Van Nasbinals naar Saint-chely-d’Obrac

12 juli 2021 - Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk

De mooi omgeving van de Aubrac werd vandaag overschaduwd door mist en regen. Een kort stukje eigenlijk van 17km. 8km klimmen en de rest dalen. Half 8 gestart. Bewolking en het zou een mooie omgeving worden naar het hoogste punt tot nu toe. 1325m. Naar mate het hoger en hoger ging greep de mist om zich heen. Het wandelen ging best lekker met langlopende stukken. Niet steil wel lang. Dwars door de weilanden. In de mist doemde Aubrac op uit het niet. Klein leuk plaatsje en de koffie was prima. Dan de afdaling in. De mist werd miezer en ging over in regen. Voor mijn doen waren de paden slecht te bewandelen met weer veel keien. Niet echt mijn ding. Goed opletten dus waar je je voeten neerzet. En wegglijder is zo voor elkaar en geen idee waar je beland. Geen enge ravijnen maar wel overal keien on je heen. De regenjack moest aan en de hoes om de rugzak. Blij dat ik in het plaatsje aankwam om 12.00 uur en naar binnen kon. Een warme douche doet wonderen. Straks er even op uit voor een biertje. Morgen ook een klein stukje van 16km. Alleen afdalen. In twee dagen tijd van 1300 naar 360m. Daarna blijft het wat op die hoogte tot Conques. En ook de regen blijft mij hier wat dagen achtervolgend. Na donderdag weer beter weer. Je kunt niet alles hebben. Groetjes

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemieke Blom:
    12 juli 2021
    Slim van je dat je deze tocht in tweeën splitst en zeker met dit weer. Wel weer een prachtige omgeving om door te wandelen, helaas geen mooie vergezichten. De kamer waar je slaapt ziet er ruim uit. Jij had natuurlijk eerste keus! Geniet van je vrije middag en dank weer voor je verslag. Oh altijd leuk om te horen hoe de gite heet.
  2. Annemieke Blom:
    12 juli 2021
    Deze afstand die jij vandaag hebt gelopen staat zo ook in het michelingidsje.
  3. Imre:
    12 juli 2021
    Klopt. Ik loop ook op het michelin boekje. Werkt prima. Voor de rest de route gr 65 aangouden
  4. Marianne:
    12 juli 2021
    Ja, een natte boel en erg lastig met stenen, los en vast, vooral als je moe wordt. Wel een prachtige omgeving, ondanks de mist.
  5. Margriet en Pierre:
    12 juli 2021
    Zonder regen en mist, prachtig. Maar ook dat hoort erbij. Wij wandelden vanmorgen een rondje vanuit Lemiers. Overal het pelgrimsteken. Een stuk over Duitsland gelopen en dan kom je in Vaals aan de grens weer uit. Ook mooi.
  6. Ria van de Ven-Landzaat:
    12 juli 2021
    Jammer van de regen, maar het onderweg zijn is toch geweldig!!!
  7. Theo:
    12 juli 2021
    Door die weilanden, was voor mij lastig, waar is het pad.
    Die dag regende het, om te bepalen waar is heen moest, was het volgen van de gekleurde regenhoezen op de rugzakken.
    Lekker je eigen route maken en Gronze je leidraad voor je overnachtingen.
    Bon Chemin en geniet van je Biertje!!
  8. Anna Dijkstra:
    12 juli 2021
    Mooi verhaal weer. Ik geniet er elke dag weer van.
    Buen Camimo!
  9. Elisabeth:
    12 juli 2021
    Puh moest even doorwerken... bleek ik een blog van vorig jaar te lezen. Vond het al raar dat ik niet reageren.. Je hebt al heel wat avonturen achter de rug mooie verhalen en foto's Imre! Bon Chemin
  10. Imre:
    12 juli 2021
    Ja was wat lastig hier met delen c.q kopiëren. Maar toch gelukt zie ik. Mooie tocht met best veel lastige klimmen dalen. Straks wat vlakker
  11. Josefine:
    12 juli 2021
    Hoi Imre, komt me bekend voor de mist. De eerste keer dat ik er liep lag er sneeuw, en was het zo mistig dat ik geen pad/route meer zag. Gelukkig wist ik dat er toen pelgrims achter me liepen. Ben dus maar gewoon blijven staan tot er iemand kwam, en toen samen verder gelopen. Zo fijn om jouw avontuur te mogen volgen.
    Bon chemin
  12. Wim en Marianne:
    12 juli 2021
    Irma weer een mooi verhaal jammer van de mist maar ja dat hoort er ook bij prachtig zijn de foto,s veel wandel plezier verder.
  13. Ans Zonneveld:
    12 juli 2021
    Rustig en voorzichtig aan, stap voor stap. Alle tijd en neem ook maar de tijd, op naar een nieuwe Dag! Groetzzzzzzzz
  14. Joost & Jennifer:
    13 juli 2021
    We genieten weer van je mooie verhalen. Het is alsof we een beetje mee wandelen. Veel plezier en een goede reis gewenst, Imre! Hartelijke groeten uit het Rooie Dorp
  15. Annemarieke Breuning-Schipper:
    13 juli 2021
    Ik liep precies dat stuk 3 jaar geleden in dezelfde natte omstandigheden. Pittig maar toch weer mooie herinneringen. Deze route is zo mooi!!
  16. Klaas Aaij:
    13 juli 2021
    Hallo Imre,nu pas je verhalen gelezen want ze waren in m’n spammail beland
    Ben jaloers op je want zou dit vorig jaar lopen maar kon niet
    Je schrijft weer beeldend en denk dat je weer volop geniet!!
    Veel wandelplezier verder en zorg dat je heel blijft;ik blijf je volgen
    Groet,Klaas