Van Lascabanes naar Montlouzun

25 juli 2021 - Montlauzun, Frankrijk

Ach heerlijk rustig op de verjaardag van Jacobus niet al te vroeg opgestaan. Ontbijtje genuttigd en op pad. Heerlijke kilometers gedaan. In Montcuq was er markt dus mooi aan de koffie met iets van een volwassen appelpunt. Het terras liep al snel vol met wat pelgrims. Iedereen kent elkaar inmiddels en “High5t”. Gezellig. Accordeonist ging op ons verzoek het “dorp” spelen. Oorspronkelijk nummer heet la montagne gezongen door Jean Ferrat. Hele spul meedeinen en dat om 10.00 uur op de markt in Montucq. Daarna hup met z’n alleen op weg naar zijn of haar gite voor de nacht. De een doet 30, de ander 25 en ik zelf hou het op 17km. Het is tenslotte zondag. Rustdag. In Montlauzun even het bord verboden in te gaan negeren en na 200 meter de prachtige gite/B&B. Paradijsje weer met hemels uitzicht en een prima Leffe. Eigen kamer. Dus helemaal voor mekaar. Mooi genieten van het uitzicht en de Leffe. Vanavond hier met z’n allen eten. Er is ook verder niks in het dorp. Morgen ietsje meer km’s. Maar eerst dan berg af. Ook wel lekker. Groetjes

Imre

1. Jacqueline:
    25 juli 2021
    Ziet er weer geweldig uit Imre.
  2. Annelies:
    25 juli 2021
    Klink allemaal erg goed en gezellig,✌️
  3. Suzanne en Dave:
    25 juli 2021
    Ziet er weer mooi uit Imre👍🇫🇷
  4. Josefine:
    25 juli 2021
    Mooie foto's en heel mooi uitzicht bij de herberg!! Bon chemin
  5. Marianne:
    25 juli 2021
    Mooi! Mooi! Mooi! Nog even en ik volg je letterlijk...bonne route!
  6. Jurjen:
    25 juli 2021
    Nu nog even een biertapcursus… 🤪
  7. Imre:
    25 juli 2021
    Weet je ik dacht schuimvan twee vingers. Dus ik doopte mijn vingers in het glas. Exact goed. 😂😂😂
  8. Marion:
    Gezellig weer Imre!!
  9. Elza:
    25 juli 2021
    Lekker Imre. Ik kan je volgen via mijn MiamMiamDodo gids. Dat houdt de moed erin :zonnebloemvelden en glooiend landschap. Gezelligheid onderweg. Goede tocht morgen !
  10. Imre:
    En jij straks een mooie tocht met marianne. Buen Camino
  11. Maria Franssen:
    25 juli 2021
    Soms kijg ik het gevoel dat je sneller kunt lopen dan ik lezen. Ik geniet van je verhalen. Afgelopen week liep ik samen met mijn man 4 dagen de Alternatieve 4-Daagse in Nijmegen. Eigen routes van ruim 10 kim. We genoten van de rust en de schoonheid. De Camino was soms dichtbij. Dat verlangen zal niet meer overgaan. Ik wens je Bonne route.
  12. Wim en Marianne:
    25 juli 2021
    Irme leuk de foto tussen de zonnebloemen en ook jou verhaal veel succes morgen. Groetjes
  13. Elza:
    26 juli 2021
    Goeiemorgen, Imre. Ik loop niet met Marianne, hoor. Ik loop volgend jaar pas. Ik bedoelde met mijn reactie bij haar blog dat ik haar weer zou 'volgen' niet letterlijk, maar figuurlijk in haar blog. Het voelt alsof je meeloopt als je iemand al lezend volgt. Ik ken Marianne van de pelgrimsherberg in Vessem en van gezamenlijke wandelingen met 'Op stap met Irene(Kapinga'), die een soort van wandelbureautje heeft.
  14. Ria van de Ven-Landzaat:
    26 juli 2021
    Dat is geen straf zo'n verblijf, een lekker pilsje erbij en onderweg prachtige zonnebloemen...... daar word je helemaal vrolijk van!!!
  15. Elisabeth:
    2 augustus 2021
    Nou dat was een mooie dag! Twee vingers in de neus?