijk uit de verkeerde rivier, maar we moesten het er mee doen. Met water wegspoelen lukte wel. De camino gaat zoals het gaat. Onverwachte wendingen. Enorm groot huis en dito slaapkamer voor mezelf. Westfriesen zeggen: voor me eigen. Vanochtend prima weertje en gaan. Diverse kluchten over. Gelukkig had ik gister voor een kleine wandeling gekozen. Ipv 32 nu 20km. Scheelt wel in de brandstof ( heiniken). Opgelopen met een brusselse dame. Gezellig ouwenelen in het vlaams. Alleh he. Nou dan kom je in het dorp aan en op zoek naar je plek. Of je je CoronaCheck bij je heb. Tuurlijk en ik kreeg kamer 1 van de gite. In verband me de nieuwe regeling mochten wat pelgrims niet naar binnen. Dat is balen. Nieuw frans beleid sinda gisten. De coronapas. Geen pas, geen biertje of slaapplek. Geen idee of dit overal geldt. Maar hier wel. En hoe houden andere Albuergues zich hier aan. Geen flauw idee.,het wordt er niet leuker op. Straks ergebs in het dorp op zoek naar een eettent. Kijken wat er te snaaien valt. Groetjes Imre

1. Ad Huizing:
    Nix geen pas in Spanje.
    Wel mondkapjes. Verplicht in winkels en aan de bar bij het bestellen. Bij het drinken dan weer niet...
    Maar hier in La Rioja loopt letterlijk elke Spanjaard met zo'n ding rond. Of om mond en neus, of om de rechterelleboog.
    'S lands eer, he.
    Loop lekker en geniet ervan.
  2. Marianne:
    9 augustus 2021
    Je wordt er een beetje obstinaat van hè? Hoe halen de mensen het in hun hoofd om geen bier in huis te halen voor Imre?? Weet je weer hoe het is zonder.. morgen beter! Lang niet iedereen vraagt om die pas. Daarstraks in een piepklein barretje voor een biertje werd helemaal geen mondkapje gedragen, laat staan om de check gevraagd. Nu in Domaine d' Armagnac (ja, doe maar duur, meer naam dan drank) werd ook nergens naar gevraagd. Bon chemin voor morgen!
  3. Annemieke Blom:
    9 augustus 2021
    Oeps, geen wijn of bier, dat is een dag in de war.. Daardoor liep je vandaag natuurlijk als de beste.
  4. Wim en Marianne:
    9 augustus 2021
    Irme wat gelukkig dat jij de Corona cheque bij je heb anderstalige je er niet in waar moeten de ander pelgrims slapen in een schuur of zo.Ik hoop dat er een nabije te eten is te vinden met een drankje voor straks eet smakelijk en succes verder hier blijft het elke middag lekker regenen. Groetjes
  5. Elza:
    9 augustus 2021
    Wat hebben die pelgrims toch met bier en wijn ? Niet tevreden met water, eventueel op smaak gebracht met munt en/of citroen en ijsklonten ?
    Er zijn mensen die voor dat laatste drankje zowat een moord doen.
    Niet zo ontevreden Imre. Je gaat toch lekker ? Mooie landschappen, leuke pelgrims(meestal) en goede slaapplaatsen. Gewoon niet zo zeuren....
  6. Josefine:
    9 augustus 2021
    Hoi Imre, dat kasteel op de foto, daar heb ik ooit nog eens geslapen. Dat waar je vanaf het bruggetje zo boven op loopt. En ja of ze overal controleren, ligt eraan hoe streng het café gecontroleerd gaat worden denk.....en hoe hoog de boete is??
    Nouja, nog een paar dagen......ik hoop dat je nog effe geniet!!
    Bon chemin
  7. Ria van de Ven-Landzaat:
    9 augustus 2021
    Nou ik snap het helemaal.... dat dagelijkse glaasje(s) hoort toch echt wel bij de pelgrimstocht!!!
  8. Annigje Jannink-Annink:
    9 augustus 2021
    Ik geniet van je foto's. Nog een paar mooie wandeldagen gewenst!