Rustig dagje naar Vught

7 maart 2019 - Vught, Nederland

Tricht naar Vught 29km.

Na, even wat later dit keer, maar de tablet moest aan het infuus en ik ben dus eerst maar even wezen eten in het stadje. Nu weer terug op de basis. Prachtig huis voor mij alleen, woonkamer, eetkamer, keuken, toilet, boven de slaapkamer en de douchegelegenheid. Werkelijk waar heel mooi.. Wie heb ut. Moi. Vanochtend op tijd vertrokken omdat de baas van het spul op tijd weg moest. Te rozen snoeien bij de zusters Clarissen in den Bosch. Dus in een heel rustig tempo op naar Zaltbommel. Je weet wel dat plaatsje zonder torenspits. Daar wachten pelgrim An al op mij met dampende koffie, soep en brood., Fantastisch geregeld. Ze liep daarna een stuk mee tot aan den Bosch en dat was reuze gezellig. Onderweg nog ergens aan de koffie met gebak. Helemaal goed voor vandaag. In den Bosch nam zij de trein weer naar huis. Ik nog den Bosch in voor een bezoek aan het kleinste koffiehuisje aan de Zuid Willemstraat.  Een voormalig brugwachtershuisje die aan de Jacobs route ligt. Dus even op de koffie daar. Heel aardige mensen. Ze vormen een groep vrijwilligers en noemen zich de campingbeheerders. Het brugwachtershuisje is omgedoopt tot die naam. Zie de foto. Daarna naar de St. Jan. Die was open , echter het secretariaat voor een stempel was weg. Dag is pech.. Even gebeld naar mijn verblijfplaats voor deze nacht, dat ik er met een uurtje was. een Bosch uit en het open veld naar Vught een verschrikkelijke bui. Gelukkig net op het eind. Niet te lang, dus ik was weer droog toen ik bij het huis aan kwam. Netjes ontvangen en uitgelegd gekregen hoe alles werkte. Opgeknapt en andere kleding aan en even de stad in. vanavond nog even een biertje drinken met Willem H. die hier ergens logeert. Morgen niet te vroeg op. Zo een zelfde afstand als vandaag, dus kalm aan.