Van Cahors naar Lascabanes

24 juli 2021 - Lascabanes, Frankrijk

Geschenk vandaag uit de hemel. 20gr. Bewolking dus prima wandelweer. Hoe kom je Cahors uit. Nou via de oude brug. Mooiiii. Maar dan. Gelijk langs de rotsen omhoog. Iets van een pad dat uitgehakt is. Pfffft daar sta je dan met je hoogtevrees langs de rand je eigen met handen en voeten omhoog te werken. Dat is niet mijn ding. Na drie bochten had ik nog een ravijn in zicht. Komen twee Franse dames langs fluitend en wel of ze de hond uitlaten. Gup hup hup omhoog. Dus weer met handen en voeten een 10 tal treden hoger. Eindelijk wat hoger en van de afgrond af. Maar dat is mijn gevoel. Volgende keer neem ik de lift. Daarna prachtig op hoogte gelopen. Een heel ander landschap. Meer landbouw en veeteelt. Heerlijk vlogen de kilometers onder mijn voeten weg. Halverwege een heuse koffiestop. Iets van een kruidenier/restaurant. Heerlijke koffie met een chocomuffin. Daarna nog een een kilometer of 10 vlak lopen door een schilderij  van van Gogh. Wat een mooie zonnebloemen. Eindigen in een prachtig dorpje speciaal voor pelgrims. Onderdeel van de kerk. Laat nou mij naam niet op de lijst  staan in welke kamer ik zit. Even verwarring, mar een telefoontje bracht uitkomst. Mijn naam stond op de deur. Prachtig hier en weer andere pelgrims. Straks eten met z’n allen. Nou de groetjes allemaal weer.

imre

1. Ad Huizing:
    24 juli 2021
    Je hebt gelijk... ik pak ook de lift.
    Buen Camino
  2. Willy Eradus:
    24 juli 2021
    Mooi hoor. Die brug bij Cahors herinner ik me!
  3. Hans Kanters:
    24 juli 2021
    Toch knap dat je met hoogtevrees dit doet. Ik heb daar geen last van maar geniet ervan als je kan.
  4. Imre:
    24 juli 2021
    Ik ging niet lekker omhoog. Gelukkig zijn er geen opnames van.
  5. Josefine:
    24 juli 2021
    Hoi Imre, mooi dagje!! Wat minder heet, fijn!! Die rotsen Cahors uit......daar kun je ook omheen......rechts over de weg omhoog......
    De herberg waar je nu zit, tegen de kerk vroeger werd er savonds een mis gedaan door de pastoor. Voor de pelgrims, en die waste ook de voeten.
    Ohja smakelijk eten!!!!
    Bon chemin
  6. Imre:
    24 juli 2021
    Weinig pastoor meer hier. Meeste is omgebouwd voor overnachtingen
  7. Josefine:
    24 juli 2021
    Mogen de herbergen helemaal vol of maar zoveel procent? Onvermijdelijk weinig pastoors wie wil dat nog.....en in Frankrijk krijg je als pastoor gelijk heel veel dorpen onder je hoede. Weltrusten voor straks
  8. Imre:
    24 juli 2021
    Het is overal anders. Hier zijn de bovenbedden niet bezet. Maar in het begin waren er albergues die alles toelieten. Er wordt nergens naar gevraagd. Alleen of je je rugzak niet mee wil nemen op de kamer. Bedwantsen zijn blijkbaar belangrijker dan de gezondheid van de mensen. Het is niet anders
  9. Elza:
    24 juli 2021
    Goed om te weten dat je om de rotsen heen kunt ☺️. Zal ik onthouden. Maar ik heb geen hoogtevrees dus ga misschien de uitdaging aan....maar alleen als het rond de 20 graden is.
    Geniet van je tocht. Ik geniet mee !
  10. Josefine:
    24 juli 2021
    Elza als je een goed kaartje hebt kun je zien dat je via de weg ook gewoon boven weer op de route komt. Ik vond het ook niks, hoogtevrees ook.
  11. Josefine:
    24 juli 2021
    Imre, maar hopen dat je zelf gezond blijft, en vooral genieten. Voorlopig blijft corona nog effe
  12. Wim en Marianne:
    24 juli 2021
    Irme veel succes verder ik snap dat het lastig is met hoogtevrees probeer het te overbruggen wat jij ook doe leuk de foto’s totmorgen.
  13. Annemieke Blom:
    25 juli 2021
    Lastige,die hoogtevrees. Voorzichtig maar en weer een mooie dag! Hebben ze nog steeds lekkere biertjes? Ik kies er dit jaar toch maar voor om in Nederland het pelgrimspad te lopen en dus niet uit te reizen.
  14. Marcel:
    26 juli 2021
    Prachtig Imre, zo is het bedoelt. Genieten van een chocomuffin en zonnebloemen.
    Wens je nog tig meer van zulke momenten!
  15. Elisabeth:
    2 augustus 2021
    Prachtige wolken en je bent een bikkel!