1e etappe Lissabon naar alpriate 23 km

17 september 2018 - Vialonga, Portugal

Gisteravond nog gezellig angezeten met de plaatselijke bevolking in de kroeg van tante bep. Ze lusten um wel de Portugezen. Er gingen er een paar de deur uit waarvan je denk hoe zou moeders daar op reageren. Als pseudo-westfries lust ik hem ook wel. Terug in de hostel bleek dat deze in de aanvlieg en vetrekroute lagen. Je zag de passagiers voor het raampje zitten, ze zwaaiden nog net niet. Dus tot half 2 vannacht vloog dat spul over. Hoezo geluidsoverlast als je de ramen met dit weer open hebt staan. Half 6 begon het gevlieg weer, 7 uur maar opgestaan en de boel op mijn rug gegooid en naar buiten. Toch het jack maar uit. Was al warm. Eerst naar de kathedraal, maar die bleek nog dicht, dan maar verder naar restaurant santiago. Stukje lopen dus. Die tellen wel mee in de kilometers.daarna op tour. Eerst langs een industriegebied (geen zak aan) en later langs een prachtige boulevard. Een aanrader voor de citytrippers. Na 12km ben je Lissabon uit. Dan nog een km of 8 door een dor stuk landschap.. Eerst weer eens pauze voor ik daar aan begin. Cola doen wonderen. Bidons bijgevuld en dat was hard nodig. Onder een zonnetje bij 33gr het laatste stuk gedaan. Heel blij met de boer die water voor mij had onderweg. Deze 23 met deze temperatuur is voorlopig wel het maximum. Moest wel weer wennen met rugzak lopen op over harde en ongelijke wegen. Rugzak een paar keer bijgesteld. Nu zit ie goed. Was de eerste in albergues de peregrinos. Onderweg ook alleen. Of er geen anderen lopen. Na mij kwam een Braziliaans echtpaar binnen. Eerst, na gedouched te hebben een biertje gehaald in de plaatselijke kroeg. Ik ga geen prijzen noemen, maar bar weinig. Morgen de keuze tussen 17 of 35 km. Makkelijke keuze met dit weer. Ik knip de 35 in tweeën. Rustig aan beginnen dus. Morgen 32gr.

Wens jullie het allerbeste en groetjes

Imre

1. Fred Daniël:
    17 september 2018
    Het uitzicht van dit stuk wandelen klonk niet motiverend. Maar de eerste zit er op. Het is ook leuk om te lezen. Groetjes
  2. Imre:
    17 september 2018
    Komt waarschijnlijk ook door de warmte. Boulevard prachtig en later de ongerepte natuur ook. Alleen weinig drinkpunten onderweg. Met 33gr wil je wel een slokje
  3. Amico Guiseppe:
    17 september 2018
    Hallo Imre. Het begin is er. Een beetje 4 daagse weer. Alleen met de rugzak op is het verschil. Succes verder.
  4. Ria de Jonge:
    17 september 2018
    Lijkt me bijzonder, zo snel al in andere sferen te zitten! Top!
  5. Siem:
    17 september 2018
    Een mooie start in de beginfase........ Voor morgen alvast weer een goede loop !
  6. John Bexkens:
    18 september 2018
    Ziet er weer goed uit. Wandel ze en veel plezier.
  7. Helma Bexkens:
    18 september 2018
    het wordt toch niet weer een wandeling voor jou alleen??