Van Larraule naar Arthez-de-Bearn

7 augustus 2021 - Arthez-de-Béarn, Frankrijk

Het was plezant gisteravond tijdens het eten. De tafelindeling was zo gedaan dat de groep Fransen bij elkaar zaten, de Denen en Amerikanen en ik bij een leuke groepje dat engels sprak. Precies goed. Heerlijk met gehakt gevulde aubergine gegeten. Je maakt wat mee met de gerechten. De gastheren en dames onderweg doen allemaal hun best. Vanochtend met regen wakker geworden. Dat gaat wat worden. Nauwelijks onderweg stopte de regen. Wat te doen. Het dreigde nog wel, dus de jas nog maar even aanhouden. Maar de blauwe lucht kwam er hier en daar doorheen. Dus in t-shirt verder. Alles over asfalt vandaag, dus geen natte voeten van het gras. In het stadje aangekomen eerst maar een terras opgezocht en gekeken of er iets van een lunch was. Laat er nu patat op het menu staan. Dat is de eerste keer in 4 weken. Dus????? Met mayo graag. Biertje erbij. Helemaal top. De rest van degroep ging na de lunch door. Ik bleef in het dorp. Ik had hier een overnachting geboekt. Dat kan gebeuren en zij gingen wat langere afstanden doen. Ik had mijn schema tot St Jean Pied de Port klaar. En 20 voor vandaag was prima. Er komen morgen wel weer anderen op mijn pad. Kamer (huisje buiten) voor mij alleen en straks diner. En vandaag ook inbde verte de Pyreneeën gezien. Dan komt het eind in zicht. Morgen een soort rustdag van 11km. Ja zondag he. En daarna wat dagen in de 20km. Dat zit nu eenmaal zo met de reserveringen en de gites die gesloten zijn. Of je pak een 30km of je deelt het anders in. Anders ingedeeld dus. Prima zo. Wens iedereen een fijne zondag toe. Groetjes Imre

1. Marianne:
    7 augustus 2021
    Het water loopt me in de mond bij de gedachte aan knapperige patat met een lekkere klodder mayo! Fijn dat het weer meeviel. Opvallende kerkgebouwen daar. Buen camino voor de laatste loodjes.
  2. Jacqueline:
    7 augustus 2021
    Een Blij Bloemetje. Hoe leuk is dat.
  3. Imre:
    7 augustus 2021
    Iets anders dan een blij blokkie
  4. Anna Dijkstra:
    7 augustus 2021
    Jij morgen ook weer een fijne dag! Geniet er nog maar even van!
    Voor je het weet ben je weer thuis! Buen Camino!
  5. Wim en Marianne:
    7 augustus 2021
    Imre fijne dag morgen en leuk dat jij naar een paar weken weer een lekker patatje kreeg fijn dat jij de Pyreneeën ziet in de verte dan zit jou tocht er op nog veel wandel plezier de laatste week.Groetjes.
  6. Jan Hogeveen:
    7 augustus 2021
    Prima die afstanden zo. Die lange trajecten hoeven voor mij ook niet. Zit nu in Lalobbe bij familie Rolvink.
    Veel succes verder.
  7. Imre:
    Doe ze de groeten. Ik was daar in maart 2019
  8. Helene Van veen:
    7 augustus 2021
    Oei, lijkt mij wel lastig zo met die reserveringen die je pad bepalen.
    Maar , het is niet anders lijkt mij .
    Hoop volgend jaar toch meer op de bonnefooi te kunnen lopen .
    Fijn dat je steeds weer je eigen versie er vanuit maakt .
    Geniet nog er vooral van Imre 😘
  9. Ada Vd oever:
    7 augustus 2021
    Gewoon even alleen in je "eigen" huisje is ook weleens fijn, toch?? Leuke plek. Lekker slapen en morgen weer een mooie dag wandelen.