Het meer van

23 april 2022 - Meer van Bolsena, Italië

Wat een prachtige dag weer. Wakker worden en opstaan met de zon. Korte broek en T-shirt is voldoende. Het stadje uit en eerst nasr de bakker. Pudding broodje en koffie. Zo lekker. En dan de aanvang. Eindelijk weer eens over prachtige wegen zonder op het verkeer te moeten letten. Vrij als een vogel door God geschapen land. Zoiets dus. Weekend dus je raad het al. Heel veel motorclubs op de weg. Groepjes van  20 en s geuren maar. Het leek meer dan hè eigenlijk was. Netjes rijdende motormuizen. Kwam vier van dat soort clubs tegen. Het is hier ook fantastisch rijden over de glooiende weg wegen. Next stop. Koffie. En daar je een Deense dat aangelopen.. die was dezelfde dag begonnen in Lucca dan ik. Maar dit was de eerste keer dat we elkaar tegenkwamen. Leuk samen even aan de koffie. Ik wissel nooit namen uit, dus geen idee hoe ze heette. Dat is wel de Camino. Morgen zie je elkaar en overmorgen ben je elkaar kwijt. Waarom onthouden? Er zit al zoveel in dat hoofd, dan hoeft dat er niet meer bij. Ennopee s uitzicht over het meer van Bolzano. Wat ligt dat er mooi bij in de zon en pittig aan de kant. Verder prachtige paden langs het meer op weg naar Bolzano. Pracht stadje. Bij de toren door de straatjes naar beneden het centrum in. Op zoek naar een slaapplek. De bijbel er in en ja hoor een overnachting voor de pelgrims. Oma keek al uit het raam. Ze riep al van boven dat ze er aan kwam. Daar ging ik maar van uit. Voor een tientje een plaats. 2 stapelbedden in een hok. Eerst even gecheckt op bedwandsen. Zag niks. Plek goedgekeurd. Douchen, blog maken en naar de boulevard. Ze zullen daar vast iets te drinken hebben. Lopen ging goed. Niet al te moeilijke vandaag de 22 km. Morgen zondag. Mij benieuwen met de drukte. Veel mountainbikers op de route. Een toertocht. Groetjes Imre

1. Ate van der Zaag:
    23 april 2022
    Je maakt toch elke dag leuke dingen mee. Uit jouw verhalen blijkt het plezier wat je aan deze wandeling beleeft.
  2. Helene van Veen:
    Ah , Bolzano . Mooie plaats
    Lekker zo, n pudding broodje met koffie voordat je gaat lopen .
    Fijne avond Imre
  3. Anna Dijkstra:
    23 april 2022
    Wat weer een leuk verhaal! Heel veel plezier Moengo!
  4. Annemiek:
    23 april 2022
    Zo leuk om alweer over je avonturen te lezen. Geniet ervan en buen camino maar dan op z’n Italiaans natuurlijk!
  5. Elly:
    25 april 2022