Pretpark SJPdP

14 mei 2019 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Wat hebben we plezier gehad gisteravond met, tijdens en na het diner met de zingende basq. Heerlijk gegeten en gezongen. En niet vergeten ik heb een duik genomen in het zwembad. Heul koud. Op voorhand maar gedaan, want ik ging er vanuit dat ik de 25 likes ging halen. Vandaag op pad met weer een bijzondere einddoel. Pauline en Andy stoppen er morgen mee. Hilly gaat morgen door over de top van de Pyreneeën. Ik denk ze gaat morgen als een speer ( de lat een beetje hoger gelegd). Vandaag een prachtige binnenkomst door de poort van SJPdP ( ik leg het 1 keer uit, Saint-Jean-Pied-de-Port). Iedereen in de Gloria met zijn eigen gevoelens. Pauline en Andy die het als eindpunt zien en overmorgen weer naar huis gaan. Wat een stoere meiden. Hilly en ik die nog een stukje ( stukje, wat heet, nog 769km) doorgaan. Hans gaat morgen ook nog mee en we sleuren Hilly wel mee omhoog. Maar ze is kranig genoeg om op eigen kracht dit te doen. Superwomen. We gaan er voor. Wat een drukte hier in SJPdP. Wagonlading vol met pelgrims uit de trein. Het wemelt van de wandelende rugzakken.  Maar het is toch niet zo druk als een week terug. Dat betekend voldoende plek in roncevelles. Pauline en Andy gaan ons morgen uitzwaaien. Half 7 ontbijt en dan knallen. Mooie wandeling vandaag en even gauw een vale gier gespot. Ik ken mijn klassiekers. Lijkt wel een vliegende deur. Door de poort naar de alberge, maar die ging pas om 3 uur open. Dus wat doe je dan. Terras. Ja het leven van een pelgrim is heel zwaar. Vanavond naar een eetgelegenheid met menu de pellerin. Tafel besteld. Goed eten voor de trip van morgen en afscheid nemen van Pauline en Andy. Was heel gezellig met hen. Maar dat is ook de Camino. Loslaten.

wens jullie allemaal een mooie avond en duim even voor ons als we aan het klimmen zijn. Groetjes

imre

1. Janine Verhaaf:
    14 mei 2019
    Ik geniet iedere dag weer opnieuw van je verhalen. Succes morgen met de klim over de bult en groetjes aan Hans uut Twente, ik zal aan jullie denken ;-)
  2. Astrid:
    14 mei 2019
    Schitterende foto's, het Camino gevoel straalt ervan af. Ze waren echter niet nodig om jouw verhaal kracht bij te zetten; bij het lezen van je verslag zou je zo willen afreizen naar SJPdP. Groot gelijk dat je niet gewacht hebt op de 25 likes voor het zwembad, het gewoon doen !
    Maak er morgen weer wat moois van, ook veel succes voor en met Hilly !
  3. Lida Jonkers:
    Een duim voor morgen,
  4. Simon en Emmy:
    14 mei 2019
    Succes morgen, het gaat je lukken👍
  5. Margriet Mooij:
    14 mei 2019
    👍🏻Je bent nu super getraind Imre!
  6. Siem:
    14 mei 2019
    'n Poort met herinnering ! Mooi om jullie daar nu voor te staan. Voor morgen veel succes bij de oversteek ......
  7. Margriet en Pierre:
    14 mei 2019
    Zoveel herkenning bij de foto's. Aankomen in S. Jean is het Franse deel afsluiten afscheid nemen en doorgaan. Dat komt vast goed. Mijn man Pierre leest ook iedere dag je verslag en hij geniet net als ik. Buen Camino
  8. Joop Jansen:
    14 mei 2019
    Ook voor mij zoveel herkenning. Ik hoop dat je geen last krijgt van de drukte na het redelijke rustige deel dat je nu hebt gehad. Morgen weer een grens tussen twee landen over.
    Geniet van de Pyreneeën.
    Bon Camino/Buen Camino
  9. Petrs:
    14 mei 2019
    Ik geniet iedere dag van je verhaal. Zou zo de wandelschoenen weer aan willen trekken en vertrekken. Heel veel succes morgen met de oversteek.
  10. Janneke:
    14 mei 2019
    Veel succes met klimmen morgen. 🍀
  11. Wim en Marianne:
    14 mei 2019
    Irme geweldig morgen over de Pyreneeën ik hoop dat je mooi weer heb dan is het prachtig geniet ervan en wij van jou verhaal geweldig.
    Succes verder op naar de Nederlandse hospitaleros.
  12. Mimi:
    14 mei 2019
    Op 11 september hoop ik in SJPdP van start te gaan. Ben heel benieuwd naar het verdere verloop. Veel succes morgen ik zal voor je duimen en ben benieuwd naar je verhaal morgen. Mimi
  13. Piet Rosenhart:
    14 mei 2019
    Met zulk mooi weer wordt het morgen genieten van de tocht over de bergen. Volgens mij heb je de conditie om door te lopen tot Burguete of Espinal!
  14. Wilma:
    14 mei 2019
    Heel veel plezier en succes in en met de Pyreneeën morgen!!! Ik vond het vorig jaar heel bijzonder om die route te mogen lopen...met een tussenstop in Orrison en het was zwaar maar zó blij, nog steeds, dat ik um gelopen heb... Ik zal aan jullie denken, succes (Y)
  15. Wilma Raats:
    14 mei 2019
    Succes morgen en bedankt voor weer een mooi verslag 👌☺️
  16. Ella:
    Succes morgen Frankrijk uit Spanje in👍
  17. Aad van den Berg:
    15 mei 2019
    Mooi, weer een tussenstation gehaald. Die pyreneeën moeten geen prbleem vormen, je bent al redelijk "ingelopen". Ik ben nu in La Chatre. Duurt nog even voor jpdp. Gr. Aad
  18. Brigitte Vis:
    Was weer een heerlijk verhaal! Succes Imre de komende dagen! Enjoy ☀️😎
  19. Lotte:
    15 mei 2019
    Wat leuk om op jouw blog over mijn moeder te lezen (Hilly)! We zijn super trots op haar. Veel succes & plezier het laatste 'stukje' :-)