Van Artez-de-Bearn naar Maslacq

8 augustus 2021 - Maslacq, Frankrijk

Een ongelooflijk kort stukkie vandaag. Moest mijzelf inhouden en twee keer ergens aan de koffie om niet veel te vroeg binnen te komen. De avond van gister was weer reuze gezellig met een groep dames uit Toulouse. De meeste spraken engels, dus helemaal top. Doen een paar daagjes de camino., De beheerder begon met een fles rum in kleine glaasjes te schenken. Even proosten en van je hela hola gooi het maar naar binnen. Als het kerosine was geloofde ik het ook. Heerlijk gegeten. Bak rijst met sauseisjes. Tuurlijk wijn erbij. Iedereen vanochtend weer helder aan de start. Zoals gezegd met de rem er op gelopen. Om 13.00 binnen na wat sloten koffie onderweg. 3 uur is 3 uur. Had ik de prospectus maar beter moeten lezen. Een bordercollie kwam mij al kwispelend tegemoet. Gelijk maatjes. De eigenaar kwam wel aan maar ik mocht niet binnen. Ga maar in de tuin zitten. Dus in de schaduw bij de boom even een tukkie gedaan. Ik slaap overal wel. Wordt ik wakker ligt die hond naast mij. Trouwe hondenogen kijkt ie mij aan. Een goede kennis van mij zegt: meenemen, hij heeft jou uitgekozen. Lekker laten daar. Heeft daar alle ruimte. Mooie douche weer met stralen links rechts voor achter onder en boven je. Ik ga straks nog een keer. Nu aan een biertje en straks aan het eten. Ben weer benieuwd. Verrassend adres weer voor zo’n korte afstand. Komende dagen alles in de 20 met wat pittige klimmetjes. Geniet van de zondag en voor degenen die weer aan het werk moeten. Zachies starten, niet met gierende banden weg. Groetjes Imre

1. Henk ursem:
    8 augustus 2021
    Imre, ik geniet van je west Friese Humor , en je ontspannen manier van de Camino lopen, je heb wat geleerd van het begin van deze Camino en nu. ik wens je nog een paar goede dagen toe naar Saint-Jean-Pied-de-Port .
  2. Marianne:
    8 augustus 2021
    Het klinkt allemaal er gezellig en een tukkie onder de bomen is toch mooi meegenomen? Zeker als je met zo'n lieverd naast je wakker wordt. Eet smakelijk straks, slaap lekker en buen camino voor morgen.
  3. Elza:
    8 augustus 2021
    Het wordt tijd dat er weer wat bergen op je pad komen ☺️
  4. Imre:
    8 augustus 2021
    Dat gaat niet meer lukken denk ik. Wat heuvels tot aan SJPDP. En dan treinen naar huis.
  5. Maria Franssen:
    8 augustus 2021
    Mooi groen landschap met mooie kerkjes gisteren en niet teveel pelgrims blijkbaar. Nog een goede tocht.
  6. Ria van de Ven-Landzaat:
    8 augustus 2021
    Het begint te korten..... jammer genoeg, maar geniet nog van de laatste etappes!!!
  7. Ans Zonneveld:
    9 augustus 2021
    Het wordt straks echt afkicken....... nog lekker genieten, het is zo snel gegaan. Groetjes Ans.