3e dag. Van Saugues naar La Roche

9 juli 2021 - La Roche-Posay, Frankrijk

Wat een heerlijke dag , een dag met een lach, een dag waar alles mag. Om maar eens even wat te citeren. Gisteravond gezellig gedineerd. Rijst met draadjes vlees. En gezellige tafelgenoten. Opa met kleindochters. Was de laatste avond. zij hadden 2 maanden terug nog kunnen boeken in herberg La Sauvage. Daarna was de boel compleet. 2 bruiloften met aanhang bleven daar slapen. Na het ontbijt(je), ja het was zo minimaal dat het goed was dat we binnen aten, anders was het van je bord gewaaid, ging ik op pad. De koffie kreeg je in een soort glazen wasbak.Er was markt, maar geen gewone markt. Op alle hoeken in de stad stonden wel kraampjes. Met veel fruit, heel veel fruit. Voor een habbekrats een paar bananen gescoord en op pad. Doet een beetje Limburgs aan maar dan hoger. Starten op 960 meter en over 24km naar 1300m. Jahaa, dan gaat het over hoogtes. Het ging geleidelijk aan omhoog. Dus niet al te spannend en lastig. Hele mooie paden en niet dat hotsknotsbegoniagedoe van gister. In La Sauvage bij de Alberge wat gegeten en gedronken. Afscheid genomen van Opa en kleindochters. Zij bleven hier. Wat een prachtige Alberge in de middle of nowhere met restaurant en alles. Ook weer een aanrader. Ik ging door voor de laatste 5km. Gelukkig alleen licht dalen naar Le Roche. Net even buiten de route en prima kamers en prachtige tuin. Geen mobiele verbinding, maar de wifi werkt, zei ze. En nu maar hopen dat het lukt. Weer met z’n allen aan tafel en een vorkje meeprikken. Zie nu al wasteilen met sla, komkommer en tomaten langskomen. Heel biologisch allemaal.  Hoop dat ik beter slaap dan vannacht. 2 uur ging het alarm af. Apparaat begon te piepen. Ik naar beneden. Niemand. Bij het kastje aan de muur wat knoppen in gedrukt en ja hoor piepen over. Niet voor niets jaren bij de facilitaire dienst gewerkt. Maar het bleek niet mijn verdienste, want in de wijk was stroom uitgevallen. Om 4 uur vlogen alle lichten weer aan. Weer wakker. Niks van gemerkt onder het lopen. Morgen ook lekker de hele dag lichtelijk naar beneden zo’n 22km dus. Ergere klimwerk van de eerste twee dagen komt er even niet.  Ik hoop dat het internet/wifi allemaal werkt.

Groetjes, Imre

1. Ria de Jonge:
    9 juli 2021
    Dat was gelukkig een relaxtere dag dan gisteren.
    En dat mocht ook wel na zo'n nacht.
    Leve de Omring 😁
    Slaap lekker vannacht na een fijne avond. En voor morgen weer een mooie tocht met prachtige foto's!
  2. Jurjen:
    9 juli 2021
    Mooie foto’s van mooie omgeving!
    Plus gezellig verslag natuurlijk.
  3. Theo:
    9 juli 2021
    Hoi Imre, je gaat lekker.
    Ik heb daar ook gelopen, een mooie route.
    Als je in Conques wilt overnachten, probeer dan 2 of 3 dagen van tevoren te reserveren.
    Bon Chemin!!
  4. Imre:
    9 juli 2021
    Ik heb tot estaing gereserveerd.
    Daarna naar espeyrac. 22 km. Daarna naar conques 12 km. Is wat weinig maar misschien maakt er een rustdag van. Ik weet het nog niet.
  5. Annemieke Blom:
    9 juli 2021
    Wat heerlijk, zo’n ontspannen dag.. ik hoop dat dit vannacht ook zo zal zijn.
  6. Dineke van Geel:
    9 juli 2021
    Was weer een leuk verslag om te lezen en weer met mooie foto’s. Mooie omgeving ook!
  7. Annemieke Blom:
    9 juli 2021
    Verblijf je in La Roche in La Bergerie de Compostelle?
  8. Imre:
    9 juli 2021
    Ja klopt. Aardige gaatvrouw en schone albergue
  9. Anna Dijkstra:
    9 juli 2021
    Wat weer een mooi verhaal en mooie foto's!
    Mooie omgeving! Nu lekker relaxen en morgen weer een fijne dag!
  10. Marianne:
    9 juli 2021
    Je bent lekker op dreef en je hebt het naar je zin. Slaap je ook vast beter. Bon chemin voor morgen.
  11. Tiny:
    9 juli 2021
    Klinkt goed Imre volgens mij ben je goed op pad’ genieten maar weer van de volgende dagen!
  12. Wim en Marianne:
    9 juli 2021
    Irma het is wel hoog en laag maar als wij het zien is het een prachtig gebied wandel ze verder en geniet er van heel mooi de foto,s een foto zegt 1000 worden wordt er gezegd.
  13. Elisabeth:
    1 augustus 2021
    Ha ha redder in de nood!