De zon

16 juni 2019 - Pedrouzo, Spanje

Van arzua naar pedruzo. 19km

laten we vannacht nu weer de enigen zijn in de albergue van 30 bedden waar we overnachten. Prima albergue en leuke ontvangst. De hospitalero zat er echt voor de kat zijn viool de hele dag te wachten op pelgrims. Lekker verdienmodel zo. Ze had het op gegeven moment wel bekeken en gaf ons de sleutel. Alleraardigste mevrouw. Morgen gewoon de deur achter je dichttrekken. Dus heerlijk geslapen zondet storing. Vanochtend ontbijtje verzorgd door hilly. Dat doet ze eigenlijk elke dag. Geweldig toch, de schat. Ik hoef alleen maar aan te schuiven. Ze zorgt goed voor mij. De zon stond wel aan de hemel, maar er was ook dikke mist. Dus jack aan en hoppa asn de wandel. Na een tijdje kwam de zon goed door en liepen we in t-shirt. Beetje saaie weg zonder veel uitzichten door de eucalyptus bossen. 2 keer koffie pauze. Bij de tweede koffiepauze een klein intermezzo van een groep spaanse jongeren. Die kwamen al marcherend aan. Stopten bij de ingang. De leider riep iets van linksom en met een soort yel wensten ze ons een buen camino. Geweldig leuk. In pedrouzo de albergue opgezocht. Weer zo’n nieuwe. Verf net aan droog en behang nog vochtig. Ook heel rustig en hier zit de mannelijke hospitalero ook een beetje voor jan hen  te wachten. Nu 4 pelgrims op een gloednieuwe zaal van 35 bedden. Geen idee of er nog wat bijkomt. Stadje barstensvol terassen en eettenten. Vette zon erbij, dus kom helemaal goed. Morgen nog een stukje richting monte gonzo en dinsdag laatste stukje. Dweilorkest kleintje pils staat ons al op te wachten. Groetjes allemaal weer en fijne zondagavond.

imre

1. Astrid:
    16 juni 2019
    Het mooiste op de Camino lijkt mij het ongedwongen leven en het zomaar genieten van de dingen die "voorbij" komen. Ik heb je blogs met zoveel plezier gevolgd; hoop zelf in 2021 te kunnen gaan.
    Fijne dagen, ter afsluiting van jouw onvergetelijke tocht.
    Bedankt voor de energie die je iedere dag hebt willen steken in het schrijven !
  2. Anna Dijkstra:
    16 juni 2019
    Ik sluit mij helemaal bij de bovenbuurvrouw aan. Ik heb je blogs met heel veel plezier gevolgd. Wij gaan morgen naar Ponferrada, dus het schiet voor ons ook al op. Het is fantastisch om te doen!
    Nog een paar fijne dagen toegewenst!
  3. Josefine:
    Hoi Imre,

Het laatste stukje.....
    Ik hoop niet dat je in de hele grote herberg op monte de Gozo gaat slapen?!
    Dan kun je beter doorlopen naar Santiago!!!
    Nog veel plezier samen! !
    Groetjes Josefine
  4. Joop Jansen:
    16 juni 2019
    “Laat elke dag komen zoals die komt” . Dat was het devies welke ik toentertijd gebezigd heb. Zo simpel kan het zijn. Alles loslaten en genieten van alles.
    Imre, nog een klein stukje genieten. Buen Camino
  5. Gert Pot:
    16 juni 2019
    Dank voor het opnieuw beleven van mijn camino aan de hand van je verhaal en foto’s
  6. A. Jacobs:
    16 juni 2019
    De laatste loodjes ! Aan alles komt een eind, maar wel jammer dat het dan voorbij is.
    Maar hele mooie herinneringen die voor altijd blijven. Ik denk nog bijna dagelijks aan mijn tocht in 2017. Door jouw dagelijkse verhalen en foto's heb ik een beetje met je meegelopen. Zoveel herkenbare plekjes! Dankjewel ik zal je dagelijks verslag gaan missen.
  7. Elisabeth:
    16 juni 2019
    Je bent er bijna maar nog niet helemaaaaaaaallll. Mooie aankomst wen ik je nu al!
  8. Gerard Heidema:
    Hoi Imre,
    Heb genoten van je West-Friese nuchterheid in je dagelijkse Blog vanaf het moment dat je mijn oud-collega, de organist in de Kapel in Heiloo, ontmoette tot heden.
    Beleef heel veel plezier en herkenbaarheid aan mijn eigen Camino Frances van vorig jaar en ik dank je voor het herbeleven van mijn eigen dierbare herinneringen.
    Ik wens je een hele goede aankomst in Santiago de Compostella en bovenal een goede terugreis.
    Dankjewel voor het delen van je Blog.
    Gerard
  9. Mieke:
    17 juni 2019
    na deze mooie dag volgt vast een bijzondere afsluiting Imre. Geniet er van!
  10. Simone:
    17 juni 2019
    Tjee zeg eind in zicht... ik kan me voorstellen dat je de laatste kilometers met gemengd gemoed wandelt.... afscheid van al die avonturen, al die bijzondere ontmoetingen en de lach & de traan die bij de Camino hoort. Geniet van die laatste kilometers & de aankomst en wij zien ernaar uit je weer veilig & heelhuids in het Noord-Hollandse te treffen. Veel liefs!