Van Montreal naar Eauze

2 augustus 2021 - Eauze, Frankrijk

Vandaag een wel heel saaie dag. Vanochtend rond 8 uur de deur uit. De eerste 3km’s over wat glooiend terrein. Wel dwars door de druivenvelden. Daarna 14km over een oude spoorlijn. Nou daar valt weinig over te vertellen. Heb wel al overgebleven overgangen, tunneltjes en stations op de foto gezet. Het was gewoon een lange rechtroe rechtaan weg. Niks leuks. Ja een hertje dat overstak. Maar die was alweer weg voor ik mijn toestel kon pakken. Was vroeg bij de gite van st. Jacques. Bij bureau van toerisme betaald en de code meegekregen. Verder geprobeerd wat reserveringen te plaatsen. Bleef hangen bij een plaatsje. Antwoordapparaat etc etc. Dus de route aangepast. In een kleine afstand en twee over de 20. Kom ik toch weer uit, maar het is wel medderen. Nemen telefoon niet op, antwoordapparaat en bellen niet terug, of vol etc . Morgen de laatste 3 overnachtingen regelen. In Saint Jean Pied de Port blijf ik niet. Ik neem de middag of avond trein naar Bayonne. Dag er op met de tgv (al geboekt) naar huis. Dus vrijdag de 13e ben ik weer in het land. Mooi gaan. Ach dan staat alles maar vast. Ik vind het een gedoe met reserveren. Niet leuk meer. Maar het wandelen en de landschappen vergoeden veel. Dus ik kachel nog vrolijk even door. Groetjes

Imre

1. Willy Eradus:
    2 augustus 2021
    Snap dat het reserveren minder leuk is. Vooral zo ver van tevoren. Nu wordt het eens kwestie van moeten om op tijd op je adres te zijn. Groetjes uit Enkhuizen.
  2. Ad Huizing:
    2 augustus 2021
    De Francés is 1 en al reserveren.
    En ja, meestal nemen ze niet op. Tja, en dan wordt het een ratrace. Vandaag 2x tegen een gesloten albergue aangelopen en al met al 11 km extra, incl Alto de Perdón 😂😂😂😂
    Het is me wat. Morgen maak ik er een rustig dagje van.
    Sterkte Imre, en veel plezier.
  3. Wim en Marianne:
    2 augustus 2021
    Irme ik snap dat je moe wordt van de reserveringen zo lastig het is goed dat jij nog wat Frans spreek maar dat helpt blijkbaar niet veel succes verder. Groetjes.
  4. Margriet en Pierre:
    2 augustus 2021
    Het is wel een groot verschil met een jaar of twee geleden. Ik kan begrijpen dat het reserveren frusterend is. Helaas is het leven van een pelgrim op dit ogenblik totaal anders is. Hoop dat je op tijd bij het afreis punt bent. Houd er rekening mee dat je op vrijdag de 13e geen zwarte kat moet tegenkomen.
  5. Annemieke Blom:
    2 augustus 2021
    Prachtige foto's Imre. Maar wat een stress is dat reserveren, het lijkt steeds erger te worden. Het fijne op de camino de Madrid was dat er na ongeveer drie reserveringen alleen maar albuerges waren van de gemeente. Zo relaxed, weinig pelgrims op de route, altijd plaats en supermooi sanitair enz. Geen 'medderen' dus. Ik wens je nog heel fijne wandeldagen!
  6. Maria Franssen:
    2 augustus 2021
    Blijkbaar ook weinig medepelgrims onderweg. Mooie foto's. Nog enkele dagen genieten.
  7. Ria van de Ven-Landzaat:
    2 augustus 2021
    Medderen???? Dat woord ken ik niet. Ondanks saaie route toch weer mooie foto's! Geniet vooral van de laatste 10 dagen!!!
  8. Annigje Jannink-Annink:
    2 augustus 2021
    Ik had al van een paar Fransen zelf gehoord dat het een mooie route is van Puy-en- Velay naar St Jean-Pied-de Port, en je foto's getuigen daar ook van. Dank je wel en veel plezier nog!
  9. Simon Swart:
    3 augustus 2021
    Niet onder een ladder doorlopen Imre en nog een paar dagen te gaan. Succes !
  10. Elisabeth:
    3 augustus 2021
    Gaat goed Imre. Is het nodig om te reserveren, vis je anders achter het net?
    Ik heb vandaag ook een uur gewandeld! Voor het eerst sinds lange tijd, niet pijnvrij maar te hebben. Geniet nog even van je tocht! Bon Chemin!!