Het Cruz

6 juni 2019 - El Acebo de San Miguel, Spanje

Van fancabadon naar Al Acebo.10km.

mooi rustig dagje zo. Onze planning is op 18 juni aankomen. Mooi na alle drukte van het popfestival in Santiago. Vandaar wat mindere kilometers. De komende dagen hoeven we niet boven de 20 gemiddeld uit te komen. Hard hollen en nog ff snel finistere doen is geen optie. Mijn reis heet niet voor niets imre naar santiago. En dan is het mooi. Vandaag weer een bijzonder moment op de camino. Het cruz del ferr. Daar even stil gestaan voor mijn margriet en mijn dierbaren en de mensen die ik liefheb. Mooi rustpunt van de camino. Zo doet ieder dat op zijn eigen manier. Jammer dat het zo mistig en koud was anders had je daar mooi even kunnen genieten van de stilte om je heen en je gedachte laten gaan. Heel koud en maar doorgelopen. Het was mooi zo voor mij. Eigenlijk is voor mij de camino volbracht. Maar ik loop wel door om straks in santiago voor de 4e keer het plein op te lopen. Een camino zonder ssntiago is ook niet af. Het was vandaag guur weer met mist en wind. Een combinatie die eigenlijk niet kan. Af en toe probeerde de zon het wel, het ging niet lukken vandaag. Wel veel en harde wind.Omdat we redelijk vroeg binnenkwamen maar een wasje gedraaid. Zo is alles weer fris. Morgen gaan de temperaturen weer omhoog en zo te zien tot einde camino. Morgen de moeilijke afdaling naar ponferreda.  met veel losse keien en ander rottigheid. Rustig aan lopen op heelhouden. Vandaag in een splinter nieuwe albergue hier. Matrassen buj nog in de verpakking. Wens julli een fijne avond toe

imre

1. Elisabeth:
    Fijn Imre!
  2. Ria de Jonge:
    6 juni 2019
    Wat een mooie woorden, Imre. En weer van dile prachtige foto's.
    Super dat je, zeker na gisteren, vannacht in zo'n heerlijk bed kunt slapen.
    Fijne avond!
  3. Andy:
    6 juni 2019
    Mooi om te lezen Imre. Blijft bijzonder die Camino!
  4. Lida Jonkers:
    6 juni 2019
    Ondanks het gure weer prachtige fotos, en weer een mooi momentje onderweg, lekker rustig aan is toch genieten, nu weer een mooie auberge, slaap lekker, en morgen rustig aan, en inderdaad alles heel houden, groetjes van ons
  5. Astrid:
    6 juni 2019
    Cruz wel Ferr neemt je wel verder mee naar Santiago. Nu beetje koud daar maar het warme gevoel verliest niks van z'n kracht. Fijne avond en morgen weer een mooie wandeldag op weg naar Santiago. Goed dat je het doet zonder gehol ☝️😊
  6. Joop Jansen:
    6 juni 2019
    Foncebadon, Cruzz de ferro, Manjarin......
    dit stuk vind ik het mooist en meest bijzondere stuk Camino.
    Super foto’s. Buen Camino.
  7. Ellen:
    6 juni 2019
    Wat een mooie woorden van bezinning en wijsheid ...is dat wat er ontstaat tijdens die lange tocht in jezelf ? Verdieping , verstilling , vredig gevoel?
    Geniet en neem je tijd deze laatste dagen
  8. Amico Guiseppe:
    6 juni 2019
    Hallo Imre, je zit weer vol met herinneringen en morgen ook weer een bekende plek.
    Ze kennen je vast nog wel als de meneer die met zijn familie wilde douchen.