Hotsknotsbegonia wandeling

17 mei 2019 - Pamplona, Spanje

Van larrsansaoa naar Pamplona. 18km

Gisteravond weer een momentje waardoor alles weer anders ging dan gepland. De BBQ zou om 19.00 uur beginnen. Mijn zondagse pak aangetrokken was die omgebouwde buurtsuper tot feesttent gesloten. Ik was de enige deelnemers en daar ging ie geen hele zak briketten voor aanslepen en geen half varken voor open ritsen. Naar de albergue daar gevraagd of ik nog kon meesten. De hospitellero stond nog met zijn schort aan. Nee, je bent te laat. Laat ook maar. Die man heeft niet vooraan in de rij gestaan bij het uitdelen van een glimlach. Dus het dorp maar in. En jawel een menu de pelgrim. Aanschuiven maar want we beginnen over 10 minuten. Prachtige avond gehad met pasta en stoofvlees en gezellig volk. Vanochtend met wakker worden had ik al een vaag gevoel dat het zou gaan regenen. Hilly zei nog het is goed dat het gaat regenen anders drogen die jassen zo uit.. Mijn voorspellingen komen altijd uit. Uit het plaatsje met de moeilijke naam ging prima. Daarna was het echt hotsknotsbegonia. Glibberen en glijden en zwemdiploma kwam goed van pas. Wat een zooi en dan nog de mensen die uit zubirri kwamen. Dat stuk was al zwaar. Al met al onderweg plan B uitgerold. Bij een splitsing kon je ook de alternatieve route langs de rivier nemen. Betonwandelpad. En anders omhoog met modder. Het alternatief is wel iets langer maar wel voor gekozen . Rond 1 uur Pamplona bereikt als verzopen kat. Omdat hilly een dag in Pamplona bleef had ze voor mij ook de slaapplek geregeld. Helemaal top. Dus alle tijd voor een was en een bezoek aan de kapper. Uiteindelijk een gevonden en was met een half uur aan de buurt. Dus bij de buren even gezeten aan een lunch dingetje. Daarna ging de tondeuse op stand kort. Heel kort. Afrekenen 7 euro. Jaren 50 prijs. De albergue waar we zitten is een pracht ding. Gezellige baas en regelt van alles voor je. Voor een euro werd de was gedaan en gedroogd. Gaat weer lekker zitten voor morgen. Wandeling naar punta de la reine. Rond de 25km en kans op zon.we zijn er nog niet uit of wel zelf iets gaan halen of ergens eten. Maar dat lezen jullie morgen wel weer.

Groetjes en een fijn weekend

Imre

1. Theo:
    17 mei 2019
    Gaat Goed en Hoe was het pad langs de rivier??
  2. Patrick kleuver:
    17 mei 2019
    Er is een mooi auberge als je punta reina door loopt over de brug rechts aanhouden berg op.
  3. Klaas Aaij:
    17 mei 2019
    Jaaa Imre ,zat ik ook ;harstikke modern ding en slot met code maar vorig jaar zat ik bij de buren op de deurbellen te drukken 😡Caramba!!
    Code is 1833
  4. Magda:
    17 mei 2019
    Jee Imre wat maak je toch mee en toch alles Weer op zijn pootjes, byzonder allemaal veel succes in de hectiek van de camino!!!
  5. Astrid:
    17 mei 2019
    Dat was een pittig dagje ! Maar het is weer goed gekomen en de vrije tijd goed besteed bij de kapper en een prima slaapplek. Morgen beter weer, veel plezier en succes gewenst !
  6. Joop Jansen:
    17 mei 2019
    Jammer van al die regen, maar met dat korte koppie kun je wel in Santiago aankomen. En dat voor 7 euro.
    Buen Camino
  7. Janneke:
    17 mei 2019
    Slapen in de couveuse is ook vast een aparte ervaring. Ziet er fris uit. Fijn weekend🍀
  8. Elisabeth:
    17 mei 2019
    Tjonge wat een nattigheid!!
  9. Mimi:
    17 mei 2019
    Wat een avontuur deze pelgrimage! Het wordt met de dag spannender. Succes en meer zon morgen gr Mimi