Kort afstandje

26 april 2022 - Vetralla, Italië

Vandaag eigenlijk wel de kortste afstand gelopen van de hele wandeltocht. 17km van Viterbo naar Vetralla. Eindelijk weer eens geen asfalt maar gravel en boeren tractor paadjes. Niet eens zo vroeg weg, maar een mooie omgeving. In een bospad omhoog waren ze hout aan het zagen en gelijk maar inladen.het vrachtwagens stond met zijn neus naar beneden. Het leek te zwaar voor in zijn achteruit naar boven. Slippende achterwielen en het wagentje ging heen en weer. Stoppen handrem aan, opnieuw. Ik kon er links en rechts niet door, maar zag hem steeds meer mijn kant opkomen. Niks aan het handje zei de chauffeur nog, maar hij gleed steeds verder naar beneden. Ik dook maar de berm in.. weer achteruit, maar de wielen slipten door. Weer de rem er op. Er bleek een doorloopgaatje links. Hij de rem er op en ik er langs. Pffft, dat hebben we gehad. En voor ik het wist zat ik in het plaatsje. Op het bordje stond dat ik 21 km gelopen had. No way, gossee. Het waren er maar 17. En zo klopt er af en toe meer niet aan de afstanden. Morgen volgens het boekje 24. Ik zie het wel. In het dorpje was markt dus gezellig in het straatje even aan de koffie verkeerd met iets van een broodje multigroente. En nu de herberg opgezocht. Prima eigen kamer weer. Altijd weer spannend waar je uitkomt. Straks de stad in voor een terrasbezoek en wat eten. Morgen weer verder. Gladiator imre stormt zaterdag Rome binnen en iedereen de groeten. imre

1. Marian en Wim Brundel:
    26 april 2022
    Wel een mooi omgeving en zo te lezen relaxe dagen om te lopen nog veel succes verder. Leuk dat er een markt was.
  2. Patrick kleuver:
    Lekker verslagje van de dag weer. Ga zelf ook steeds meer zin krijgen om te vertrekken naar de camino del North. 11 mei is het zover heb trouwens het spoorlijntje van Hedays naar Irun gevonden. Nog veel succes met het stuk naar Rome.
  3. Siem:
    26 april 2022
    je maakt het wel heel spannend....... Mooie loop door die omgeving zoals ik het zie op de foto's! Nog veel wandelplezier ....
  4. Helene van Veen:
    Marktje, als ijs leuk.
    Heerlijk terras weer dus.
    Is het hier te fris voor.
    In Hoorn wordt alles gereed gemaakt voor Koningsdag .
    Fijne avond Imre
  5. Annelies:
    Dat gaat super snel
    Anke en gezin zitten nu in Toscane
    Goede reis nog ff
    Groetjes
  6. Amico Guiseppe:
    26 april 2022
    hallo Imre, zomaar een aantal verslagen achter elkaar gelezen. ik heb daar wel wat uithoudingsvermogen voor nodig. gelukkig heb ik het gehaald. Ik lees wel dat jij niet veel moeite hebt om de dagelijkse tripjes te maken. maar wat wil je ook. Als ervaren pelgrim wet je hoe het gaat. Ikmerk dat je al aardig opschiet. nog veel plezier met het vervolg van je trip. groeten Guiseppe.
  7. Marianne:
    27 april 2022
    Met een glimlach lees ik je verslagen. Jij komt er wel...