Van Mas-de-Ver naar Cahors

23 juli 2021 - Cahors, Frankrijk

Kort dagje met maar 18km te gaan. Iedereen om 06.00 in de eetzaal. Uitgebreid ontbijt. Boeltje inpakken en gaan want de temperatuur zou hoog worden en er waren best wat open stukken met 2 beklimmingen. 07.00 uur was iedereen wel weg. Overigens prima wegen op de beklimmingen en dalen na. Enigste waterpunt na 9 km. Voor de rest de volle zon op je toet. Zo rond 11 uur kwam ik Cahors binnen wandelen en gelijk maar op zoek naar de gite. Die ging pas half 2 open. Gelukje was dat de beheerder net kwam. Mocht de boel neerzetten en douchen en als ik het stadje in wilde even bellen. Sloot hij de deur achter mij. Dus het stadje in. Bloedheet. Het liep al tegen de 35gr aan. Terras met schaduw opgezocht  en kijken naar de andere pelgrims die binnenkwamen. Had de stad wel snel gezien met die hitte. Rustig zitten blijven op het terras, niet bewegen, alleen je glas bier af en toe even opheffen. Dat kostte al energie genoeg. Terug naar de gite en daar de koelte opzoeken. Blog schrijven en straks diner hier. Prima zo. Er komen straks hier wat pelgrims aan met de trein die hier beginben en er stoppen er een aantal. Aflossing van de wacht.
morgen weer verder. Wel 22km, maar dat kan niet anders. Hou het met de hitte rond de 20. Straks nog wat verder bijreserveren en kunnen we weer vooruit. Groetjes allemaal,