Engelen bestaan nog.

15 april 2022 - San Gimignano, Italië

Gisteravond probeerde de hospitalera nog te bellen en te reserveren, maar niks lukte. Dus vanochtend de focus op San Gimignano. Daar wel verder kijken. Hier helpt Jacobus dus even niet. Er paar lange en pittige klimmen verder kwam ik om 11 uur aan in het plaatsje. 16km verder. Was vroeg weggegaan om toch proberen de meubels te redden voor een slaapplaats. Had onderweg al wat scenario's bedacht. Afijn alles loopt toch anders. Niet meer denken gewoon gaan. Schip zal heus wel ergens stranden. Mijn schoonzus zegt altijd als ik weer met zo'n verhaal kom; ach,ach ach ach ach. Maar goed eerst doorgelopen naar het bureau voor toerisme. Daar gevraagd of zij iets wiste. De monestairie was kompleet vol. Verder belde ze naar de kerk. Of daar nog plekken waren. Nu wel en als je een credential heb van de organisatie van pelgrims naar Rome mag je overnachten. Niet reserveren. En zo hoort het ook. En die heb ik. Half drie gaat de kerk open. Dus eerst de lunch maar eens toen  rond tweeën bij de kerk. Wat een hartelijk welkom weer. Een engelen geschenk.twee nonnen die op alleraardigste je Inschrijven, je mag een donatie in de bus gooien. Ruim gedaan. Alles beter dan een hotel die nog vrij was van €130 voor een nachtje. Straks even het mooie stadje in. Morgen weer even anders.  Met de bus naar colle valle d'elsa. Daarna afdalen zo'n 27km naar Siena. Daar wel geboekt voor twee nachten. Dat had ik een maand terug al gedaan. Verder geen gekke dingen of iets vergeten. Een normaal dagje? Nou dat is het nooit. Vanavond om 8.00 hier mee eten. Hoort bij de prijs in. Groetjes allemaal en een goed paasweekend. Imre

1. Jacqueline:
    Ach ach ach ach ach 🤪
  2. Ad Huizing:
    Ach en wee. De nonnen zijn je goedgezind. Fijne Pasen.
  3. Margriet en Pierre:
    15 april 2022
    Jacobus stuurt die engelen. Hij wijst ze de weg. Mooi verhaal. Een mooi Paasweekend gewenst
  4. Siem:
    je bent ineen prachtige plaats terechtgekomen...met schitterend uitzicht over de valleien! Frank Boeijen heeft een mooi lied over deze plaats gemaakt en bezongen.....vanavond maar even beluisteren met 'n bier of wijn ....
  5. Marian en Wim Brundel:
    15 april 2022
    Leuk hoor daar in SAN Giginamo wij zijn daar een keer geweest toen wij met de caravan daar in de buurt stonden. Wij wilden in een kerk kijken daar kreeg Marian een schuimplastic jurkje aan gemeten in een korte broek mag je daar niet naar binnen. Heel apart nog veel wandel plezier.
  6. Annelies:
    En ik me maar afvragen, welke schoonzus……🍀🍀
  7. Annelies:
    15 april 2022
    En ik me maar afvragen, welke schoonzus…….
  8. Marianne:
    Je tocht is in elk geval niet saai. Fijne Paasdagen.
  9. Josefine:
    15 april 2022
    Hoi Imre, wat een mooie foto's!! Mooi landschap om door te lopen!!! Weer eens wat anders als Spanje of Frankrijk.
    Nog veel plezier. Weet niet hoe je Bon camino zegt int Italiaans
    Groetjes Josefine van den Hoven
  10. Ellen:
    15 april 2022
    Jij maakt ook altijd wat mee ! En het komt ook meestal in orde ! Je ziel weer gered .Kun je met gerust hart Pasen vieren ! Geniet ze
  11. Ella:
    Zijn ook een keer in San Giginamo geweest, giga rij om het beste ijsje van Italië te eten. Goede tocht morgen en fijne paasdagen in Siena.
  12. Amico Guiseppe:
    15 april 2022
    Je hebt toch maar mazzel. En dan te bedenken dat ze non zeggen. Je zou denken no no. Maar het wordt si si.
  13. Amico Guiseppe:
    Morgen zal je het wel zienja (Siena)
  14. Tiny:
    16 april 2022
    Alles aan het toeval overlaten blijft eigenlijk het mooiste van op reis zijn en « morgen is alles anders «  daar is een mooi lied van!
    Mooi verteld en een prachtige omgeving !