dag van de kilometers

6 maart 2019 - Tricht, Nederland

Van Maarssen naar Tricht. 37km.

Doe es ff gek, want je doet al normaal genoeg. Vandaag dus kilometers gevreten. Maar eerst even terug naar gisteravond. Tuurlijk even het glorieuze moment gevierd van Ajax. De gastvrouw kwam al met een biertje aan voor de pauze. Nou, toen had ik al het idee dat er iets moois stond te gebeuren. Tweede helft op bed geluisterd. Heerlijk relaxt. Vanochtend om kwart over 6 de wekker, heerlijk ontbijtje met gebakken ei en om 7 uur de aftrap voor een lange etappe. Ja hoe haal je het in je hoofd. 37 van die platte kilometers. Ik had het in Portugal op de Camino al uitgeprobeert. 3 dagen achter elkaar tegen de 40km. Dus is wist het wel een beetje en toen ging het ook makkelijk. Vanuit vertrek gelijk klimmen de maarrsense brug over en de Amsterdamse Rijksstraatweg op. Wat is dat een lange straat zeg. En druk, ook met wandelaars. Het was droog, dus mijn schelp was op de rugtas zichtbaar. Het leuke daarvan is, dat mensen je aanspreken, Goh wat leuk Camino ganger, nou je moet nog een stukje, sterkte, en buen Camino. Sommigen lopen gezellig naast je. Ze lopen iets harder. Na wat wil je, ze moeten naar de baas, ik niet. Heel geweldig was langs het water Hoog Catharijne onderdoor. Meestal loop je er zelf als je op pad bent met auto's wegbrengen en de trein terug. De dom even in de verte gezien en in de steigers. Hij was dicht tot 11 uur, dus het had geen zin er langs te gaan. Nou even later Utrecht uit en langs de spoorbaan kilometers maken. Eindeloze langs rechte stukken. Komt geen eind aan. Bij Houten even door wat binnendorp fietspaden. Liep er een mannetje mee. Goh, leuk ga jij de Camino doen, fa, en jij boodschappen, lagge toch. Dus praten volop over de Camino toen hij zei dat hij ook wel wilde en hoe het zat met slaapgelegenheid. Ik legde een en ander uit. Maar hij zei, Ik bel gewoon onderweg ergens aan en zet dat ik Jezus bent, dan geven ze me toch wel een slaapplek? Toen was het voor mij tijd om afscheid te nemen. Hij moet naar de AH, maar daar waren we al voorbij.  Heerlijk toch zulke mensen. Dan kan je mij wegbrengen. Ik dacht voor de koffie een dorp verder en dan zat er 20km op. Schalkwijk. Altijd wat te doen. Staat er een groot bord. Hee, pannekoek, koffie?? na, dus nou hij was mooi gesloten. Volgende dorp ( Culemborg) 5 km verder. Dus even in de lage versnelling en rustig aan naar het pontje. Pontje over en naar het centrum, Was er net gister carnaval geweest, want de meeste koffie tenten leken wel op een ontploffing. Maar ik vond er een die geen alcohol schonk, dus die had niet meegedaan. Een lunchroom. Heerlijk een bak koffie met een broodje zalm. Na, verwennen mag, ondanks dat het een Camino is. mag wel afvallen deze Camino maar  het hoeft niet gelijk dat ik door  een TL-buis een salto hoef tmaken. Nou, toen de laatste 10km weer langs de spoorrails. Nou heb ik nu wel alle treinen gezien die er door Nederland rijden. En ook voor veel overgangen moeten stoppen. Uiteindelijk kwam ik in Tricht aan bij Refugio Traiiectum, Hartelijk ontvangst weer en is speciaal voor mij een biertje wezen kopen. Het was voor hem as woensdag en wilde vandaag alcoholvrij. Maar uiteindelijk ging hij overstag en ging nog even naar de winkel voor wat bier, en verassing hij had haring mee.Maak me gek. En hij proostte ook mee. Hij staat nu te koken en straks aan de maaltijd. Was best een pittig daggie. Deze afstanden gaat het niet meer worden. Het moet ook niet op werken gaan lijken. Morgen iets korter, zo tegen de 30, net mooi, daarna nog zo een en in België heb ik het al teruggebracht naar tussen de 20 en 25 per dag. hoef ik ook niet zo vroegop. In Zaltbommel bij een pelgrim krijg ik een lunch en daarna loopt ze mee tot aan den Bosch. Ook gezellig. Nou lieve mensen allemaal weer een gezellige dag verder. De beentjes zijn in orde, merk wel dat het stevig was vandaag, maar we zijn er morgen weer.

groetjes van pelgrim Imre.

1. Astrid:
    6 maart 2019
    Wat een mooie dag: doorzetten, maar ook heel veel bijzondere gezelligheid.
  2. Erika:
    6 maart 2019
    Je bent al lekker op weg Imre. Super hoor! En die mooie ontmoetingen, echt genieten. Slaap lekker vanavond!
  3. Mimi:
    6 maart 2019
    Wat een eindeloze stukken maar het belangrijkste zijn dan de ontmoetingen: geweldig! Eet smakelijk slaap goed en morgen gezond weer op Mimi
  4. Margriet en Pierre:
    6 maart 2019
    Wat een lange afstand. Je hebt een goede conditie. Geniet van de tocht.
  5. Wilma Raats:
    6 maart 2019
    Wauw wat een mooie afstand petje af, dank je wel voor het weer mee beleven van jou mooie dag! Fijne avond en morgen maar weer een fijne dag.
  6. Anna Dijkstra:
    6 maart 2019
    Wat weer een leuke ontmoetingen! Fantastisch!
    Morgen weer een fijne dag!
  7. Marije:
    6 maart 2019
    Wat een mooi stukje schrijven weer Imre :)
    Slaap lekker voor straks en succes weer morgen
  8. Pé Veldt:
    6 maart 2019
    Af en toe de slappe lach van jouw verhaal. Ik zie het compleet voor me, haha. Lekker bezig Imre!!
  9. Miranda:
    6 maart 2019
    Mooi verhaal wat kan je lekker genieten 👍
  10. Anneke Gnade:
    6 maart 2019
    Ik geniet van je belevenissen.
    Mooie gevel met afbeelding Miss Blanche sigaretten die rookte mijn moeder vroeger.
    Morgen weer een mooie dag Imre
  11. Ria:
    Toch wel hele afstanden!
  12. Annelies:
    6 maart 2019
    Hier vandaag bijna de hele dag regen.......
    Ik geniet weer van je verhalen; je kan straks wel een boek uitgeven!
    groetjes, Annelies
  13. Ria de Jonge:
    6 maart 2019
    Eens met Annelies over het boek, en petje af!!
    Slaap lekker en fijne dag morgen.
  14. Simon en Emmy:
    6 maart 2019
    Super leuk Imre om jouw tocht en belevenissen te volgen!
    Succes en plezier voor de trip van morgen.
  15. Elisabeth:
    Hi Pelgrim,
    Mooi verhaal met mooie belevenissen. Je snapt zeker wel dat je het mij niet makkelijk maakt... Kanjer maar ga inderdaad maar niet te hard want daar schieten wij niets mee op ik bedoel wat moeten je volgers dan?? Fijne dag weer morgen!
  16. Mieke:
    7 maart 2019
    Ha Imre, mooi verhaal van jou met al die kilometers. Ik liep daar in de buurt oom vandaag. Een etappe van het Maarten van Rossumpad 22 km van Schalkwijk, Opheusden en met pontje over naar Wageningen, daar de berg op, heerlijk, geen regen gehad. Geniet verder Imre
  17. Fred Daniël:
    Een Flinke afstand gelopen
    Wat minder km minder en blijven genieten
  18. Helma Bexkens:
    7 maart 2019
    Het is weer erg leuk om je verhalen te lezen.
    Erg moedig ook. Ik doe het je niet na.
  19. Ad Huizing:
    7 maart 2019
    Dank voor je bericht Imre. Ik blijf je lezen. Buen Camino.