Dagje langs het Amsterdam Rijnkanaal

5 maart 2019 - Maarssen, Nederland

Van Amsterdam naar Maarssen. 29km.

Weer een heel leuke avond gehad gister bij mijn petekind en haar man en kinderen. Heerlijk gegeten en gezellig nagetafeld. En toen moesten de kids naar bed. Voor mij  het sein om ook weer terug te keren naar de Vredeskerk. Daar aangekomen, deur op slot. Ik had sleutel bij me, Maar alles wat er gebeurde , niet open. Heb ik dat weer. Om de pastorie heenlopen en de kerk. Achter een raampje was een groep in gebed. Na, die ga ik niet storen. Dus maar wachten tot dat klaar was. Het weer werd wel minder. En ja hoor, daar ging de deur open. Ze hadden de deur op slot gedraaid tegen ongewenste gasten. Amsterdam he. Hoezo ik ongenode gast. Afijn, ik kon naar boven naar mijn kamer.  Overigens heerlijk geslapen. De volgende morgen vroeg er uit. Zou een dagje worden met geen ontbijt. Na, dat hadden ze niet in de kerk voor een gratis overnachting.  Dus ik eerst maar een stukje op route. Heel  vervelend door een groot industriegebied, met veel oude gebouwen, of in de steigers etc. etc. Geen lol aan. Het eerste wat ik leuk vind en waard voor een foto was de Johan Cruyff ARENA.. De IKEA en het AMC, Daarna langs de spoorbaan richting Abcoude. Daar de eerste verse koffie met een punt appelgebak en een dot slagroom. Welverdiend. De eigenaar vroeg of ik naar Santiago ging aan de schelp op mijn rugzak  te zien. Ik antwoordde van ja. Twee dagen eerder was een mevrouw met hetzelfde langs geweest, die ook die richting Santiago ging . Dus er zit iemand 2 dagen voor mij. Kan gezellig worden. Maar ik ga er geen inhaal wedstrijd van maken. Ik zie wel wat en wie ik tegenkom. De weersomstandigheden waren prima en het liep lekker door. In Breukelen bij Ed Kroket inderdaad een broodje kroket gedaan. Overigens liep ik eerst nog door de Gein en later langs het Amsterdam Rijnkanaal. Dag is een verdomd lang eind. Kaarsrecht. Ik kon ook langs de Vecht, wel mooier, Maar langer. Uiteindelijk kwam ik mooi op tijd in Maarssen aan bij het adres van vrienden op de fiets. Heel aardige mensen en een mooie kamer. Ik dacht er eerst nog aan om door te lopen naar Utrecht en dan met de trein Weer terug, of bij het adres alvast mijn rugzak meer te zetten. Dat scheelt morgen weer. Maar ik vond het wel goed zo. Ik had er eigenlijk heen gewild voor een stempel van de Domkerk in Utrecht, want die is morgen pas om 11 uur open, en dan ben ik er al voorbij. Ik ga niet op een stempel wachten en neem dan de route langs Utrecht. Zo kort mogelijk, want het is bijna 35km naar Tricht. Overigens wel mijn langste dag, eigenlijk te gek, maar het is niet anders. Ik zit daar in Refugio  traiiectum . Straks maar even  in het dorp wat eten en hier verder de avond doorbrengen met de gastdame en heer. De beentjes voelen nog goed en heel plezierig aan. Ik loop niet te haasten, maar wel lekker in een tempo. Het is geen racepartij en heb regelmatig oponthoud onderweg van mensen die vragen wat ik aan het doen ben en waar de reis naar toe gaat. Wel leuk al die belangstelling zo onderweg. Vanavond op tijd naar bed, morgen een lang dagje.

groetjes allemaal weer.

Pelgrim Imre.

1. Mimi:
    5 maart 2019
    Hartelijke groet slaap lekker en morgen gezond weer op 😉
  2. Wilma Raats:
    5 maart 2019
    Bedankt voor weer een mooi verhaal van een mooie dag ☺️ Buen Camonio!
  3. Victor:
    5 maart 2019
    Als na zo'n vervelend gebied het stadion van Ajax al een lichtpuntje was niet het wel dramatisch zijn geweest ...😂
  4. Simone:
    5 maart 2019
    Was gezellig gister Imre, super leuk dat je langskwam en mee at op een 'gewone' maandagavond die ineens helemaal niet meer gewoon was maar bijzonder door jouw aanschuiven! Vanochtend zei Juul dat hij het jammer vond dat je alweer op weg was en begreep hij ietsje beter het wandelen i.p.v. waarom je nou toch niet gewoon het vliegtuig nam. We blijven je volgen, maak er iets moois van. Veel liefs van ons uit Amsterdam.
  5. Wim en Marianne:
    5 maart 2019
    Irme heel leuk jou verslag ja wat een lang stuk langs het kanaal. Geniet er van en leukde opmerkingen onderweg. Succes verder.
  6. Anneke Gnade:
    Mooi verhaal en foto's.
    Morgen veel wandelplezier
  7. Ellen:
    5 maart 2019
    Je gaat al prima en straks is het een soort nieuw leven voor je geworden , wandelen, eten , slapen , nieuwe omgeving , andere mensen .altijd verrassend !
  8. Ria:
    5 maart 2019
    Wat een prestatie! Petje af.
  9. Joke koek:
    5 maart 2019
    Ook van de saaie stukken op je weg maak je weer een mooi verhaal! Je gaat lekker Imre. Succes!
  10. Wilma:
    5 maart 2019
    Walk - eat- sleep -repeat....heerlijk ritme, leven in een tempo van wat, 4 km/uur?? Zeker met wat leuke bezoeken en ontmoetingen onderweg iets om met volle teugen van te genieten. Fijne dag morgen!
  11. Astrid:
    6 maart 2019
    Boeiend om je tocht mee te beleven !
  12. Marina RENDERS:
    6 maart 2019
    Mooie verhalen, ik kijk naar je uit Imre x