Koud he

7 juni 2019 - Ponferrada, Spanje

Van Al Acebo naar ponferredda. 18km.

de hele nacht geregent. Dus planning wat bijstellen. Besloten is over de weg naar ponferredda te gaan ipv het gladde pad van de camino. We waren niet de enige. De meesten vonden het te link en wilden heel in santiago aankomen. Ik dus ook. Het waaide als een gek en het was behoorlijk koud toen we aan de  afdaling van zo’n 16km begonnen. De sneeuw lag op de toppen. Het vorderde snel met veel haarspelbochten en prachtige uitzichten. Ponferredda was al van ver te zien. Eerst in minolaseca aan de welverdiende koffie. Daarna over een beetje saai stuk langs de autoweg naar ponferredda. We kwamen nog langs albergue sankt nicolas waar ik in 2014 overnacht heb en later dat jaar met de camper voor heb gestaan met de wk wielrennen. Prachtige albergue weer waar we nu zijn. Guiana, tegen het centrum aan. Eerst het stadje maar eens in de rondte. Broodje gescoord. Terrasje gedaan en aan mijn blog aan het werk. Daarna schema gemaakt voor de komende 11 dagen. Zitten wat leuke afstanden tussen en wat korte lummeldagen. Beetje de kleinere stadje bezoeken. Mooi in rustig tempo op santiago aan. Morgen naar villafrance de bierzo. Waarschijnlijk hebben ze bier daarzo. We zien het wel weer. Vanmiddag kwam de zon wel door. Komende dagen gaan de temperaturen weer wat omhoog. Regenjas kan in de rugzak blijven. Wens iedereen een fijn weekend toe. Groetjes

imre

1. Simone:
    7 juni 2019
    Nog een 200 km te gaan Imre.... wat cool toch zo'n reis!! Ik geniet dagelijks van je stukjes tekst en zou willen dat ik zo stiekem een keer een biertje mee kon drinken. Ik gedachten doe ik dat. Fijne avond, slaap lekker en mooie dag morgen weer. Veel liefs, Simone
  2. Siem:
    7 juni 2019
    Prachtig, dat je nu toch alweer bijna in de buurt komt SdC.
  3. Wim en Marianne:
    Irme
    Weer een mooi verslag ik hoop voor jullie dat het weer wat beter wordt in bierzo hebben ze morgen vast wel een biertje voor jou vast succes met de Pinksteren maar een.dag in Spanje. Op naar Santiago .
    Bedankt weer voor jou verslag.
  4. Astrid:
    7 juni 2019
    Af en toe bar en boos met dat weer, maar jij zet wel door. Villafrance de Bierzo wacht zeker wel op jou, geniet ervan. Veel succes, plezier en rustig aan met de km.
  5. Janneke:
    7 juni 2019
    Wat geniet ik van je verslagen, bij het lezen ben ik zelf weer even op weg naar Santiago in mijn herinnering. Lekker rustig aan doen en genieten.🍀
  6. Ria v Stam:
    7 juni 2019
    Hier is het ook nat Imre, maar niet koud. Succes. Goed weekend .
    Gr van ons
  7. Martijn:
    7 juni 2019
    Hoi Imre, wat een mooie ervaringen allemaal. Als je weer in Nederland bent dan moeten weer een rondje Golfen. Succes nog voor de laatste 200km
  8. Elisabeth:
    Hi pellegrino,
    Gaat goed hoor! In el Bierzo hebben ze heerlijke wijn die er ook vandaan komt. Dus alvast a la vida.
  9. A. Jacobs:
    8 juni 2019
    Wat weer een prachtige plaatjes. Elke dag weer mooi je verslag te lezen en foto's te bekijken. Loop altijd een stukje mee. Het einde komt in zicht. Jammer zal de verhalen gaan missen, maar nog heel veel succes de laatste week.