Tussen hangen en wurgen

19 mei 2019 - Estella, Spanje

Van puente la Reina naar Estella. 23km?

Vanochtend iedereen in de ontbijtzaal ons feliciteren met de winnaar van het Eurosongfestival. Geen idee. Leef al ruim twee maanden niet in die wereld. Ken de beste man niet en ook het nummer niet. Toch maar juichen. Gister zagen we het Koreaans stel ook in de supermarkt eten inkopen. Of ze een aanhanger mee hadden. Dat gaat dus geen tweede keer meer gebeuren dat ze het hele kookservies in beslag namen. Dus wij half 7 de piepers in de pan en later bakken. Opeens het stel binnen. Zagen ons koken. Weg en nooit meer teruggezien. Heerlijke maaltijd weer gehad. De wandeling van vandaag ging door een pracht gebied. Weer allemaal of je door je fotoalbum aan het lopen was. Stukje oud Romeinse weg gedaan. In mijn blog van gister vroeg Patrick of ik uit wilde kijken naar ene Sofie. 24 jaar, blond en uit Utrecht en de groeten namens hem doen. Meer kenmerken waren er niet voorhanden.lekker dus tussen een paar honderd pelgrims. Even voor ik aan de koffie ging zat er een meisje langs de weg wat te eten. Ik zei hallo. All oke, oh yes zegt ze. With country you come. Meestal de standaard opening. Netherlands zegt ze. Ik zeg O leuk ik ook. Welke plaats? Utrecht zegt ze. Zeg ik op de gok af dan moet je de groeten hebben van Patrick. Grote ogen keken mij aan. Hoe ken jij die? Volger op mijn blog. Wat weer een toevalligheid. Samen in het dorp koffie gedronken. Leuke ontmoeting zo. Daarna weer door naar Estella. De eerste albergue was die van ons. Pracht ding met een soort waterval naast het gebouw. Splinternieuw van binnen. Gastvrij onthaald en leuk weer in bedden als een soort nest. Zie foto. Hilly en ik hebben vandaag een beetje ieder in eigen tempo gelopen. Kwam mooi uit, want ik had de keuze uit de bedden omdat ik de eerste was en gelijk het bed van hilly volgegooid met spullen. Die bedden zijn van ons. Mooiste bedden van de kamer. Later samen het historisch dorp ingegaan voor wat boodschappen en een verwarmd terrasje. We beginnen er lol in te krijgen om zelf te koken. Dus wordt het weer een heerlijke maaltijd. Met hangen en wurgen bedoelde ik dat het zou gaan regenen. Valt het of valt het niet. Een bekende wijze vrouw uit het oosten zei onderweg altijd. Je hebt 50% kans. Of het valt of het valt niet. Nou wel de regenjas aangehad. Net wel net niet nat. Druppels hier en daar. De regen was te klein voor tafellaken en te groot voor servet. Zoiets dus. Wens jullie allemaal weer een fijne avond en voor de rest een prettige werkweek.

Groetjes

Imre

1. Jacqueline:
    19 mei 2019
    Wat een wijze vrouw uit het oosten 😂😂😂
  2. Margriet en Pierre:
    19 mei 2019
    Weer genieten van de prachtige beelden en je smeuige verhaal. Veel wandel genot
  3. Annelies:
    19 mei 2019
    De wijzen komen uit het oosten Jacq ...................
  4. Ria de Jonge:
    19 mei 2019
    Met die bedden moet je geen claustrofie hebben en 's nachts niet plotseling recht overeind schieten😉! Dus: slaap lekker in een droomloze slaap!
  5. John klever:
    19 mei 2019
    Foto uit de slaapkamer genomen zeker. Hier heb Ik ook geslapen . Prima bedden en schoon gast vrije eigenaars . Morgen weer veel wandel plezier imre .
  6. Joop Jansen:
    19 mei 2019
    Het wordt een beetje eentonig, de opmerking mooie foto’s en mooi verhaal maar ik geniet er telkens van. En daar gaat het om. Trouwens pelgrimeren is net werken, maar dat had al een keer eerder al gezegd. Buen Camino.
  7. Ellen:
    19 mei 2019
    Niet te geloven ! Dat je die nederlandse tussen die vele pelgrims net ontmoet ! Dat is toch bijzonder.weer gezellig verhaal .weet je Imre , je kunt gerust een boek gaan schrijven als je terugbent .je schrijft echt zodanig dat het net lijkt of ik er zelf bij aanwezig ben .Talent man ! Dus wie weet wordt dat je volgend project ! Kijk echt dagelijks uit naar je verslag .kan me nu al niet voorstellen dat het een keer ophoudt ! Good luck ! Groetjes
  8. Janneke:
    Geweldig de ontmoeting met Sofie🍀
  9. Elisabeth:
    19 mei 2019
    Zo gaat ie goed.. fijn om te lezen en leuk om bekende plekken te zien!
  10. Patrick kleuver:
    19 mei 2019
    vandaag weer met veel plezier je verslag gelezen, speciaal om dat ik benieuwd was of je Sophie was tegen gekomen en die had je inderdaad getroffen. Op haar blog schreef ze ook over de ontmoeting met jou, met ook nog een leuke foto van jullie beiden.
    Bon Camino
  11. Astrid:
    20 mei 2019
    Je was de Koreanen mooi te slim af, die houden vast niet zo van piepers denk ik.
    Toeval bestaat niet zou je echt wel denken als je over Sofie leest, bijzonder en leuk !
    Het is een heerlijk afwisselend en bont gezelschap op de Camino ! Morgen weer een gezellige, fijne dag gewenst !