Van livinhac naar Seyrignac

18 juli 2021 - Lunan, Frankrijk

Gisteravond met een hele groep buiten bij de Gite gegeten. Verschillend gezelschap. We aten pompoensoep en op het hoofdmenu stond Donald Duck. Paar flessen wijn erbij en je had zo de familie Duck op. Vanochtend al vroeg op pad. Zou een beetje warm worden dus snel naar de finish. Met 27gr op je bol is het best warm. Na 6km de eerste kerk die koffie had voor een volle aflaat. En een stempel. Daarna over ‘s heerwegen prachtige landschappen tegemoet. Plaatjes. Na enige tijd bij een dorpje waren ze net de party van gisteren opruimen. Die hadden vast nog wel iets kouds staan. Gewoon vragen. O ja hoor. Heerlijk gekoelde flessen water. Dat bedoelde ik nu net niet. Maar goed het was welkom. Andere pelgrims maakten ook gretjg gebeuik van mijn vraag. Ik vraag altijd. 50% kans. Een ja of een nee. Meer zit er niet tussen. Met goed gevulde bidon het laatste stuk. De beheerder had mij al in de verte zien aankomen. Of ik wat wilde drinken. Nou??? Biertje??? Een heerlijk koude leffe ging er wel in. Zo’n gite waarvan je zegt: hoe is het mogelijk. Kamer met bedden van de jaren 30 maar wel een douche met massage stralen. Zo lekker voor je rug. 2 geiten in de tuin. Nee niet voor het menu. Maar daar gaat iemand straks slapen met een tent. Vandaag  21km achter de kiezen. Morgen 14km. Schijnt bloedheet te worden. Komt mooi uit want dan zit ik weer helemaal op schema zoals ik het bedacht had. Alvast weer wat overnachtingen gereserveerd. Alles zo rond de 20km. Mooi goed te doen. De komende etappes zijn wat vlak. Dus komt mooi uit met dit warme weer. Groetjes allemaal weer.

Imre

1. Elza:
    18 juli 2021
    Het ziet er gezellig uit, Imre. En n prachtige omgeving om te wandelen. Lekker dat je op 'schema' zit.
  2. Wim en Marianne:
    18 juli 2021
    Fijn dat het mooiweer is en leuk de gezelligheid met elkaar bij het eten. Groetjes
  3. Anna Dijkstra:
    18 juli 2021
    Dat zag er super gezellig uit!
    Het begint weer te kriebelen!🚶🚶‍♂️
  4. Ria van de Ven-Landzaat:
    18 juli 2021
    Mooi dat door je verhalen en foto's zoveel dierbare herinneringen naar boven komen!!!
  5. Andy:
    18 juli 2021
    Gaat lekker zo te horen. Mooi verhaal weer en ik voel lichte jaloezie hoor. Sterkte met de warmte morgen. Maar hopen dat er weer een koud biertje op je wacht :)
  6. Ans Zonneveld:
    18 juli 2021
    Hoi...mooi op schema. PRACHTIG WANDELWEER EN POMPOENSOEP....WAT WIL EEN PELGRIM NOG MEER. WATER EN BIER........JA DAT WAS ER OOK. GEWELDIG VERSLAG. ULTREA!
  7. Corry Pronk:
    19 juli 2021
    Dat gaat een warm daggie worden vandaag. Rustig an!
  8. Marcel:
    19 juli 2021
    Hai Imre, leuk om al je belevenissen zo weer mee te lezen; we zitten weer in je rugzak hier vanuit Ierland :-)

Veel succes nog en hopelijk kom je ook nog eens een zwembadje tegen met die temperaturen. Enjoy!