Voorbereiding voor de reis

30 maart 2022 - Hoogwoud, Nederland

Beste Mensen,

Imre gaat weer op pad. Na vorig jaar de Podiensis ( Puy-en-Velay naar St. Jean-Pied-de-Port) te hebben gelopen en vorige maand de Camino de Inglis ( Ferrol naar Santiago) werd het weer tijd voor een nieuwe pelgrimstocht. Een totaal andere tocht. De Francigena. De officiele route gaat van Cantenbury (Engeland) naar Rome. Ik ga daar het laatste stuk van lopen. Heel anders maar ik denk wel weer heel mooi. Ik  vlieg 11 april richting Pisa, daar neem ik de trein naar Lucca en vandaar loop ik naar Rome. Even weg van de drukte in het Heilig jaar op de Spaanse Camino’s. Maar ik kom daar wel weer terug, want de via de la plata staat nog op mijn lijst. In 2020 gecanceld i.v.m. uitbreken van Corona.  Met de Pasen arriveer ik in Siena en daar blijf ik een paar dagen. En dan door naar Rome. De tocht is 400km en gaat grotendeels door Toscane en het laatste stuk door Lazio. Ongeveer 20 dagen wandelen dus ergens begin mei ben ik wel weer terug. De terugreis nog niet geboekt. Dat zie ik dan wel weer. Afhankelijk of ik nog wat dagen in Rome blijft. Ondanks dat het weer helemaal nieuw is om in Italië te lopen heb ik er weer zin in. Groetjes Imre

Op de foto's staan 2 route boekjes. Ik heb er maar eentje mee. In deel 2 staan de twee etappes voor ik aan deel 3 begin. Nuttige informatie in het boekje.

1. Willy Eradus:
    30 maart 2022
    Heel veel succes en genieten maar.
  2. Marion:
    30 maart 2022
    Fijne tocht gewenst Imre! Ik wil in oktober de Ingles gaan lopen..
  3. Imre Revers:
    Hoi Marion, Korte maar mooie tocht jij ook een Buen Camino
  4. Clarie Bart:
    Mooie tocht gewenst.
  5. Wilma alting:
    Fijne wandeltocht
  6. Jan Hogeveen:
    30 maart 2022
    Heel veel wandelplezier gewenst.
  7. Jurjen:
    30 maart 2022
    Veel plezier Imre! Ik vertrek op 11 april naar Auxerre om vandaar de Voie de Vezelay te gaan bewandelen. Ik zal je verslagen met plezier lezen. Buona fortuna.
  8. Sierk Ter Horst:
    30 maart 2022
    Goede tocht! Fijn om mee te reizen!
  9. Pim:
    30 maart 2022
    Fijne tocht Imre en geniet. Groet vanuit zonnig Portugal, al wandelend langs de rivier Guadiana.
  10. Elza:
    Ga ervan genieten, Imre.
    Goede tocht !
  11. Marianne:
    30 maart 2022
    Heel veel plezier met deze nieuwe uitdaging!
  12. Magda van keulen:
    30 maart 2022
    Buen camino, leuk om je te volgen
  13. Ab:
    30 maart 2022
    Goede reis en leuk om weer wat van je te horen.
  14. Annelies Giesen:
    Hoi Imre
    Fijne wandeling en leuke ervaringen. Ik geniet van je verslagen. Dank je wel.
    Groetjes Annelies
  15. Nicolet Janse:
    30 maart 2022
    Een hele fijne reis/ pelgrimage toegewenst!!
    Ik kijk uit naar je boeiende reisverslagen!!
  16. Annemieke Blom:
    30 maart 2022
    Wat een stoere loper ben jij toch, ik wens je een fijne tocht!
  17. Bart:
    30 maart 2022
    Imre, gave tocht in een mooi land met oude cultuur en heeeeel goed eten. Have fun!
  18. Simone:
    Leuk Imre, op naar de pasta di mama! Hele goede reis, veel liefs Simone
  19. Jacqueline langen:
    30 maart 2022
    Ik wens je een mooie tocht. Mijn man en ik lopen momenteel vanuit Deurne (NB) naar Santiago en zijn nu 17 dagen onderweg. We zitten nu vlak bij Reims.
    Buen Camino
  20. Ate van der Zaag:
    30 maart 2022
    Ik wens je mooie wandeling, geniet er van.
  21. Rianne:
    30 maart 2022
    Whaauw, Mooi Imre, dat is weer een hele nieuwe uitdaging, ben benieuwd hoe het in Italy 'loopt'. Ik lees graag weer mee en wens je veel plezier en een Buen Camino!! (hoe heet dat op zijn italiaans) Siena is een mooie stad.
  22. Tiny Dol:
    30 maart 2022
    Je gaat door een prachtig gebied, geniet ervan, fijne wandeling.
  23. Margriet Mooij:
    Veel succes Imre, groeten van Kees en mij,
    Margriet
  24. Tiny:
    30 maart 2022
    Imre; je bent weer “online”en gaat een nieuwe uitdaging aan! Opnieuw weer een mooie uitdaging in de natuur, geniet ervan en ook van die prachtige stad Rome!
  25. Helma:
    30 maart 2022
    Heel veel plezier, ik kijk weer uit naar je verslagen en foto's
    Liefs
  26. Elisabeth:
    30 maart 2022
    Nee hoor ben niet jaloers... Heb het goed Imre en in juli mag je er nog meer over vertellen! Ik wilde ooit vanaf Nijmegen! Misschien is vanaf Assisi ook een optie?
    Geniet ervan!
  27. Erika:
    30 maart 2022
    Wat heerlijk weer Imre, lekker wandelen, veel plezier! Ik ga je weer volgen.
  28. Ans Zonneveld:
    30 maart 2022
    Een heel mooi wandeling en leuke ontmoetingen voor je. Veel plezier en volg je graag.
  29. Marc Maryns:
    30 maart 2022
    Vanuit de Vlaamse Ardennen wens ik u een allerbeste tocht toe. Geniet met volle teugen van elk moment.
    Buona escursione!!
  30. Elly Rietbroek:
    30 maart 2022
    We gaan je weer volgen. Ik wens je weer een mooi avontuur.
    Groet
    Elly
  31. Anna Dijkstra:
    30 maart 2022
    Super Imre! Ik ga je weer volgen!
    Heel veel plezier!
  32. Andy:
    30 maart 2022
    Wat weer een mooie uitdaging Imre! Ik zie uit naar je verhalen. Succes, geniet er van en ik hoop dat de Italiaanse biertjes goed mogen smaken :)
  33. Josefien:
    30 maart 2022
    Mooie nieuwe wandelavonturen gewenst Imre. Geniet vooral !! Leuk je weer te volgen.
  34. Ria van de Ven-Landzaat:
    30 maart 2022
    Mooie tocht toegewenst en ik ga je zeker weer volgen!!!
    Heel benieuwd naar deze nieuwe uitdaging!
  35. Ger Faas:
    31 maart 2022
    Geniet van je tocht. Buen Camino. Ik vlieg 20 april richting Pamplona om de dag erna het vervolg te doen van mijn tocht in 2019. Door diverse ontwikkelingen heb ik daar mee moeten wachten tot nu.
  36. Gert Pot:
    31 maart 2022
    Weer een mooie uitdaging in Dolce Vita en in het voorjaar door Toscane, prachtig, veel plezier
  37. Hans van Diepen:
    31 maart 2022
    Veel succes en vooral genieten.
  38. Gury Grootjes:
    1 april 2022
    Voorspoedige wandeling , veel mooie ontmoetingen en vergezichten. Succes en ik blijf je volgen.
  39. Judith:
    2 april 2022
    Wat gezellig weer imre
    Ik reis en wandel in gedachten met je mee gr judith
  40. Andries Tromp:
    2 april 2022
    Fijne tocht Imre!
  41. Marian en Wim Brundel:
    3 april 2022
    Geniet van jou tocht ik hoop dat je een beetje goed weer krijg. Siena waar jij met Pasen ben is een mooie overzichtelijke stad er zullen wel veel processies zijn dan prachtig. Groetjes
  42. Paulien:
    11 april 2022
    Succes Imre, ik zal weer lekker genieten van je mooie verslagen!