Kafarnoum

8 maart 2019 - Vessem, Nederland

van Vught naar Vessem, 30km

Na een voortreffelijke nacht en een heerlijk ontbijt op naar de pelgrimshoeve in Vessem. Mooi wandelweer en mooie omgeving. Wel eerst een stukje langs de A2, dat weer wel, maar hij Boxtel werd het landschap beter., In Boxtel nog even gezocht naar de vakantiekolonie waar ik als 12 jarig jochie werd heen gestuurd onder het mom: hij is mager. Dag zou je nou ook niet zeggen.. Maar een onwijs leuke tijd daar gehad bij de zusters. Na Boxtel was het mooi wandelen over de paden. En toen zag ik de verte een Restaurant. Heerlijk.Koffie. Met iets van een appellaart. Nou, vergeet het maar gesloten. Volgende koffie tenten , ook dicht. Wat een gedoe..Heet dat nu Brabantse gezelligheid? Dus maar door rammen met de kilometers. Af en toe wat uit de bidon drinken. Zelfs geen supermarkt in de buurt te vinden. Gevraagd aan huisvrouwtjes, maar of ze sneeuw zien branden. Nou, laat maar. Dus zonder koffie en iets wat voor een lunch kon doorgaan, deze dag niet geluncht. Uiteindelijk kwam ik in Vessem aan. Wat een prachtige ontvangst. Ik was de enige pelgrim, maar er was net een groep binnengekomen voor een voorbereidingsweekend over de Camino. Mensen die dus nog geen Camino hebben gelopen en hier wordt het een en ander verteld. De eerste vraag van de organisatoren was of ik na het diner de "wegzending" ( een voorganger geeft je de zegen voor een mooie pelgrimstocht) in mijn eentje wilde ondergaan  of mag de groep "beginners" ook meekijken. Nou, prima hoor. Of ik dan ook mijn rugzak,met stok en jasje mee wil nemen naar de ontmoetingsruimte. Kan ik na de "wegzending@ mijn ervaringen over de Camino vertellen en wat een pelgrim allemaal meeneemt in zijn rugzak. Ben dus gelijk gebombardeerd als voorlichter. We gaan het zien na het 3 gangen diner. En of de mensen vragen mogen stellen. Tuurlijk mag dat. Nou dat is wel weer heel bijzonder. Morgen vertel ik er wel meer over.

Groetjes allemaal maar weer na een mooie wandeldag. Morgen België in naar de Norbertijnen klooster in Postel. Kort stukje wandelen dus. Hoef niet vroeg weg.

Imre

1. Willy Eradus:
    8 maart 2019
    Ja haha..dat is wel wat voor je. Goed voorlichten dus. Fijne avond!
  2. Astrid:
    8 maart 2019
    Mooi verhaal ! ... Je kwam daar als geroepen in Vessem. Morgen de deur naar Belgie open, fijne tocht !
  3. Mimi:
    8 maart 2019
    Succes en inspiratie gewenst vanavond mooi dat je anderen wellicht kunt enthousiasmeren!
  4. Siem:
    8 maart 2019
    Geweldig..... kan je ze nog "wat wijs maken" en een "flinke boterham " ervan overhouden!??
    Volgens mij is daar het bedrijf Soeters ook gevestigd. Deze brengt fietsen van pelgrims naar en van SdC !
    Prettige avond en voor morgen weer een mooie loop.
  5. Margriet en Pierre:
    Vessum
    Geweldige plek. Wij mochten er een keer gastvrouw en gastheer zijn als invallers. Super.
  6. Ellen:
    8 maart 2019
    Prachtig om je ervaringen als Pelgrim te mogen doorgeven!
    Verser van de pers kan niet ! Daar boffen de anderen mee
    Wat gaat ie goed he !
    Morgen Nederland verlaten en op naar Postel !
    Leuk om te lezen je verhalen ! Succes !
  7. Wilma Raats:
    8 maart 2019
    Heel veel plezier vanavond en wat hebben deze mensen een geluk met de voorlichting van jou! Fijne avond en morgen maar weer een mooie wandeling gewenst.
  8. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    Ik heb ook in Boxtel in het koloniehuis gezeten! In maart/april 1955. Ik geloof dat het nu gesloopt is. Ook Boudewijn Büch heeft hier gezeten.
  9. Lida Jonkers:
    8 maart 2019
    Wat leuk om je verhaal te vertellen, jou kennende gaat dat je makkelijk af, morgen België, super Nederland achter je laten, nog een prettige avond, en wandel ze morgen
  10. Andries Tromp:
    8 maart 2019
    Mooi Imre, prachtige plek daar in Vessum, ik was daar ook paar keer. Ik was daar weekend voor ik vertrok in 2015. Heel speciaal!
    Hoe ga je lopen in Belgie, ga je via Tongeren, de Via Limburgica of over Maastricht?
    Ik wens je een mooie onvergetelijke Camino, Buen Camino, vergeet niet te genieten! (dat deed ik in het begin....)

Lees maar eens op: https://PylgerAndrys.wordpresss.com
  11. Dick en Elly van der Vaart:
    8 maart 2019
    Wij wonen dichtbij Vessem, bezoeken soms de pelgrimshoeve en hebben ons daar ook ingeschreven. Lieve mensen
  12. Lidy:
    8 maart 2019
    Ik ben nu al onder de indruk en dan is dit nog maar het begin . Hopelijk gaat het weer aangenamer worden... Succes maar weer. Ik blijf u blogs met aandacht volgen.
  13. Ella:
    8 maart 2019
    Zo binnen een week in België, doe je goed, ik vond het al een hele ervaring dat stukkie naar Beverwijk, maar heb er toch van genoten. Hou je goed en ga zo door.
  14. Ria:
    8 maart 2019
    Wordt vast een gezellige avond!
  15. Ronald Lijster:
    Morgen een lekker Postelbiertje😊
  16. Joke koek:
    8 maart 2019
    Leuk verhaal weer Imre! Morgen ben je alweer in België! Succes!
  17. Wilma:
    8 maart 2019
    Hèhè, dat schiet niet op met geen-koffie-én-geen-lunch, had je dat geweten had je vanochtend een bammetje meer gesmeerd om mee te nemen ;)
    Gelukkig in Vessem lekker kunnen eten dus!
    Fijne avond en een mooie wandeldag voor morgen gewenst!
  18. Miranda:
    9 maart 2019
    Mooi verhaal weer. Wat geweldig dat je een groep nieuwe pelgrim lopers tegen ben gekomen en ze informatie heb gegeven.
  19. Elza:
    9 maart 2019
    Hoi Imre. Je kent me niet maar ik volg je blog omdat ik ook onderweg ben maar dan elk jaar een paar weken. Vorig jaar juni geëindigd in Bouzais, ergens in midden Frankrijk. Hoop in mei mijn tocht voor 4 weken weer te vervolgen. Ik startte een paar jaar terug in Vessem. Inderdaad een heel fijne plek om te zijn als pelgrim. Ik volg je en mijn route is nagenoeg hetzelfde als hoe jij wilt gaan lopen. Benieuwd naar je ervaringen. Bon Camino !
  20. Elma:
    9 maart 2019
    De eerste landsgrens bereikt, op naar de volgende! Zoals Andries zegt, wel genieten want de reis lijkt lang en een extra km lijkt meegenomen maar 't is voorbij voordat je 't weet. Ultreia!
  21. Klaas Aaij:
    9 maart 2019
    Hallo Imre,je gaat als een speer!
    Niet te gek hoor want de gewrichten van jou zijn volgens mij alruin zestig jaar oud !
    Doe de groeten aan broeder Bennie in Postel en vraag maar of mijn sneldrogende sportslip lekker zit want die heb ik er laten hangen😀
  22. Helma Bexkens:
    9 maart 2019
    jij loopt ook tegen de gekste/leukste dingen op. Zo ben je Pelgrim, zo ben je voorlichter! haha
    Veel plezier en ik kijk uit naar het verhaal in Vessem.
  23. Aad van den Berg:
    9 maart 2019
    Hallo Imre, Zo allemaal te lezen gaat het je goed af. Een vraag; loopt jou Pelgrimsroute ook langs Vezelay? Gr. Camino vriend Aad
  24. Drikus:
    9 maart 2019
    Hallo Imre erg leuk en nuttig om je reisblog te volgen. Ik start op 18 maart aanstaande mijn reis vanuit Hengelo en reis dus voor een deel achter je aan. Vessum staat ook op mijn lijstje om te overnachten. Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Groeten, en wie weet zien we elkaar nog onderweg. DrikusLeusink
  25. Magda:
    9 maart 2019
    En zo ben je al een week onderweg goh prachtig je verhalen.