Overbevolking op de camino

16 mei 2019 - Larrasoana, Spanje

Van roncesvelle naar larrssoana, 26km

Gisteravond nog even gezellig een entrecootje naar binnen gewerkt met een wasteil  frieten met hilly en Hans. Vanochtend om half 5 begonnen diverse rugzakken zich te roeren. Inpakken en wegwezen. Welkom op het circus dat Camino heet. Ik wist het wel maar voor hilly was het compleet nieuw. Uhhh wat gebeurt hier. Nouw er zijn mensen ( caminogekken) die in het pikkedonker op pad gaan. Of voor een slaapplek of voor de hitte en tegen 12 uur klaar zijn. Wat je leuk vind. Nou. Wij maar mee in het gekkenhuis. Dus een broodje van gister opeten en gaan. Half 8 moet je sowieso vertrokken zijn. Wij op pad. Afgesproken met hilly dat we ieder ons eigen tempo gingen doen en op het einde van de dag wel zien waar we belanden.  Ik was al vroeg op plaats van bestemming. Althans dat dacht ik. Stond voor de poort van de albergue st. Nicolaas in larrssoana. Wat denk je. Ik werd binnengelaten en gelijk op de poort werd het bordje we are full gehangen. Laatste bed was voor mij. En hilly liep 2 km achter mij. Bellen, bellen, bellen. Ze ging doorlopen naar waar ik was. Ik het dorp rond. Aha pension de pellegrines. Top. Bordje op de deur naar wie ik kon bellen. Ik mijn allerbeste Spaans een kamer geregeld voor hilly en 2 Ieren. Gezellig stel uit Belfast. Geregeld. Over een uur kijken. Prima. Gelijk een biertje van de Ieren en het uur afwachten. Inmiddels was hilly gearriveerd en wij naar het pension. Wat een kl.......zak die man. Wij wilden even de bedden zien want van de barman bij de super hadden we al gehoord dat het daar niet proper was. Nou die Ier de matrassen nakijken en we konden gelijk vertrekken. Out zei ie. Lulhannes. Nou wat dan verder bleek alles vol. Het Ierse stel had een taxi naar Pamplona geregeld en hilly was het noodnummer aan het bellen. 118 en Hans komt. Tuurlijk. Hans had nog een vrije dag in roncevelle en kwam er met de auto aan. Gouwe gozer. We hadden gister ook al zo een momentje met de telefoon van hilly. Alle apps weg. Hoe kan dat. De kinderen bellen. Dat waren ze al gewend van moeders. Kortom het spul zit nu in de auto op weg naar Pamplona en morgen zie ik wel weet of we elkaar treffen of niet.that's de Camino. Zo ben je elkaar rijk en zo ben je elkaar kwijt. Wel lekker doorgstampt vandaag.het weer voor morgen ziet er niet goed uit. We zienn wel waar we belanden. Heb nog wat foto's geplaatst van gister. Door slecht internet wat foto's blijven hangen. Vanavond aan de BBQ hier met tonijn salade. Kan niet op. Ook weer een gezellige groep hier met Canadezen, Deense. Duitse afijn ze zijn hier van de noordpool tot de zuidpool. Engelse de voertaal. Wens jullie allemaal weer een fijne avond.

imre

1. Theo:
    16 mei 2019
    Imre, Rustig aan na Pamplona Wordt vanzelf rustiger. Kies voor Pamplona voor route langs de rivier, mooier en rustiger!!
  2. Theo:
  3. Astrid:
    16 mei 2019
    Mooie foto's weer ! Je redt je wel met de overbevolking, ook daar maak je vast weer wat moois van. Veel plezier en succes morgen !
  4. Joop Jansen:
    16 mei 2019
    De strijd om de bedjes is begonnen, maar dat wist je al.
    Het wordt vanzelf wat rustiger. Blijf ervan genieten.
    Buen Camino
  5. Jos Verluyten:
    16 mei 2019
    Ik hoop voor jullie dat het de volgende dagen lukt met de overnachtingen; het aanbod zal sowieso ruimer zijn maar tegelijk blijft er de spijtige vaststelling dat zeker de Camino Francés slachtoffer van eigen succes is geworden; ik hoop dat je toch de nodige rust en ingetogenheid kan vinden te midden van die circustoestanden. Sterkte!
  6. Mimi:
    16 mei 2019
    Spannend verhaal. De omgeving is in ieder geval wel prachtig. Succes morgen gr Mimi