Don quichotte en Pancho

18 mei 2019 - Puente La Reina, Spanje

Van Pamplona naar punta la Reina. 25km.

Gisteravond nog even met hilly een menu in elkaar gezet. Kip a la imre (dat is verpakte kip voor de magnetron) en tagliatelle a la hilly. Zo doet ieder zijn huiswerk. Fles van iets plaatselijke wijn erbij en hoppa, smullen. Zoeken naar een pan. Een Koreaans stel had de pan gebruikt voor iets ondefinieerbaar. Afijn die pan was nog niet leeg. Die hebben ze onder hun bed gezet en de vanochtend verder gegeten. Dan snap je het echt niet. Verbazing alom. Maar we gaan ons niet meer verbazen op dit deel van de Camino. Dus de tagliatelle maar in een ander totaal niet daarvoor geschikt pannetje. Ging ook goed. Alleen de saus vergeten te kopen. Volgende keer beter. Overigens heerlijk geslapen in de scheepskajuit van de albergue. Prachtig ontbijt met alles in overvloed. Daarna op pad. Het zou een droge dag worden in tegenstelling tot gister. Gister met al dat glibberen en glijden leek het wel of ik de schoenendozen nog om mijn schoen had. Dus vandaag droog en verbazend hoe snel het water ook weer van de paden is. Rustig aan omhoog. Prima pad en op de Alto el perron ons fotomomentgehad en YES boven. Hilly had er wel tegenop gezien maar weer een topprestatie. En dan naar beneden. Over een verschrikkelijke beroerde afdaling. Losse stenen losse grind, dus voorzichtig aan. Graag heelhuids naar beneden. Hier wil je je Camino niet eindigen. Maar ook weer gelukt en een hele opluchting. Beroerder krijgen we het niet meer. Prima albergue weer waar we zitten. We komen ook weer steeds de Ieren tegen. Dus op zijn iers aan het bier. Ze krijgen mij nog niet onder tafel. Maar er liggen er wel twee te pitten. Beetje slap jongens. Hilly heeft inmiddels bij de super inkopen gedaan voor het avondeten en we gaan er een mooie maaltijd van maken. Ik kon zo mooi aan mijn blog aan het werk. Wens jullie allemaal een heel mooie zondag toe. Morgen  weer regen verwacht. Etappe van 23km naar Estelle.

groetjes

imre

1. Andy:
    18 mei 2019
    Ha Toppers, goed gedaan! Eet lekker en zie dat je die Ieren onder de tafel krijgt Imre🍺. Ik ben nog druk aan het omschakelen hier thuis. Stil hoor zonder jullie lolletjes dus leuk om te lezen hoe jullie Camino verder gaat. Succes en groeten aan Hilly!
  2. Astrid:
    18 mei 2019
    Mooi verhaal over de pan van de Koreanen; Je verbaast je dan wel over de verschillen in gewoonten, dat is ook humor. Gezellig om zo met elkaar te kunnen kokkerellen. Morgen weer veel plezier en een mooie route toegewenst !
  3. Joop Jansen:
    18 mei 2019
    Wederom een mooi verhaal. De foto’s zijn super. Veel herinneringen komen weer voorbij. Buen Camino.
  4. Wilma:
    18 mei 2019
    Apart, iedereen vind die afdaling zo vreselijk, wij werden door een Ierse Jerry gewaarschuwd en toen we naar beneden liepen vroegen we ons af waar nu het probleem was. Best relaxt gelopen, beetje uitkijken waar je voeten en stokken neer zet maar geen zorg gehad...
    Naar beneden voorbij cruz del ferro is heftiger...
    Wij vonden met name de japanners "vreemde snuiters" maar deze Koreanen vielen dus ook in die categorie ;)
  5. Ria de Jonge:
    18 mei 2019
    Prachtige foto's weer! Moest erg lachen om de schoenendozen. Nog steeds niets mis met je gevoel voor humor, heerlijk lezen.
    Fijne avond verder!
  6. Patrick kleuver:
    18 mei 2019
    Hoi Imre, je gaat lekker. Ik lees dat je steeds gezelschap heb van dames. Kijk morgen eens uit naar een blonde meid van ongeveer 24 jaar. Ze heet Sophie en komt uit Zeist. Ze slaapt vannacht ook in Puente La Reina en gaat morgen ook naar Estelle. Als je haar treft doe haar maar de groeten. Ze zal wel vreemd opkijken.
    Ik lees nog steeds met mijn eigen blog mee op welke dag zit je nu. Ik was in Puente la Reina op dag 70. Veel succes verder.