Bloed, zweet en tranen

15 mei 2019 - Roncesvalles, Spanje

Van SjPdP naar roncesvelle. 25km

what the hell of a job, holy mozes, sodeju en noem nog maar een paar termen. Vanochtend besloten pauline en andy toch maar met ons mee naar boven te gaan en de berg over. Top. Nou daar gingen we. Hijgend, puffend, kreunend, steunend van start. We moesten er even inkomen. Na 8km stop in orrisson. Niet te lang anders werkten de beentjes niet meer goed. Ja wat moet ik verder met dit verhaal. Kan weer allerlei superlatieven over de klimprestaties vermelden maar we hebben als groep.: pauline, andy, hilly, Hans en mijn persoon de oversteek gemaakt. Helemaal top. Als ik de foto’s kan plaataen spreken die boekdelen. De volgers die de camino hebben gelopen weten er alles van. De anderen moeten het maar aannemen dat het weer een wereldprestatie van formaat is. We hebben met z’n allen een beste pluim verdiend. Nu aan het bier. Van pauline en andy nogmaals afscheid genomen en met de taxi gingen zij weer terug naar sjpdp. Morgen met de trein naar huis. Hans gaat hospitaliseren en wij danken hem voor al het werk van het regelen van de laatste overnachtingen. We zitten hier mooi in roncevelles. Straks ergens eten en morgen zien we wel weer wat de dag brengt. Lieve mensen, wat een topdag weer. Namens de klimgeitenvereniging uit twenthe en mijn persoon een heel fijne avond

imre

1. Anna Dijkstra:
    15 mei 2019
    Prachtig verhaal weer. Wij hopen as maandag in SJPDP aan te komen. Fiibe avond en morgen weer een fijne wandeldag!
  2. Jacqueline:
    15 mei 2019
    WoW wat gaaf zeg. Dat wil ik ook.
    Super trots op jullie.
  3. Willeke:
    15 mei 2019
    Ik geniet van al je verhalen!!
  4. Wilma:
    15 mei 2019
    Zo schitterend mooi, zo heerlijk om gedaan te hebben....en zó zwaar pfff Wat leuk dat de dames toch nog deze route erbij meegelopen hebben. Die hebben ze maar mooi in the pocket als ze verder gaan, kunnen ze in Roncevalles beginnen ;)
    Ik hoop dat het weer jullie goed gezindt blijft. Wij liepen met straffe wind en volle zon de pyreneeën maar daarna tot in Estelle in de stromende regen en met overstromingen....ben dus erg benieuwd naar zonnige foto's van jou van dat stuk hahahah
  5. Erika:
    15 mei 2019
    Geweldig Imre, wat een prestatie en fijn dat je het zo gezellig hebt!
    Het zal nu weldrukker worden op de route. Zelfs ezels lopen er zie ik😄
  6. Janneke:
    15 mei 2019
    Wat een mooi verhaal weer.....Buen Camino🍀
  7. Nicolet Janse:
    😂😂😂Klimgeitenvereniging!
    Wat een prestatie!!
  8. Lida Jonkers:
    15 mei 2019
    Die klim levert wel prachtige foto, 's op,
    Wat weer een prestatie, helemaal top
  9. Josefine:
    Hoi Imre,
    Wat hebben jullie geluk gehad met het weer!!!! Ik had sneeuw...ook dezelfde tijd...half mei. En zag niks.
    Je mag terecht trots zijn op deze prestatie!
    BON CAMINO Josefine
  10. Astrid:
    15 mei 2019
    Respect voor deze klimgeiten, knap gedaan ! Ben benieuwd naar de foto's, rustig aan... die komen vast een keer.
    Is ook een compliment waard: iedere dag weer de tijd en energie vinden om een blog te schrijven, maar steeds wel heel boeiend om te lezen !
    Morgen hoop ik zonder spierpijn verder en weer veel succes en plezier op de Camino !
  11. Ria:
    15 mei 2019
    Wat een prestatie! Prachtige foto's.
  12. Dineke van Geel:
    15 mei 2019
    Schitterend verhaal weer. Zelf dit gisteren gewandeld en genoten. Wat een natuur. En dan die paarden, vogels, het geluid van de stilte. Het was prachtig. Vandaag naar Zubiri gelopen en nu in Aubergue Suseia. Als je nog een goed adres zoekt... net genoten van een een 5 sterren diner. Een lieve gastvrouw en morgenochtend een goed ontbijt. Maar het was een pittige etappe: de laatste km vonden wij zwaar. Gelukkig dat het goed weer is, anders veel moeilijker. Geniet er vandaag en morgen van.
  13. Joop Jansen:
    15 mei 2019
    Het is een straffe wandeling naar Roncevalles.
    Mooie foto’s. Buen Camino
  14. Ria van de Ven-Landzaat:
    15 mei 2019
    Weer een prachtig verslag en schitterende foto's van een van de mooiste etappes van de Camino Francés. Zelf in 2011 rustig begonnen met overnachting in Orisson, beloond met een indrukwekkende zonsopkomst. Heel blij met dat besluit want ook tot Roncevalles was het heel pittig, maar zo mooi!!! Geniet enorm van je dagelijkse verslagen en ze zullen voor mij waarschijnlijk steeds herkenbaarder worden. Tot morgen!!!
  15. Elisabeth:
    15 mei 2019
    Nou dat doe je goed, wij deden het toch maar in 2x en na 1800km mochten de rugzakken met de taxi! Olé Spanje maar ja dat deed je al eens :) Toch Buen Camino
  16. Ate van der Zaag:
    16 mei 2019
    Geen gemakkelijke dag maar jullie hebben het gered, knap hoor. Kwam vandaag Theo Bot tegen op de golfbaan, ook een wandelaar, ik moest je de groeten doen en sterkte wensen.
  17. Jack van Delft:
    16 mei 2019
    Over de helft en Spanje bereikt, elke avond geniet ik weer van je avontuur die kort, bondig en mooi beschreven wordt en met mooie foto's erbij om het te kunnen visualiseren. In oktober was ik nog daar in de Pyreneeën, maarrr... met de auto, naar Lissabon. Des te meer respect voor pelgrim (s) ! Groeten vanuit Fresenburg, Duitsland.