Van Seyrignac naar La Cassagnole

19 juli 2021 - Saint-Denis, Frankrijk

Werelds gegeten weer gisteravond. Bal gehakt of wat er voor doorging, pasta en ratatouille. Prima te hachelen. Veel te warm om te slapen.Dat ging echt biet. De dame met het tentje was beter af. Ontbijtje en go. 14km met onderweg Figeac. Daar pauze met koffie. Stadje wat doorgelopen, brug over en weer op de route. 11 uur op het adres. Veel te vroeg voor een welkomstbiertje. Nou ben ik iemand die geen mensen teleurstelt. Dus……. Op de vraag of ie het erg vond als ik nog een atuk verder zou gaan. Daar had ie geen moeite mee. Gij begreep dat wel. Na 10 adressen, alles bleek complete, geloofde ik het wel. Dus hier blijven. Neem je  rust. Morgen 24km met de hele dag zon. Wat een paradijsje overigens. Het tijdperk en de mensen zien er zo uit. Wel schotel voor TV. Zie doto’s verder. Wat een stuk mooi ongerept natuur. Onkruid het onkruid laten. Niks aan doen. Net als de rest van zijn en haar gebiedje. Dat onkruid???? Man van mijn hart. Prachtige natuurtuin. En ik wordt hier helemaal zen. Oh dat biertje werk wel mee. Vanmiddag siësta. Morgen om 06.00 uur aan de wandel. De warmte voorblijven. Hotelletje in Cajarc.  Het is nu 29gr. Het kan te gek ook. Morgen 33gr. Heel veel water tanken. Door de dorpen goed kijken waar water is te halen bij de  dorpspomp of in het laatste geval op het kerkhof. Daar is altijd bij het begin een kraan. Als het goed is voor de bloemen en planten is het ook goed voor mij. Maar meestal staat op elke kraan of het wel of niet drinkbaar is. Groetjes ik ga aan de siesta.

Imre

1. Imre:
    Probeer het te corrigeren. Morgen is het 24km
  2. Helene Van veen:
    Wat een mooi verblijf.
    Lekker van genieten
  3. Elza:
    19 juli 2021
    Ga jij maar aan de siësta 😔
  4. Marianne:
    19 juli 2021
    Lekker relaxen... ook in Accolay is het erg warm. Gelukkig veel bomen in de tuin om onder te zitten en een lekker briesje voor het koelere gevoel.. Voor morgen weer een mooie tocht Imre!
  5. Judith:
    19 juli 2021
    Pak ook heerlijk je rust
    Fijne siësta
    En idd prachtig allemaal
    Ben beetje jaloers wat een mooie tocht
    😊🤗
  6. Ria van de Ven-Landzaat:
    Een paradijsje zo te zien!!! Geen straf om daar te verblijven! Groetjes, Ria
  7. Paul Zaman:
    19 juli 2021
    Hoi Imre, het leest iid als een soort feuilleton, ben nu bij wat de datum betreft. Je verhalen worden goed ondersteund door de foto's . Wat mij betreft mogen er zo af en toe foto's bij van de mensen die je onderweg ontmoet . Veel succes en hopelijk wordt het niet veel warmer. Anders gewoon de dagelijkse etappes gewoon iets inkorten .
  8. Annemieke Blom:
    20 juli 2021
    Heerlijk verhaal weer. Als ik dit lees ben je al anderhalf uur onderweg in nog niet de volle hitte. Succes vandaag!
  9. Josefien:
    20 juli 2021
    Hoi Imre, ik volg je weer elke dag. Ik geniet van jou verhalen en zeker ook van de vele mooie foto's. Zo loop ik denkbeeldig met je mee. Fantastisch. Nog heel veel mooie wandel avonturen gewenst.
    Gr. Josefien
  10. Elisabeth:
    1 augustus 2021
    Ach Imre je bent toch wel wat gewend.. 33 graden kom op! Op de Mesata in '15 was het 40 graden zonder schaduw.. ging ook Bon Chemin