Gaat lekker

8 juni 2019 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Van ponferedda naar villafranc de bierzo. 24km

was het gister koud, vandaag eerst wat frisjes en somber , maar later tijdens de wandeling kwam de zon doorbreken en op 22gr was het zeer aangenaam verder wandelen.  Er komen steeds meer dorpjes op de camino en dat geeft aanleiding voor koffiedrinken onderweg. Ptachtige slingerweggetjes door een mooi gebied. Laatste 7 km ging langs de autoweg, maar na wat heuveltjes zagen we villafranc del bierzo al liggen. Het was geen bijzonder spectaculaire dag vandaag maar wel druk op de camino. Dat viel de hospitalero ook al op want rond de middag waren de meeste albergues complete. Zij weten ook niet hoe het komt, want meestal om deze tijd zakt het aantal pelgrims. Pinkster misschien? Van een pelgrim die net santiago is binnen komen lopen hoorden we ook al dat het loeidruk is. Daarom hebben wij de rem er op en komen na de festiviteiten aan. Dus relaxt in santiago en relaxt weer naar huis. Op de terrassen zitten weer heel andere groepen dan eerst. De jeugd holt door ivm het popfestival volgend weekend. Ook wel lekker. Mooie albergue weer waar we zitten. Albergue la piedra. Even  over de beug buiten het centrum is 300 meter. Goed te doen om naar het gezellige stadje te lopen. Daar straks menu del dia gebruiken. Alle restaurants hanteren dezelfde prijs. €11. Voor een 3 gangen menu incl wijn. Morgen richtin o cubreru. 3km voor de top stoppen we. Gaan niet in de slaapfabriek op de berg zitten. In 2014 wel gedaan, maar dat gaat niet meergebeuren met 60 man op een zaal hutje aan mutje. Moet wel leuk blijven. Wens iedereen een mooie zondag toe. Groetjes

imre

1. Astrid:
    8 juni 2019
    Gelukkig weer een lekker zonnetje erbij, dat was wel even nodig. Nu rustig aan de komende dagen op naar Santiago, niet te snel.... 😊 Morgen weer een mooie en gezellige dag gewenst !
  2. Patrick kleuver:
    8 juni 2019
    Imre het eind komt in zicht. Knap dat je nog rustig aan kunt doen. Ik rook verleden jaar echt de stal en maakte toen dagen van 40km. Ga lekker eten op het plein in El Bierro en geniet van het laatste stukje dat mag je zo zeggen als je 2300 km achter je hebt.
  3. Margriet en Pierre:
    8 juni 2019
    Wat gaat het snel. Nog veel wandelgenot. Hier in Landgraaf is Pinkpop in volle gang. Flinke wind en vandaag in huis even de verwarming aan. Dat na 3 heerlijke vakantiedagen in Lochem. Temperatuur tussen 21 en 28 gr. Was boffen. Mooie Pinksterdag.
  4. Simon en Emmy:
    8 juni 2019
    imre het gaat nog steeds goed,geweldig!
    Nog maar even en dan heb je een indrukwekkende belevenis afgerond.
    Groeten van 2 fietsers onderweg.
  5. Margriet en Pierre:
    8 juni 2019
    Als je nog eens op die camping komt ben je welkom bij ons. Wonen er vlak bij.. groet Margriet en Pierre.
  6. Ad Huizing:
    8 juni 2019
    Hallo Imre, Santiago zit inderdaad tjokvol. Ik heb 2 nachten een 1 pers.kamer gehad in het Seminario voor €17 pppn. (Via booking .com)
    Maar ook het seminario, met 180 slaapplaatsen, zat rond 16.00 al completo.
    Geniet nog even van je rust.
  7. Margriet en Pierre:
    8 juni 2019
    Nee in Waubach. Vlakbij het sportpark. Is 5 min. Van de camping met de fiets.
  8. Elisabeth:
    9 juni 2019
    Ha dat doe je goed! Vooral genieten niet haasten.